Koledzy mam problem z webastem, kopci na biało.
Chcę je wyjąć i sprawdzić co jest nie tam, ale nie
wiem jak się do tego zabrać. Ciężko jest je wyjąć?
Printable View
Koledzy mam problem z webastem, kopci na biało.
Chcę je wyjąć i sprawdzić co jest nie tam, ale nie
wiem jak się do tego zabrać. Ciężko jest je wyjąć?
chyba najlepiej jak to komus zlecisz co siedzi w ogrzewaniach postojowych.. ja tez mam webasto ale ktos kiedys wyciał całą wiąske nie mam pojęcia po co i dlaczego
Hmm, kolego a nie jest to po prostu ciepłe powietrze? Webasto nie powinno kopcić na czarno, nie dopala ON zupełnie - o ile masz diesla, jak masz Pb to tym bardziej.
Jeśli się mylę, przepraszam, moje Webasto chwilowo w ogóle nie działa więc nie wiem jak wyglądają jego spaliny. Jednak z mojej wiedzy dymy świadczące o usterce to niebiesli (palenie oleju - nie dotyczy Webasto) i czarny - zalewanie, bogata mieszanka.
mam diesla, u mnie kopci strasznie na biało, jak jadę tego nie widać, ale na
postoju to kopci spod auta
U mnie webasto nie kopci wogóle podczas pracy. Jedynie jak zgaszę silnik i webasto się wyłącza to przez chwilę poleci biały dymek i to wszystko.
Jak masz vag'a to możesz sobie trochę zdiagnozować webasto przez złącze diagnostyczne. Nie pamiętam teraz który to pin, ale w jakimś temacie już pisałem. Musisz poszukać. Program to webasto thermo test.
U mnie w tamtym roku też nie odpalało bo zablokowało się błędem od za niskiego napięcia aku. Po skasowaniu zaczęło działać.
niestety nie mam vaga
pisząc vag miałem na myśli nasz standardowy interfejs kkl którym diagnozujemy alfy
Jeżeli chodzi o interfejs podłączany pod laptopa, to go nie posiadam
Czy po zgaszeniu webasto powinno przez chwile kopcić?
Nie wiem czy kopcić (ponownie), ale pracować tak. Jest to tzw. tryb wygaszania - półminutowa praca bez podawania paliwa, żeby wypalić resztki.
Gdzie znajduje się bezpiecznik od webasta?
Jak ma mi tak kopcić to wolę je wyłączyć.
Nawet nie wiem czy grzeje, powietrze zaciąga bo
sprawdzałem, jak jest zimne to kopci, później nie
wiem, podczas jazdy nie widać, a po zgaszeniu
chwilę kopci z rury od powietrza.
Tak powinno być?
WIecie, czy da radę zamontować webasto do Alfy 166 jeżeli go w nim nie było? :D
Do każdego auta można wrzucić webasto.
Dzięki za odpowiedź. To musi być dowolne webasto, czy konkretnie z alfy i jaki jest jego koszt?
Pytanie kieruję do Alfista skoro siedzi w Webastach. Mam diesla, i seryjnie mam zamontowany podgrzewacz(webasto)- ale służy on chyba do podgrzewania silnika a nie do grzania w środku. Prosze o rade jak przerobić to na podgrzewacz wnętrza. Konkretnie- jaki potrzebuję osprzet i najlepiej jakiś schemat instalacji i jakieś namiary na sklep z osprzętem do webasto.
cin1 wszystko zależy od tego jak chcesz sterować ogrzewaniem postojowym. Za pomocą oryginalnego programatora czy np. najtańszym modułem centralnego zamka i pilotem od niego. Podstawową sprawą jest dokupienie elektrycznej pompki obiegu wody do webasta (koszt ok. 150 zł) oraz wiązek (tutaj w zależności czy dostaniesz wiązkę do pompki i czym będziesz załączał). Następnie trzeba przerobić sposób załączenia webasta. W naszych autach jest ono załączane spadkiem napięcia na czujniku temperatury oddzielnym dla webasta, a którego zasilanie jest na obwodzie lampki ładowania (styk d+), a więc nie możliwe jest jego załączenie na zgaszonym silniku (taka ochrona aku).
Największy problem, którego na chwilę obecną nie obszedłem, to jak załączyć wentylator na odpowiedni bieg i ustawić w odpowiedniej pozycji klapy (najlepiej na szybę). Jeśli mi to ktoś opisze to jestem w stanie w przeciągu 2 tygodni zrobić to wraz z poradą i zdjęciami.
W razie pytań pisz.
Na razie brzmi to jak czarna magia, ale temat jest do ogarnięcia. Trzymam kciuki i czekam na relacje. Powodzenia
danas77, niestety wysterowanie klapy może być problematyczne, ale załączenia wentylatora to podejrzewam że bezpośrednie połączenie na max (lub przez rezystor/regulator powinno zadziałać). Miałem przyjemność zetknąć się z webasto (nowe ale wygląda bardzo podobnie) myślę że jestem w stanie zorganizować schematy montażu webasto... w teorii wszystko jest banalne, na 1 z pinów podać napięcie (jakaś centralka alarmu - przekaźnikami pożąglować) webasto samo załączy pompki oraz ma wyjście przekaźnikowe na wentylator. Klapę, po prostu trzebaby było pamiętać by zostawić z nawiewem na szybę.
PS. czy nasze webasta są wybebeszone z pompy wody ? pamiętam że standardowo jest ona niemal zintegrowana z agregatem
piter1984 schematy nie są najmniejszym problemem bo posiadam i webasta i podłączenia w alfie w komplecie. główny problem to ten wentylator i klapy z jednego zasadniczego powodu...Moim autkiem śmiga też żona i ona zawsze ustawia sterowanie na full automat. A co do pompy wody do przy dogrzewaczu jest ona nie potrzebna, bo obieg wody wymusza pompa wody silnika. W ogrzewaniu postojowym coś musi ten obieg wymusić na wyłączonym silniku.
to obawiam się że bez mikrokontrolera się nie obejdzie... bo trzeba zastąpić ten ICSowy który steruje pewnie jakimś silniczkiem krokowym... albo grupą siłowników.
wiem że potrzeba zewnętrzej pompy ale miałem nadzieję że tak webasta nie ogołocili ;) skoro jest to niemal integralny element agregatu
Tak jak kolega napisał webasto chodzi jeszcze około 1 min i czuć wtedy spaliny ale nie kopci. U mnie kopci jak zapale zimny silnik i przejadę około 300 m i wyłącze silnik wówczas zakopci białym dymem, ale nie zawsze. myslę że jeszcze nie jest dobrze rozgrzane i dopalając resztki paliwa kopci.
no to tym bardziej powinno mieć pompę... bo przecież przegrzeje wodę w samym webasto...
nie musi mieć pompy, bo po zgaszeniu auta odcinany jest dopływ paliwa do webasta i dopalają się resztki ropy, po czym załącza się wentylator schładzający webasto.
wentylator schładzający webasto ? webasto jest wodne i to woda może go jedynie schłodzić ;/
piter ty masz wogóle u siebie webasto ?
W webaście jest wbudowana dmuchawa, która po zakończeniu pracy załącza się na pełną moc i schładza komorę spalania i jednocześnie płaszcz wodny a tym samym płyn.:
http://allegro.pl/dmuchawa-wiatrak-w...379689774.html
Płyn nie musi się schłodzić do temperatury 50 stopnie a jedynie ok 90-100. Resztę załatwi samoczynna cyrkulacja i wymiana ciepła z otoczeniem.
nawet zdażyło mi się montować jedno ;] ten wentylator to przypadkiem nie od podawania powietrza do komory spalania ? chyba tak...
http://www.jacu.republika.pl/mu/wg.gif tu jest dość fajna animacja... może faktycznie ten wentylator przewiewa komorę i przy okazji... podkreślam, przy okazji schładza komorę, która i tak ma kontakt z wodą...
Oczywiście że ten wentylator jest od podawania powietrza do komory spalania. Tyle że podczas normalnej pracy webasta praktycznie go nie słychać, natomiast po zakończeniu słychać że jedzie na pełnych obrotach.
ale to raczej żeby resztki paliwa się tam wypaliły i przewiało komorę żeby się nic tam nie skropliło... może też studzi ale wymiana ciepła powinna być raczej w 2gą stronę ;)
Po zgaszeniu samochodu praca webasta wygląda następująco:
1. Odcięcie dopływu paliwa
2. Praca webasta na dopalenie resztek paliwa. W tej fazie czasami poleci troszkę białawego dymu i słychać charakterystyczny pisk. Trwa to ok 1-2 minut.
3. ok. 10 sekund przerwy.
4. Załączenie wentylatora webasta na pełną moc przez ok. 1-3 minut.
5. Całkowite wyłączenie webasta.
Więc wydaje mi się, że etap dopalania resztek paliwa zamyka się na etapie 3.
Nie opisuję tego na podstawie opisu z internetu a doświadczenia nabytego przez dwa lata eksploatacji w aucie i tego co mam podpięte do webasta.
no dobra nie będę się kłucić... ale wydaje mi się że jeżeli chodziłoby o wystudzenie to te 1-2 min po wypaleniu już by wystarczyło...
ja miałem styczność tylko z jednym współcześnie produkowanym webasto podłączenie wręcz banalne... woda (wejście-wyjście)... paliwo (rurka+el. pompka)... wydech... zasilanie i wyzwalanie poprzez podanie 12V... od cała automatyka praca tamtego kończyła się chyba na pkt. 3cim.
tak mnie jeszcze zastanawia czy te nasze webasta mają oddzielną pompkę paliwa... jeżeli nie mają wody to możliwe też że korzystają z pompy auta...
Webasta zawsze mają swoją pompkę paliwa, która sterowana jest impulsowo podając paliwo cyklicznie.
czy ktoś wyjmował webasto ??
dużo z tym roboty??
czy da się wymienić kołek żarowy bez demontażu webasta??
Mam taki błąd
Raport diagnostyczny WEBASTO Termosystemy
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja:
-------------
Wersja sprzętu.......................................... .............................../1
Wersja oprogramowania.................................... .........................../0001
Numer schematu FIAT.............................................. ..............60655081
Numer homologacji FIAT.............................................. ................
Kod ISO pojazdu........................................... .....................3E070198B3
Kod informacji o testerze.......................................... ............WEBASTO TS
Data produkcji......................................... ........................30.01.2002
Błąd:
-----
Błąd 1................................................. ..Za wczesne rozpoznanie płomienia
Kod............................................... ..............................9803/28
----------------------------------------------------------------------------------------------------
23.11.15 21:30:30 Webasto Thermo Test 2.13
A na teście wychodzi oporność kołka powyżej 1ohm
Webasto o dziwo działa, ale kopci i co kilka dni czas muszę kasować błąd
Ja wkladalem. Musisz odkrecic kawalek rury wydechowej. Pozniej masz 2 sruby ( albo 4 juz nie pamietam) mocowania calego webasto. Najlepeij je poluzowac. Pozniej odkrecasz nakretki webasta do mocpwania ( chyba 3 ). Sciagasz mocowanie i pozniej webasto ( razem nie wyciagniesz ) i uwazasz na przewody paliwowe.
Aha i na poczatku odepnij wtyczke do webasta na scianie grodziowej. I przewod chlodniczy od termostatu i nagrzewnicy.
A tak pytając z ciekawości... Dużo jest roboty, żeby dołożyć takie webasto do 166 ? Są już wszystkie wtyczki czy rzeźba ?
Wszystko zalezy czy masz instalacje. Najwazniejsze 2 sprawy: wryczka na scianie grodziowej po stronie pasazera i druga pod kanapa tylna ( wewnatrz auta) z prawej strony do pompki paliwa. Ogolnie potrzebujesz webasto z przewodami chlodniczymi, przewod paliwowy z pompka od webasta ( pompka montowana przy baku ), mocowanie webasta, przekaznik ( podlaczasz w lewym nadkolu ) 2 bezpieczniki plus czujnik temp, ponoc jest gdzies tez w lewym nadkolu. Najwiecej roboty jest zeby poodkrecac wydech i wlozyc westo bo malo miejsca.
Ja instalavje mialem ale np Maciek od nas nie mial.
Wydaje się sporo pracy przy tym, aczkolwiek w mojej 166 jest właśnie kilka wolnych wtyczek pod kanapa po prawej stronie.. Póki co chce dość taniej założyć podgrzewacz wody na cztery świece żarowe z vel satisa 3.0, założyć go przed nagrzewnica do tego termostat elektryczny co będzie wyłączal podgrzewacz pod osiągnięciu 90st, Czesiu mi to podłączy w elektryke ja założę resztę. Koszt podgrzewacza 50zl i do tego taki termostat sterujący ok. 50zl
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Ktoś z forum zakładał chyba do 156 taki podgrzewacz z renowki. Powinien być nawet manual w zrób to sam.
Są dwie opcje, z Kangoo na 3 świece żarowe i opcja druga z vel satisa na 4 świece żarowe. Jak to założę napisze jak funkcjonuje.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka