Ile palą wasze 2,4JTDm w Q tronicu z napedem na przod.
Moja srednio 10-11l/100km
przy bardzo spokojnej jezdzie zmiesci sie w 8,5.
Nie wiem czy nie mam zbyt mocno przypchanego DPFa bo słyszałem ze pala tak okolo 8-9 srednio
Printable View
Ile palą wasze 2,4JTDm w Q tronicu z napedem na przod.
Moja srednio 10-11l/100km
przy bardzo spokojnej jezdzie zmiesci sie w 8,5.
Nie wiem czy nie mam zbyt mocno przypchanego DPFa bo słyszałem ze pala tak okolo 8-9 srednio
TO ja bym musial obchodzic sie jak z jajkiem zeby mi 8,5 paliła.
Podczas przyspieszania pokazuje chwilowe spalanie nawet ponad 40L.
KTS Boscha nie wykazał zadnych błedów, jedynie ten DPF mnie martwi i co jakis czas przy odpalaniu na zamnym silniku wyswuetla ze jest zapchany. Mysle ze on moze blokowac wylot spalin
Szczerze powiem ,że nie słyszałem żeby wersja TI miała mocniejszy soft .
Moja wiedza ograniczała się do tego ,że do końca 2007 roku 2,4 JTDM miały 200 KM a po tym ,,niby liftingu'' w 2008 weszły wersje 209 KM , ale nie miała na to wpływu wersja wyposażenia TI , bo były przecież w 2008 czy2009 roku Distinctivy 209 konne.
Witam
może pocieszę kolegę forumowicza :)
moja 2,4 SW z qtronic pali w mieście ok 12-13 (niestety stoi w korkach)
w trasie średnio ok 8
przebieg auta 19 tyś km
Albo ten Sportwagon z Tarnowa
http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-q4-C10702135.html
Moje 2,4 JTDm w manualu pali srednio 10l/100km.. Latam ogólnie dość mocno dynamicznie.. nie po to kupowałem auto w mocnej wersji silnikowej, żeby teraz szczypać się, by jak najmniej spalić paliwa.. :)
Tak przy okazji to stwierdzam, że wskaznik sredniego spalania dość dokładnie je wylicza.. przynajmniej u mnie komputer pokazał wyzsze spalanie o jedynie 0,3l/100km niż rzeczywiste.. gdzie w mojej drugiej Alfie 156 1,9 JTD 16V po lifcie przekłamania potrafią dochodzic do 2l/100km na minus.. hehe..
[QUOTE=Mariusz AutoDS;372785]Moje 2,4 JTDm w manualu pali srednio 10l/100km.. Latam ogólnie dość mocno dynamicznie.. nie po to kupowałem auto w mocnej wersji silnikowej, żeby teraz szczypać się, by jak najmniej spalić paliwa.. :)
Ogólnie to tez jestem tego zdania ze jak juz sie kupuje mocne auto to trzeba sie liczyc z wiekszym spalaniem.
Chciałem tylko usłyszec opinie innych uzytkownikow bo niektorzy twierdza ze te 2.4 pala srednio 8l i myslałem ze moze z moim jest cos nie tak. Ale teraz juz jestem spokojny ze z moja bella wszystko OK
Witaj,
powiem szczerze, że Twoje wyniki nie odchodzą od normy zupełnie. Ja można powiedzieć, że w tym temacie doświadczony jestem, bo miałem i 200 konną ośkę, jak i 210 (w tej chwili po modzie jeszcze nie wiem na ile) Q4, obydwa SW i obydwa w manualu. I powiem tak - ta 200 konna paliła mi w mieście 11,5-12,5 (w Wawie wiadomo jak się jeździ, albo równie często stoi...), przy czym zaznaczam, że jeżdżę lekko mówiąc dynamicznie:) W trasie też nie schodziła mi poniżej 8 jeśli dobrze pamiętam. Jeśli chodzi zaś o Q4 to w trasie najmniej co wychodzi to 9 przy czym jazda raczej bardzo równym tempem (na ile się da) w granicach 140-160 km/h, z kolei w mieście raczej około 13-14 mi pali, przynajmniej na tą chwilę. Będzie jeszcze strojona, zobaczymy więc co będzie dalej, ale wątpię, żeby to się jakoś zmieniło...
superglide skąd jesteś? chętnie zobaczyłbym Twoje autko:) może masz gdzieś jakieś fotki? ja właśnie taką wersję chciałem, ale nie było, więc teraz robię "coś ponad" Ti:) a co do spalania, to z tym 8,5 przy "nie żałowaniu gazu" to szczerze mówiąc nie chce mi się wierzyć... Chyba, że w trasie i to naprawdę prędkości pomiędzy 90 a 120. Jeśli jest inaczej i zobaczę to na własne oczy, to znaczy, że moja jest "zepsuta":)
Co do Ti to jak już zostało powiedziane, jest to tylko wersja wyposażenia, nie ma wpływu na soft i moc. Różnice w 200 i 210km są wbrew pozorom spore (inne turbo, inne wtryski), ale dotyczą i wynikają tylko z osprzetu silnika. Podobno rzeczywiście pali mniej (tego nie potwierdzam), zbiera się lepiej/niżej (potwierdzam nawet bardzo) i moim osobistym zdaniem jest cichsza (nie słychać tak mocno pracy wtrysków właśnie, więc nie terkcze) i ogólnie lepiej ogólnie:) ale to takie moje luźne odczucia, trochę o/t.
[QUOTE=camil;375318]Witaj,
superglide skąd jesteś? chętnie zobaczyłbym Twoje autko:) może masz gdzieś jakieś fotki? ja właśnie taką wersję chciałem, ale nie było, więc teraz robię "coś ponad" Ti:)
witaj tez chciałem ti ale nie znalazłem nic ciekawego i kupiłem zwykła w dobrym wypasie i teraz upodabniam ja do TI.
Zmieniłem juz koła na 19 (nawet nie jest taki twardy)
zamówiłem juz tez nakładki na lusterka.
Chce tez załozyc jakies progi tylko nie wiem czy oryginały czy cos z zamiennikow.
Co do softa tez juz sie pytalem w 44tuning i mozer sie skusze.
A ty co palnujesz w kierunku TI
Ja zacząłem trochę od innej strony... szczegółowo opiszę wszystko przy innej okazji, bo zmian jest bardzo dużo, projekt dość skomplikowany:) W każdym razie podstawowa, to zmiana wnętrza na wnętrze Ti, na tym najbardziej mi zależało i się udało.
Felg od Ti nie chciałem, bo kupiłem 20" Noviteca i też powiem, że nie są jakoś masakrycznie twarde, natomiast niewątpliwym ich minusem jest wrażliwość całych kół na nasze cholerne dziury... już udało mi się uszkodzić 2 opony, a wszystkie cztery felgi nadają się do prostowania. Dlatego zastanawiam się, czy właśnie nie przejść na 19ki od Ti, zobaczymy...
Nakładki na lusterka w moim przypadku odpadają (nie pasują do koloru auta), nad progami się zastanawiam... sam nie wiem czy mi się podobają czy nie:)
to co jeszcze mam z Ti, to sprężyny w zawieszeniu - obniżyły auto o jakieś 2 może 3 cm. Ale teraz będę też musiał zainwestować w amortyzatory, ale tu już raczej pójdę w jakieś regulowane, nie w te z Ti (brak regulacji)
Jak bedziesz mial chwilke to wstaw jakies zdjecia.
A tak poza tym to gdzie znalazles wnetrze z TI, jest roznica w wysokosci fotela kierowcy?? bo w seryjnym mi jest troche za wysoko
zdjęcia wstawię jak już będę miał autko w 100% gotowe, wtedy wstawię całe info o tym co, jak i dlaczego:)
co do różnicy w wysokości fotela, ja nie odczułem żadnej... to co jest na pewno, to inne wyprofilowanie kanapy tylnej, ale jak na mój gust przednie fotele nie różnią się niczym:)
no tak, dobrze, że mnie skorygowałeś, bo rzeczywiście nie wyraziłem się precyzyjnie. Oczywiście pisząc "nie różnią się niczym" miałem na myśli wysokość fotela, a nie jego wyprofilowanie. Było to dla mnie tak oczywiste, że... aż to pominąłem:D Sportowe wyprofilowanie foteli przednich to był główny powód dla którego zdecydowałem się na wnętrze z Ti właśnie, a nie obszywanie na nowo standardowych...
a nie powiedziałeś skąd jesteś... jak wspomniałem chętnie zobaczyłbym Twoje autko, bo jak dla mnie to najlepsza wersja 159 jaka opuściła fabrykę:) Jest taka szansa? Może jakieś foto chociaż na początek?
Może coś napiszę w temacie Ti,bo miałem okazje w takowej siedzieć Q4 SW ;),na zewnątrz autko wyróżnia się :srebrne lusterka,progi ,19" kółka szprychy,znaczek TI na tylnej częsci auta,środek:fotele o których napisaliście wcześniej,czarne skóry przeszywane czerwona nitką,całe wnętrze Ti jest ciemne,dosłownie wszystko,podsufitówka, słupki ,panel środkowy itd.Niby fajnie ,ja natomiast mam środek jasny i siedząc tam optycznie wydaje się mniejsza.Ale mimo wszystko ciekawie to wygląda,wszystkie elementy skórzane przeszyte czerwona nicią,tyle zapamiętałem :)
jasne skóry w kompozycji z czarnym lakierem? ciekawie to moze wyglądać rzeczywiście. przyłączam się do prośby camil'a o wiecej fot wnętrza, ciakawa jestem jak wygląda to w srodku.
Witaj,
no dokładnie o to chodzi. Dlatego bardzo dziwi mnie wypowiedź superglide o spalaniu 8-9 litrów. Chciałbym bardzo zobaczyć zarówno to jego autko jak i to spalanie na komputerze pokładowym:P U mnie 8-9 pokazuje się tylko w trasie i to kiedy na tempomacie ustawię 130, maks 140 i mam okazję równo jechać... szybciej to i nawet na trasie pali więcej:)
Zgadza się w 100%. Zejście poniżej 9 litrów (8,9-8,5) udaje mi się tylko wtedy gdy jadę bardzo równym tempem, za ciężarówkami, na jednojezdniowej drodze, w tempie 70-90 km/h. W każdym innym przypadku jestem powyżej 9, najczęściej 9,2-9,3. A to i tak z rzadka używając maks. osiągów.
Kolejna sprawa to jazda autostradą ok 130 km/h - tu także zgadzam się w pełni. Mam dokładnie takie same wskazania. Staram się regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach, regularnie wymieniać filtr powietrza (gdy był bardzo zabrudzony spalanie wzrosło ok 0,3-0,4 lita) ale praktycznie zawsze z klimatyzacją w trybie ON.
Kupując Q4 spodziewałem się trochę mniejszego spalania, ale to dlatego że nasłuchałem się jakie to dizle są oszczędne. A że dwa lata temu 2.4 JTDm Q4 to był biały kruk, nie udało mi sie zweryfikować informacji o spalaniu.
Dziś jestem mądrzejszy, ale utwierdziłem się w przekonaniu że to był GENIALNY wybór. I nawet gdyby paliła 12 l/100 km ponownie bym ją kupił. Zalety Q4 z torsen'em zdecydowanie przeważają jego wady (strary mocy na kołach, większe spalanie&waga).
Gdzie stroisz swoją Q4? Znajomy w Gliwicach twierdzi, że osiągnięcie 250 cv jest całkiem prawdopobobne :)
Q4 w 2,4 to nadal "biały kruk", na razie wiem o 3 realnych w Polsce i wszystkie to SW. Na pewno jest ich więcej, choćby nie wszyscy są na forum, ale ogólnie rzecz biorąc spotyka się je baaaardzo rzadko:)
A co do zadowolenia z wyboru, to też jestem przezadowolony. Od kiedy ją mam polubiłem jak pada deszcz i na drogach jest trochę ślisko:P
Hehe, to chyba ten sam znajomy u którego stroję właśnie:) Cinek? Właśnie wspominał mi kiedyś, że przyjeżdża czasem do niego Q4 z Katowic:P Jak na razie bez ruszania niczego od strony mechanicznej, tylko soft dał 242KM i 509Nm:) ale to dopiero początek...
Faktycznie, śledząc różne wątki można powiedzieć że jest ich ... no w zasadzie nie ma :)
Moja pochodzi wprost z FAP'u, jeżdził nią rzekomo któryś z dyrektorów spółki zależnej Fiata i po roku "zwrócił". Szczególnie delikatnie się z nią zapewne nie obchodził, ale ponieważ miałem jeszcze prawie rok gwarancji udało się przywrócić ją do stanu pierwotnego.
Nie sądziłem, że to kiedykolwiek powiem ale ja też! Wtedy samochód wyraźnie zyskuje. Ba odżywa w nim duch, który jest uśpiony w czasie suchej i słonecznej pogody. Teraz dopiero wiem dlaczego kierownicy subaryn, miśków, audi quatro z taką pogardliwą miną spoglądają na wszystkie wyprzedzane w trudnych warunkach "ośki" :)
Dokładnie Cinek :)
W zeszłym roku rozmawialiśmy tylko wstępnie, bo miałem gwarancję. Potem przyszła wiosna a.d. 2010, ale wystraszyłem się czerwcowego wyjazdu na wakacje i przesunąłem na później. A teraz Cinek mówi, że ambitnie stroi inna Q4. Poczekam na rezultaty.
Możesz opisać wrażenia? Czego przybyło, czego ubyło? Jak przeniesienie napędu? Jak kultura jazdy, spalanie? Dyferencjały + sprzęgło mocno jęczą?
Witam, czy może się ktoś wypowiedzieć jak wygląda spalanie w Alfie 159 z silnikiem 1.9 jtd 150KM że skrzynią q-tronic?
bronq05, czytania do woli:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ra_spider.html
mi w mieście pali ok 8,5 a w trasie 7,9, nie nazbyt dużo?
Za dużo powinna w mieście max 5,5
Dużo za dużo w miescie. W trasie to właściwie powinna produkować paliwo.
- - - Updated - - -
U mnie spalanie w miescie waha się od 8.5 do 12-13 w zalezności od trasy, pory dnia, temperamentu mojej prawej nogi. W trasie w zależności od prędkości od 7.5 do 9.5. Generalnie spalanie w miescie pokrywa sie z danymi prodycenta. Co do jazdy poza miejskiej i mieszanej to różnie. Pzdr.
"Dużo za dużo w miescie. W trasie to właściwie powinna produkować paliwo."to kamień spadł mi z serca :D
Moja mieszanie ma 8.5 ma
w trasach 7.0 7.5 i nie jeździ sie eko ,w mieście koło 10 w korkach itp. Pewnie łyknie
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka