Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 76

Temat: schemat blokady wałków rozżądu

  1. #1
    bennyhill4
    Gość

    Domyślnie schemat blokady wałków rozżądu

    witam. czy ktoś ma może schemat z wymiarami tych blokad do 156 2,0 ts. czy krzywki muszą być w momencie zablokowania skierowane do gury, jak tak to w miare łatwo będzie dorobić. w opcji szukaj nic nie znalazłem. będę wdzięczny za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 13-10-2010 o 14:33

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Mówisz łatwo dorobić ;] To życzę powodzenia, z czego kopiał zdejmiesz? Milimetr przestawienia szczytu krzywki to już ... o kant dupy można otłuc tak ustawiony rozrząd ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Chyba kolega nigdy nie miał z tym do czynienia i ma marzenia.
    Kolego tam minimalny ruch to kilka stopni na wale.
    Zapomnij o dorabianiu blokad. No chyba, że będziesz miał rysunki szczegółowe i odpowiednie maszyny numeryczne.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie zgodzę się że nie można dorobić blokad.
    - tak jak pisałem w swoim temacie " jak sprawdzić blokady... "
    - sprawa jest prosta: skaner 3D, maszyna CNC i mamy blokady, koszt na maszynie CNC to prawie 700 zł.
    - jest juz kilka tematów gdzie opisuję przestawienie rozrządu o + / - 15 stopni na tych blokadach z Nowego Targu, Tarnowa, Autona II , Autona itd.....
    - jak mi forumowicz napisał : co się czepiasz, one kosztowały tylko 129 zł.

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-10-2010 o 08:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A kto mówił, że "nie można".
    Przecież pisałem, że jak się ma maszynę numeryczną i rysunki to można.
    Tyle tylko, że gra nie warta świeczki.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja tak ogólnie.
    - w maszynie numerycznej nie potrzebne są rysunki, tylko pliki ze skanera 3D.
    - kilka lat temu za pomoca notatnika wpisywano poszczególne kroki narzędzia.
    - teraz to programy optymalizują ilość, kolejność narzedzi i ich ruchy.
    - szkoda tylko że ceny maszyn i ich usług są takie duże.
    - chyba że ktoś ma dostęp do takiej maszyny w czasie przerwy śniadaniowej !
    - ciekawi mnie tylko to , że ktos na tym forum chciał odlewać blokady z formy żywicowej i temat chyba umarł naturalną śmiercią techniczną.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Rysunek,(lub wzór)frezarka plus fachowiec.Koledzy są jeszcze tacy(sprzed epoki numerycznej)fachowcy,którzy dorabiali tysiąc razy bardziej skomplikowane rzeczy niż blokady.Ślusarz jak by się uparł dorobi to pilnikiem.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 12-10-2010 o 10:22
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w maszynie numerycznej nie potrzebne są rysunki, tylko pliki ze skanera 3D.
    Nie trzeba skanera, bo to prosty element, a ze skanera modele są strasznie namieszane (poligony zamiast pełnych powierzchni). Wystarczy 'tylko' maszyna pomiarowa, pobrać odpowiednią ilość punktów na krzywce i wykonać na tej podstawie krzywą, którą wykorzystamy do wykonania rysunku/modelu. Potem dopiero trzeba przerzucić model/rysunek na oprogramowanie CAM i wykonać programy oraz dokumentację i dopiero na maszynę - nic się samo na maszynie nie zrobi po wrzuceniu plików skanera/rysunków


    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - kilka lat temu za pomoca notatnika wpisywano poszczególne kroki narzędzia.
    w prostych programach 2D (np na drążarkę drutową) robię tak do dziś, bo jest szybciej

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - teraz to programy optymalizują ilość, kolejność narzedzi i ich ruchy.
    Program sam nic nie robi, to technolog ustala technologię, kolejność operacji, czym i w jaki sposób będzie dany detal wykonany, oraz wszelkie parametry

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - szkoda tylko że ceny maszyn i ich usług są takie duże.
    średnio ok 120/140zł /netto za godzinę pracy centra CNC

    diesel power http://je.pl/qeuy

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - ciekawi mnie tylko to , że ktos na tym forum chciał odlewać blokady z formy żywicowej i temat chyba umarł naturalną śmiercią techniczną.

    Widać pamiętasz ;] Powiem tak, jak policzyłem koszt zakupu dobrego surowca do wykonania odlewów i form, mój zmarnowany na to czas to wyszło że ... taniej kupić blokady używane w ASO AR ;]

    Kopie blokad mam do tej pory, zdjęte w żywicy poliestrowej, problemem potem było znalezienie dobrego surowca do odlania blokad tak żeby i był odporny mechanicznie i miał niski współczynnik skurczu przy wiązaniu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    bennyhill4
    Gość

    Domyślnie

    a to blokada trzyma krzywke. a to inna sprawa. to w takim razie raczej nieopłacalne będzie dorabianie. myślałem że to ywgląda troche inaczej.
    to myślę że lepiej będzie oddać auto do serwisu. co sądzicie o serwisie fiata w kaliszu? ktoś z was tam zaprowadza swoje sprzęty?
    sory za kłopot i zamieszanie.

Podobne wątki

  1. Pożyczę blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez amon w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 15:15
  2. Blokady wałków 2.0ts do pożyczenia:)
    Utworzone przez michal832 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-07-2010, 21:49
  3. blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez ziomster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 15:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory