Zapaliła się kontrolka check engine FES pokazał błąd P0480. Czy to częsty przypadek?
Witam kolegów.
Dzisiaj moja Alfa zaszczyciła mnie kontrolką check engine.
Po sprawdzeniu FES-em i wykasowaniem błędu już się nie pojawiła.
Czy często się takie błędy pojawiają? W sensie pojawi się jednorazowo a później spokój??
No i na przyszłość co z tym błędem zrobić, wiem, że chodzi o wentylator silnika. Co ewentualnie sprawdzić, gdzie szukać przyczyny?
3 załącznik(i)
Przekaźniki obok akumulatora
Potrzebuje pomocy w identyfikacji przekaźników od wentylatora chłodnicy.
Załącznik 49847Załącznik 49857Załącznik 49858
Alfa 2008 po lifcie, według opisu na skrzynce to brak przekaźników.
Dwa razy wyskoczył mi błąd P0480 jak była włączona klima, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu. Fes mówi
P0480 - Sterowanie dmuchawy chłodzenia 1
Cooling fan 1 control circuit
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
Dodam, że od tamtej pory nie włączałem klimy.
Co mam sprawdzić?
1 załącznik(i)
Opornik wentylatora chłodnicy
Witam,
Podobnie w mojej 159 2.0 jtdm 2010r, wyskoczył błąd P0480 przy pierwszym włączeniu klimatyzacji w tym roku. Błąd silnika, silnik wchodzi w tryb serwisowy, brakuje mu mocy. Po skasowaniu błędu wróciła moc. Ale jak się przegrzał znów błąd i brak mocy. Wentylator o którym pisaliście podpięty został pod aku i działa, włączenie wentylatora z poziomu kompa niestety nic nie rusz. Bezpieczniki wszystkie całe nie przepalone. Przewody w okolicach opornika wentylatora też są ok.
Alfe podłączyłam pod kompa, błąd "P0480- Cooling fans control 1. Cooling fan 1 control circuit. The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault in not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future apperance of the same fault. Dashboard light was activated for this fault. "
Po skasowaniu błędu, na zimnym silniku Bella prowadzi się ok, ale jak już przygrzeje słoneczko lub włączę klimę to brak jej mocy i błąd.
Wykręciłam z Belli opornik wentylatora chłodnicy, czy ktoś wie jak mogę sprawdzić czy jest sprawny?Załącznik 229677? Nie chce w ciemno zamawiać, na allegro widzę że z forda, volvo spasuje za 150 zł