1)Zauważylem mały wyciek od czego to i czy to normalnelink
2) czy to egr ? link
3)Tu straszny syf , i maly wyciek chyba opaska zle sciska , czy to norma
link
Printable View
Po pierwsze uzupełnij profil.
1. Vacum pompa, nie powinno tak być.
2. To nie EGR.
3. Cieknie pewnie z układu chłodniczego, sprawdź skąd dokładnie bo na zdjęciu niewiele widać.
Ta pompa Vacum jest regenerowalna?
Moze ta uszczelka do wymiany ( nr 2)
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...D=1&GUI_LANG=6
Co o tym sadzicie? dodam jeszcze ze plyny od wspomagania mi ubywa
1. raczej puściła uszczelka pod klawiaturą, pompa vacuum jeszcze nie słyszałem żeby pluła olejem.
2. tak, to jest elektrozawór sterujący zaworem EGR, który znajduje się na kolektorze wydechowym.
3. po pierwsze załóż osłonę pod silnikiem. Po drugie widać zasyfioną od oleju sprężarkę, pewnie uszczelka pod pokrywą zaworów puszcza też z drugiej strony i leje się pod pokrywą rozrząd, następnie ten olej rozchlapuje się na wszystko dookoła.
1) klawiatura?
3)a Nie ma osłony, a powinna byc ?
3)b"Po drugie widac sasyfiona sprezarke ?" chodzi ci o turbo?
3)c "pewnie uszczelka pod pokrywą zaworów puszcza też z drugiej strony i leje się pod pokrywą rozrząd" czyli tzn uszczelka silnika do wymiany? to droga operacja pewnie
Chodzi o pokrywę zaworów.. ściąg i złóż na nowej uszczelce lub silikonie. Wygląda że leje się z pod pokrywy zaworów. Na zdjęciu to co zaznaczyłeś w kółko to filtr paliwa z podgrzewaczem. Elektrozawór to to czarne po prawo z dwoma wężykami u góry.
uszczelka pod pokrywą zaworów puszcza niedawno spotkało mnie to samo :)
koszt naprawy? z kad uszczelge zabrac?
Nie mam osłony pod silnikiem tak?
Nie musisz zakładać.. gro ludzi jeździ bez niej i nic się nie dzieje oprócz tego że silnik trochę brudniejszy jest.
Uszczelka pod pokrywę ok 50zł.
Dzieki wielkie za info.
Usczelke kupie w ASO, a jeszce jedno to jak rozumiem to ten wyciek koło pompy hamulcowej jest spowodowany ta uszczelka?
Wygląda, że leci z pod pokrywy. Wytrzyj szmatą zapal motor i niech troche pochodzi to zobaczysz z kąd cieknie.
Wsumie dziwie sie czemu predzej na to nie wpadlem, dzisiaj czyszcze egr i dolot od intercoolera , wiec i tak sie upackam smara:)
[QUOTE=jendriu;413543]Nie musisz zakładać.. gro ludzi jeździ bez niej i nic się nie dzieje oprócz tego że silnik trochę brudniejszy jest.
...QUOTE]
No i oprócz tego że alternator czasami pada albo pasek napędu urządzeń pomocniczych sie rwie - no i taki fakt że zimą silnik przechłodzony w miejscach w których nie powinien byc
Teraz pytanie jak ta czesc sie fachowo nazywa , bo nie wiem co wpisac w google:)
Trudno nie zgodzić się z taką argumentacją i możliwe, że będzie miało to jakiś wpływ na wymienione przez was elementy. Niestety z powodu osłony, która postanowiła nie wiedzieć czemu połamać się podczas jazdy autostradą miałam nieoczekiwane wydatki. 5 lat jazdy bez osłony i ponad 100tyś. km w poprzedniej 156 i z ww. problemów jedynie pasek był wymieniany 2x. Człowiek uczy się całe życie, a mnie nauczyło, że nie jest to element niezbędny, a jakość oryginalnych osłon jest kiepska. Osłony z allegro nie miałem, może są lepsza niż ori.