Witam mam takie troche głupie pytanie :) Na klpie mam naklejony napis super czy to poprzedni właściciel sobie tak nakleił bo mu sie podobał czy to jakaś wersja inna ?
Printable View
Witam mam takie troche głupie pytanie :) Na klpie mam naklejony napis super czy to poprzedni właściciel sobie tak nakleił bo mu sie podobał czy to jakaś wersja inna ?
wg mojej wiedzy jest to oznaczenie niby bogatszej wersji, a kierownica i gałka zmiany biegów powinna być obszyta skórą.
Taka wersja.
np dajcie jakis link pokazowy
Oznaczenie super było przypisane do wersji 3,0 V6 oraz 2,0 V6 TB.
Ja mam 2,0 V6 TB wersję "no name".
Nie mam żadnego opisu, symbolu (brak śladu demontażu i wandalizmu). Ponoć za "no name" w 166 trzeba było dopłacić ale nie wiem czy to prawda.
super to tez zaciski czterotłoczkowe z tego co kojaze bo takową posiadam kiera i lewar obszyty skórą tez jest co więcej zawiecha obnizona o 30mm względem normalnej
Ja mam 2.4 JTD i też nie widać żeby były jakiekolwiek oznaczenia.. no chyba że ktoś malował tył :P ale musiał zrobić to bardzo umiejętnie bo miernik lakieru nic nie wykrył :P ale gdzieś czytałem, że można było zamówić wersję bez oznaczeń.. :)
Jeśli chodzi o to to wszystko mam oprócz zacisków czterotłoczkowych...Cytat:
super to tez zaciski czterotłoczkowe z tego co kojaze bo takową posiadam kiera i lewar obszyty skórą tez jest co więcej zawiecha obnizona o 30mm względem normalnej
The top models were named "Super" and included MOMO leather interior, 17" alloy wheels, rain sensitive wipers, cruise control, climate control and ICS (Integrated Control System) with colour screen. Options included xenon headlamps, GSM connectivity and satellite navigation. Suspension systems comprised double wishbones at the front and a multi-link setup for the rear.
mysle ze wiekszość sobie przetłumaczy :)
takie wyposazenie pozniej nazywalo sie distinctive, od 2000 roku
piszą tam jak w każdym katalogu reklamowym...bo przeciez kazda 166 miała isc z kolorowym wyświetlaczem :) ale reszta to fakt nie wszytskie to mają...
Ja odkad sie interesuje 166 (wiele lat) i prawie rok szukajac swojej widzialem wiele wersji super i nie super. I szczerze mowiac nie zauwazylem zadnego zwiazku z wyposarzeniem. Nie mialo to znaczenia czy byla skora czy nie ani zadne z dodatkow. Po prostu niektore maja a niektore nie.
Widzę że ciężko to rozszyfrować.. te oznaczenia to chyba przyklejali jaki im się podobało.. wydaje mi się że z wyposażeniem to różnie bywa.. bo ja mam skóry momo, ICS-a z kolorem (ale z tego co widziałem to wszystkie takie były) telefon, nawigację, czujnik wycieraczek, xenona.. i od nowości nie było żadnych oznaczeń, nawet symbolu 166 i 2.4 JTD..
Po wpisaniu numerów nadwozia do eprea wyświtlił mi: 2.4JTD CF2 "PROGRESSION"
Zgadza sie w wersji super zaciski hamulcowe 4 tłoczkowe, do tego wygrawerowany naspis na zaciskach Alfa Romeo w full wersji wyposażenia,przy najmocniejszej gamie silników
Przypominam ze auta nie są nowe lub 2 letnie i przez okres ich użytkowania ze znaczkami mogły sie dziać różne rzeczy :)
Przecież znaczki są tylko przyklejane, żaden problem je zdjąć nie zostawiając śladów.
Ja mialem SUPER.fotele grzane,czujniki,skladane lusterka,ale nie mialem skor.podobna stala u kolegi w komisie i tez nie miala skor.Ale dla mnie najwazniejsze byly te czterotloczkowe zaciski.A i klocek byl sporo wiekszy.Po wymianie tarcz na nowe brembo oraz do tego kozak klocek .Stawalem w miejscu!!!Podczas hamowania przed swiatlami patrzylem we wsteczne lusterko czy ktos mi z tylu nie parkuje.Te osoby co ze mna podrozowaly nie mogly w to uwierzyć ze mozna tak hamowac.Pzdr
Ja za to mam Progression czytaj najuboższa wersja - znaczki, xenon, dsp, skóra, otwierany dach, zmieniarka, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, składane zewnętrzne, grzane siedzenia, drewno, telefon, navi.
Logiki próżno szukać.
Zaciski czterotłoczkowe chyba nie zależały od wersji "Super" tylko silnika - V6 miały takie hamulce.
Ja jak swoją ściągałem z Niemiec to też nie miała żadnych oznaczeń z tyłu, tylko z przodu na bokach pod kierunkami znaczki TI były, a w eperze widnieje jako wersja distinctive!!
U mnie wersja "DISTINCTIVE CF3". Skóry dziurkowane by "MOMO" - podgrzewane, GPS, GSM, xenon, elektryczne oparcie i cała reszta... Brak: pełnej elektryki foteli, sensora deszczu, zmieniarki, nagłośnienia "DSP", elektrycznie składanych lusterek. Ps. Śmieszą mnie ogłoszenia na allegro gdzie różne typki piszą full opcja, bo ma elektr. szyby, lusterka i czasami xenon i skórę....a gdzie cała reszta??? FULL to FULL!
Akutat czterytloczki nie sa we wszystkich v6.Mialem 2.5 i byly zwykle....Ale anomalie wyposazeniowe to prawda.Poprzednia Alfa ta 2,5 miala kremowe skory i plastikowe drewno oraz drewniana kierownice.Navi,zmieniarka a nie miala xenonow,skladanych lusterek,czujnika deszczu.
właśnie z tym wyposażeniem to chyba nie dojdziemy do ładu :P wygląda że montowali jak im się podobało:) Jak już wspominałem moja wersja jest PROGRESSION i mam: Skóry dziurkowane by "MOMO" - podgrzewane, GPS, GSM, xenon, elektryczne i podgrzewane siedzenia, DSP, Navi, zmieniarka, sensor deszczu, elektryczne lusterka.. A brakuje: pamięci w fotelach i elektrycznie składanych lusterek i pewnie coś by się jeszcze znalazło:P
A co do ogłoszeń to prawda wpisują full opcja a np xenona brak :P ale dla niektórych skóra, klima i 4 furtki w elektryce to już full :P
2003 distinctive cf3 jasna skora i to cos brazowego z mojego punktu widzenia jest to pelna wersja ale przed kupnem nie zwracalem uwagi na wyposazenie kupowalem auto ze wzgledu na silnik i skrzynie manual ,dopiero pozniej sie okazalo ze to full wszystko to co powyzej napisaliscie plus kilka pierdol, z tylu tylko znaczek 166
Wyposazenie to nie regula ale czterotloczkowe zaciski zawsze byly w V6 i jak sie nie myle to pod koniec produkcji tez w 175KM JTD (ale nie jestem pewien). Mogly czasem nie miec napisu alfa romeo ale zawsze byly te "jebitne". Nie wiem jakim cudem ktos mial V6 ze zwyklymi zaciskami - moze jakis swap byl?
No własnie też mnie to zastanawiało bo wszystkie v6 widziałem z tymi wielkimi zaciskami i z tego co pamiętam to są brembo :) sam się zastanawiałem nad takim swapem do swojego JTD ale trochę ceny są duże:/
Wyposażenie zależało od pierwszego właściciela, Super, Distinctive, Progression to tylko marketingowe określenia pewnej "bazy".
Miałem 2.5 bez wzmocnionych zacisków i 2.4 ze wzmocnionymi. A wersja Super 3.0 miała pneumatyczne fabryczne zawieszenie (w ASO nawet znaleźli kod tej opcji), ale nie miała pełnej elektryki siedzeń...
Po prostu trzeba analizować każdy egzemplarz z osobna.
Rozumiem ze kupujac auto w salonie mozna sobie wybrac kolor, duperelki czy inne dodatki ale zaciski (chyba ze wieksze)? Nie przemawia to do mnie. Poniewaz to producent i projektant decyduje o tym jakie zaciski sa wystarczajace do zatrzymania pojazdu a nie widzimisie klienta. Ok, jeszcze uwierze ze do TS'a ktos zamowil sbie brembo, moze sie dalo. Ale do auta mocniejszego wstawic slabsze zaciski??? Jaki czopek by tak chcial (o ile producent by zezwolil).
Wieksze zaciski nie sa montowane dla picu. To nie gadget.
Kurde nie trybie tego...
Odpowiednia masa + moc daje odpowiednia bezwladnosc. Ta z kolei trzeba wyhamowac. Do tego jest potrzebny odpowiedni moment hamowania. Moment to sila razy ramie. Stad mamy wieksza srednice tarcz a zaciski czterotloczkowe generuja wieksza sile nacisku na jednostke powierzchni. I wszystko jest. Ok. W takim ukladzie jezeli w 2.5V6 ktos ma zwykle zaciski a nie brembo czterotloczkowe to musi tez miec mniejsze tarcze od TS'a. Jak tak to ma diametralnie gorszy moment hamowania. Tarcz wiekszych i zaciskow od TS'a nie moze miec bo nie pasuja do siebie. To w takim razie jest trzeci rodzaj zaciskow? A moze 2.5V6 konstrukcyjnie nie wymaga tak dobrych zaciskow (watpie) a po prostu 99,9% klientow "dokupilo" sobie brembo w salonie. Od tak.
Sorki ze sie tak rozpisalem ale mi sie to nie klei....
Tutaj macie link do ciekawej stronki z rodzajami wyposażenia, specyfikacjami technicznymi itp AR 166. Jest duzo pozycji dostępnych jako "opcjonalne" więc klient mógł sobie wybierać:)
Dodatkowo jest przecież podział 166 na lata:
1998-2000, 2000-2003, FL 2004 -2007.
Jest tez masa innych "akcesoriów":) oto link:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...d-options.html
miłej lektury, ja tam na siłę swoją wersje dopasowałem:)
Z tego co mi wiadomo zaciski brembo stosowane były jako standard w V6 3.0, w pozostałych wypadkach, albo na zamówienie albo ktoś "tuningował".
Ja w 3.0 miałem brembo. Była to wersja Super (lub jak to jakiś baran w ogłoszeniu kiedyś napisał wersja "Juper" ) :D wersja Progression, ale konkretnie doposażona:
drewno, jasne skóry z pełna elektryką (bez pamięci i nie wentylowane - to wprowadzono dopiero w 2001r), składane elektrycznie lusterka itp.
nie miała: DSP i zmieniarki !!! :( (założona później), ale miała Navi, nie miała rolety tylnej szyby ale miała lusterko wsteczne fotochromatyczne, nie miała telefonu. Brak spryskiwaczy reflektorów i ksenonów. Felgi niby standardowe 16cali ale polerowane i w środku "kółeczka" malowane na grafitowo (na bank oryginalnie)
Za to moja V6 TB także w wersji Progression i Super nie ma lusterka fotochromatycznego (nad czym ubolewam) ale ma roletę tylnej szyby, nie mam składanych elektrycznie lusterek, nie mam DSP, telefonu ani zmieniarki ale mam Navi. Konsola srebrna, kiera i drążek biegów skóra. Mam czujnik deszczu i jasną skórę w pełni elektryczną, bez pamięci i niewentylowaną. Brak ksenonów i spryskiwaczy. Felgi 17" org najfajniejsze do 166 :)
Tarcze....??? jeszcze nie wiem, muszę sprawdzić.
Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę ;)
Pozdrawiam
Drodzy uzytkownicy.A moze my w zlym kierunku idziemy odnosnie hamulcow.Mianowicie chodzi o polemike ze w kazdej wersji v6 byly te same.Moze chodzi o to ze w kazdej sa brembo.Ale czy nie roznia sie wielkoscia samego zacisku co zarazem pociaga za soba wielkosc klocka.Dzis wracajac z pracy wstapie do Dukiewicza na servis to zapytam.
Przypomniał mi się jeszcze jeden detal. O ile pamiętam w wersji "Super" występowały srebrne tarcze zegarów. Obie moje "Superki" miały takowe.
Wersja SUPER to nawiązanie AR do topowych wersji 164 i w tej wersji występowały tylko i wyłącznie modele 166 z silnikami 3.0 V6 i królewskim 2.0 V6 T.B... 3.0 to potęga ale T.B to inna bajka...Bajka o Królu:)
Nie no to już jest herezja... Kolor zegarów w ogóle nie ma nic wspólnego z tapicerką. Wystarczy ogłoszeń trochę poprzeglądać i ta teoria od razu odpada. Chyba że sugerujesz że większość przekładała fotele albo zegary :)