witam. czy ktoś ma może schemat z wymiarami tych blokad do 156 2,0 ts. czy krzywki muszą być w momencie zablokowania skierowane do gury, jak tak to w miare łatwo będzie dorobić. w opcji szukaj nic nie znalazłem. będę wdzięczny za pomoc.
Printable View
witam. czy ktoś ma może schemat z wymiarami tych blokad do 156 2,0 ts. czy krzywki muszą być w momencie zablokowania skierowane do gury, jak tak to w miare łatwo będzie dorobić. w opcji szukaj nic nie znalazłem. będę wdzięczny za pomoc.
Mówisz łatwo dorobić ;] To życzę powodzenia, z czego kopiał zdejmiesz? Milimetr przestawienia szczytu krzywki to już ... o kant dupy można otłuc tak ustawiony rozrząd ...
Chyba kolega nigdy nie miał z tym do czynienia i ma marzenia.
Kolego tam minimalny ruch to kilka stopni na wale.
Zapomnij o dorabianiu blokad. No chyba, że będziesz miał rysunki szczegółowe i odpowiednie maszyny numeryczne.
- nie zgodzę się że nie można dorobić blokad.
- tak jak pisałem w swoim temacie " jak sprawdzić blokady... "
- sprawa jest prosta: skaner 3D, maszyna CNC i mamy blokady, koszt na maszynie CNC to prawie 700 zł.
- jest juz kilka tematów gdzie opisuję przestawienie rozrządu o + / - 15 stopni na tych blokadach z Nowego Targu, Tarnowa, Autona II , Autona itd.....
- jak mi forumowicz napisał : co się czepiasz, one kosztowały tylko 129 zł.
--
http://img535.imageshack.us/img535/5162/blo21.th.jpg
--
http://img843.imageshack.us/img843/1460/blo11.th.jpg
--
A kto mówił, że "nie można".
Przecież pisałem, że jak się ma maszynę numeryczną i rysunki to można.
Tyle tylko, że gra nie warta świeczki.
- ja tak ogólnie.
- w maszynie numerycznej nie potrzebne są rysunki, tylko pliki ze skanera 3D.
- kilka lat temu za pomoca notatnika wpisywano poszczególne kroki narzędzia.
- teraz to programy optymalizują ilość, kolejność narzedzi i ich ruchy.
- szkoda tylko że ceny maszyn i ich usług są takie duże.
- chyba że ktoś ma dostęp do takiej maszyny w czasie przerwy śniadaniowej !
- ciekawi mnie tylko to , że ktos na tym forum chciał odlewać blokady z formy żywicowej i temat chyba umarł naturalną śmiercią techniczną.
Rysunek,(lub wzór)frezarka plus fachowiec.Koledzy są jeszcze tacy(sprzed epoki numerycznej)fachowcy,którzy dorabiali tysiąc razy bardziej skomplikowane rzeczy niż blokady.Ślusarz jak by się uparł dorobi to pilnikiem.
Nie trzeba skanera, bo to prosty element, a ze skanera modele są strasznie namieszane (poligony zamiast pełnych powierzchni). Wystarczy 'tylko' maszyna pomiarowa, pobrać odpowiednią ilość punktów na krzywce i wykonać na tej podstawie krzywą, którą wykorzystamy do wykonania rysunku/modelu. Potem dopiero trzeba przerzucić model/rysunek na oprogramowanie CAM i wykonać programy oraz dokumentację i dopiero na maszynę - nic się samo na maszynie nie zrobi po wrzuceniu plików skanera/rysunków :)
w prostych programach 2D (np na drążarkę drutową) robię tak do dziś, bo jest szybciej:D
Program sam nic nie robi, to technolog ustala technologię, kolejność operacji, czym i w jaki sposób będzie dany detal wykonany, oraz wszelkie parametry
średnio ok 120/140zł /netto za godzinę pracy centra CNC
Widać pamiętasz ;] Powiem tak, jak policzyłem koszt zakupu dobrego surowca do wykonania odlewów i form, mój zmarnowany na to czas to wyszło że ... taniej kupić blokady używane w ASO AR ;]
Kopie blokad mam do tej pory, zdjęte w żywicy poliestrowej, problemem potem było znalezienie dobrego surowca do odlania blokad tak żeby i był odporny mechanicznie i miał niski współczynnik skurczu przy wiązaniu.
a to blokada trzyma krzywke. a to inna sprawa. to w takim razie raczej nieopłacalne będzie dorabianie. myślałem że to ywgląda troche inaczej.
to myślę że lepiej będzie oddać auto do serwisu. co sądzicie o serwisie fiata w kaliszu? ktoś z was tam zaprowadza swoje sprzęty?
sory za kłopot i zamieszanie.
- tak jak pisałem potrzebne: blokada dwie sztuki ( dla 156 TS --> sprawdzona ), skaner 3D, program CNC typu Vectric Cut 3D (http://www.vectric.com/) oraz maszyna CNC 3-osiowa.
np. Sinumeric 840D.
- żaden technolog, rysunki, biuro na kółkach, tylko pan mechanik- ustawiacz.
- jeszcze potrzebne dwa frezy ale to chyba te maszyny mają w zestawie.
- a najfajniejsze że szef zakładu z Oławy proponuje wykonać blokady z drzewa dębowego, cena po 25 zł /sztuka. ( ale bąbel ).
Pierdoły piszesz.Wystarczy wzór i gdybym się uparł to sam bym to zrobił tak że nie rozróżnił byś wzoru od duplikatu.Tylko w klawiaturę stukać potrafisz?Myślisz że do wszystkiego jest potrzebny komputer i maszyny cyfrowe?1/4 monet 5 złotowych które są w obiegu była bita w garażu przez goście który sam zrobił maszyny od walcarki począwszy.Obył się bez maszyn numerycznych.Nawet eksperci nie są w stanie rozróżnić a tobie wydaje się że do blokad potrzeba geniusza.Stukaj czytaj a się nie mądrzyj.
z całym szacunkiem dla Twojej dużej wiedzy z dziedziny mechaniki/elektryki samochodowej, ale w gwoli wyjaśnienia - 'Pan mechanik-ustawiacz' zwie się 'operatorem' tyle że operator to osoba obsługująca centrum, a podałeś link do jakiegoś oprogramowania CAM - a to już broszka programistów bądz technologów/programistów.
Soft który podałeś to jakaś zabaweczka do robienia jakiś pierdołek, dekoracji, grawerowania (coś jak paint do photoshopa) używana bardziej przy tanich ploterach frezującech, niżeli jako poważy soft dla obsługi centrów obrobczych.
można i jednym (chodz nie wiem jak wywierci frezem otwory, które w tych blokadach służą chyba do ich skręcenia?), tyle że to tak profesionalne i efektywne jak naprawa samochodu za pomocą 'majzla' i młotka.
Frezów nie ma w zestawie:) - frez to narzędzie skrawające (można dla zobrazować, że to tak jak by do wiertarek dawali wiertła)
- dzięki koledzy, widzę że jak sie nie napisze pierdoł to nikt nie odpowie a tak coś z tego mogę skorzystać, ja stukacz maszynowy.
- ale nie martwie się , jak zadałem pytanie na "profesjonalnym" forum , to temat wisiał dwa miesiące bo chyba panowie ustawiacze nie mieli czasu.
- tak te programy to zabawki dla dużych dzieci , jak dla niektórych alfaromeo.
- zamiast tego podpowiedzcie jak zwymiarować te krzywiznę blokady.
--
http://img828.imageshack.us/img828/2158/vec001.th.jpg
--
A po co to chcesz wymiarować? Chcesz to dać w formie rysunku 2D, nie może być model 3D czy jak? bo nie rozumiem. Bubu jak coś potrzeba to pisz. Jako niegdyś operator CNC (w tym również wspomnianego 840D obecnie technolog w narzędziowni, programista centrów obróbczych służę pomocą:)
nie smiej sie Roger, bo Lesio przyjedzie z kolegami i nam wszystkie kartofle wyzbiera, i co my wtedy zrobimy??
z czym szałot bydzie??
zapomniałem- oczywiscie jak sie uprze...
pzd.
głupota kolegów piszących wyżej aż poraża...jeśli ktoś potrafi pisać tylko bzdury gratuluje.Specjalizacja wysoka.Sądzę że poza wymiana(z trudnościami)żaróweczki nic więcej nie potraficie.A szczekacie jak bulteriery a wyscie burki tylko.
jeśli się nie mylę to nie da się przestawić rozrządu dopóki przestawienie nie będzie tak duże że przeskoczy o jeden ząbek na pasku rozrządu.
chciałbym zauwazyc ze to "kolega" pierwszy rzucał wyzwiskami nie majac pojecia co potrafimy, i jakie mamy doswiadczenie, wiec sie nie madrzyj tylko wez ten pilnik i zrób nim identyczna blokade jak oryginal abysmy nie mogli odróznic, to nam szczeki opadna z wrazenia, a najlepiej zamiesc filmik bo to przeciez 15min roboty, oczywiscie jak tylko Ci sie zachce ma sie rozumiec.
polecam masc na odciski bo troszke Ci ich przybedzie od tej fajli...
pozdrawiam i czekam na efekty.
o ile sie nie myle to sa tam kola "pływajace" wiec kazda odchyłka ma znaczenie
pzd.
jeszcze nie robiłem u siebie rozrządu o co chodzi z tymi kołami pływającymi
koła maja obłe otwory na sruby, pozwalajace na regulacje
chyba dobrze to wytłumaczyłem??
pzd.
Tak kolego, ale w TS masz jeszcze wariator, wiec budowa tego polaczenia troche sie rózni od połaczenia w V-ce.
pozdrawiam.
@RogerIZ28
- mam dobre blokady , sprawdzone wiele razy.
- skanerem 3d zrobiłem skan tych blokad i pod programem Vectric pokazuje że coś można z tego zrobic.
- mam pliki *.stl oraz *.IGS tych dwóch blokad.
- teraz ganiam po sieci i staram sie dowiedzieć co dalej z tym fantem.
- jednocześnie nie interesuje mnie opcja zrobienia rysunku w PDF z fizycznej blokady.
- nie wiem, czy dobrze przekazałem, interesuje mnie tylko droga "elektroniczna", zrobienie dokumentacji , ścieżek narzędzi, gereracja pliku wynikowego dla konretnej maszyny.
@george11
- tak jak na tym kole z 156 TS, widać te "fasolki"
--
http://img651.imageshack.us/img651/5506/kooroz.th.jpg
--
bubu
nigdy nie miałem okazji grzebac w TS, ale tak to sobie wyobrazałem na podstawie tego co przeczytałem na forum
czekam na efekt pracy kol. Lesio146, chcialbym zobaczyc co tam wypiłowało sie przez noc, mam nadzieje że udowodni nam że potrafi(kopara gotowa do opadniecia), a nie jest mocny tylko w stukaniu w klawiature.
pozdrawiam.
Mozecie sie smiac albo nie ale w jakim celu mamy odkrecac koła do wymiany rozrzadu? Uznajmy ze wariatora nie wymieniamy. Nie grzebałem jeszcze przy TS i zbieram informacje.
Bez zluzowania koła wariatora i koła wałka wydechowego w TS [mimo że wydechowy wałek ma klin to i tak należy zluzować to koło] raz że nie trafisz z fazą wałka ssącego, dwa że możesz nie skasować przy napinaniu należycie luzu paska na górze między kołami i potem po paru tysiącach kilometrów kaplica, przeskoczyć potrafi.
Wczoraj składałem pewną AR156 1.8TS rozrząd chłopakowi przeskoczył 3tys po zakupie auta, okazało się po rozebraniu że robiony był na znaki markerem i blokowane koła przed zdjęciem starego paska chyba ściskami stolarskimi, koła nie luzowane, jeszcze przed zdjęciem rozrządu po założeniu blokad na wałku wszystko było OK,, napinacz ustawiony jak należy itp, ale jak napisałem wcześniej pasek na górze między kołami rozrządu latał luźno.
Tez własnie nie moge pojąc calej tej wymiany rozrzadu w TS zgodnie z wszystkimi wytycznymi z forum. Chyba jak sam sie za to nie wezme i nie zobacze z czym to sie je to nie zrozumie :)
Lesio, koniec z przegadywaniem, lepiej zapodaj fotke blokady i pilnika, doczekac sie nie moge...
GrzsiekkK dobrze piszę.
Jak nikt nie zluzuje koła od wałka ssącego,wtedy napinacz przy naciąganiu ciągnie tylko do tego "sztywno zamocowanego" koła (wałka ssącego) i zostaje luz między kołami jaki jest po nałożeniu paska. Po to są cholera śledzie by je używać!
Jeszcze niech ktoś napiszę, że za taką partaninę płaci...
Tak, bo wałki stoja sztywno na blokadach. Teraz to chwyciłem, tylko jak ktos zrobi rozrzad bez blokada to naciagnie pasek przestawiajac tym samym którys z wałków.
no i taki z Ciebie madrala??, tylko stukac w klawiature potrafisz i obrazac innych a jak Cie przycisnac to udajesz ze nic sie nie stało i wszystko jest ok, na przeprosiny to odwagi juz brak,ale czemu sie dziwic, tak to juz jest jak sie ma zamiast kregosłupa nac z ziemniaka.
- ale temat sie nam "rozwinął"..
- poniżej klin z koła wydechowego.
--
http://img524.imageshack.us/img524/7...chowego.th.jpg
--
http://img413.imageshack.us/img413/7...kawydec.th.jpg
--