Witam
Czy jest możliwe zastąpienie silnika 3.0 silnikiem 2.5 w alfie 166? Ten 3.0 mi padł a mogę kupić w dobrej cenia 2.5.
Skrzynia automatyczna + tiptronic.
Dzięki z góry.
Witam
Czy jest możliwe zastąpienie silnika 3.0 silnikiem 2.5 w alfie 166? Ten 3.0 mi padł a mogę kupić w dobrej cenia 2.5.
Skrzynia automatyczna + tiptronic.
Dzięki z góry.
Ostatnio edytowane przez jacco ; 24-10-2010 o 14:15
Z jakiej przyczyny padł Ci motor?
Skoro można zamienic 2.5 na 3.0 w 156 więc pewnie jest możliwośc zamiany 3.0 na 2.5 w 166 .
Ale ręki sobie uciąc nie dam![]()
99 rok więc stary sterownik jeszcze PB, można wsadzić silnik 2.5 tylko do niego wtryski w komplecie mniejsze, ale czy jest sens? silnik 2.5 czy 3.0 to niemal ta sama kasa.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
sory ale te 500 czy tysiac zł to chyba nie przepasc ? niz sie pozniej męczyc do konca a i ze sprzedazą moze byc róznie
alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v
Przy zamianie silnika 3.0 na 2.5 "prawie" wszystko pasuje musisz przekręcić też koło zamachowe ze sprzęgłem od 3.0 do 2.5 lub nowe sprzęgło na koło zamachowe do 2.5.
Sterownik silnika dla tych roczników jest ten sam ale po zamontowaniu silnika 2.5 do sterownika z 3.0 ten silnik będzie miał jeszcze mniejszą moc niż katalogowe 190 KM gdyż sterownik z 3.0 ma inne mapy wtrysku.
Odwrotnie czyli silnik 3.0 na sterowniku z 2.5 ma większą moc od katalogowego.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts