Witam
Czy jest możliwe zastąpienie silnika 3.0 silnikiem 2.5 w alfie 166? Ten 3.0 mi padł a mogę kupić w dobrej cenia 2.5.
Skrzynia automatyczna + tiptronic.
Dzięki z góry.
Printable View
Witam
Czy jest możliwe zastąpienie silnika 3.0 silnikiem 2.5 w alfie 166? Ten 3.0 mi padł a mogę kupić w dobrej cenia 2.5.
Skrzynia automatyczna + tiptronic.
Dzięki z góry.
Z jakiej przyczyny padł Ci motor?
Skoro można zamienic 2.5 na 3.0 w 156 więc pewnie jest możliwośc zamiany 3.0 na 2.5 w 166 .
Ale ręki sobie uciąc nie dam ;)
99 rok więc stary sterownik jeszcze PB, można wsadzić silnik 2.5 tylko do niego wtryski w komplecie mniejsze, ale czy jest sens? silnik 2.5 czy 3.0 to niemal ta sama kasa.
sory ale te 500 czy tysiac zł to chyba nie przepasc ? niz sie pozniej męczyc do konca a i ze sprzedazą moze byc róznie
Przy zamianie silnika 3.0 na 2.5 "prawie" wszystko pasuje musisz przekręcić też koło zamachowe ze sprzęgłem od 3.0 do 2.5 lub nowe sprzęgło na koło zamachowe do 2.5.
Sterownik silnika dla tych roczników jest ten sam ale po zamontowaniu silnika 2.5 do sterownika z 3.0 ten silnik będzie miał jeszcze mniejszą moc niż katalogowe 190 KM gdyż sterownik z 3.0 ma inne mapy wtrysku.
Odwrotnie czyli silnik 3.0 na sterowniku z 2.5 ma większą moc od katalogowego.
To tym bardziej gaz trudniej znosi?
Łatwiej, gazolina ma więcej oktanów.
---------- Post dodany o godzinie 21:28 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:27 ----------
Nie to że nie warta, czuć że 3.0 inaczej pracuje niż na sterowniku dedykowanym mu, sam mam 3.0 na sterowniku 2.5 i nie zamierzam tego zmieniać, po prostu trzeba pamiętać żeby lać dobre PB98 i tyle.
W takim razie trza szukać kompa od 2.5 i to wszystko wysterować porządnie?!
Czy słusznie myślę Grzesiu?
a co z immo ?
kolego masz niezły silnik a chcesz się pchać w 2,5 zastanów się a bym, takiej zamiany nigdy nie zrobił wolał bym kupic taki sam silnik a zepsutego bym zostawił na części których nie cza było by już kupywać
A tak trochę z innej beczki . Da radę włożyc 2.4 jtd do 147 ?? Pytam z czystej ciekawości .
Myślę, że tak, bo 147 ma wiele wspólnego z 156, a tam 2.4 się mieściły. Pytanie tylko po co, skoro 1,9 16V daje radę.
Ogólnie jak sie patrze na komorę silnika 147 2.0 TS i 156 2.0 TS to w 156 można biegać dookoła silnika w 147 już średnio się rękę włożyć da ;] 147 ma sporo mniej miejsca w komorze silnika niestety, do tego z racji "krótszego" auta jak wsadzisz 2.4jtd będzie tragicznie prowadziła się w zakrętach, typowo pługiem na zewnątrz, za ciężki silnik niestety.
Mnie, kiedy miałem padnięty silnik, przez chwilę przeszedł przez głowę pomysł wszczepienia 2,0 20VT z Kappy vel Fiata coupe. Dół praktycznie ten sam, więc rzeźba byłaby głównie z elektryką, ale w sumie po co...
No ale GTA ma trochę inny zawias względem tego co w 2.0 TS!