Mam kilka problemow odnosnie mojej belli 166 r 2000.
Zegary siweca mi w polowie znaczy obrotomierz swieci i kawalek predkosciomierza
drugi problem to gdzie pokazuje spalanie?
Sory ale jestem laik pomozcie dopiero co kupilem.
pozdro z gory fenks.
Printable View
Mam kilka problemow odnosnie mojej belli 166 r 2000.
Zegary siweca mi w polowie znaczy obrotomierz swieci i kawalek predkosciomierza
drugi problem to gdzie pokazuje spalanie?
Sory ale jestem laik pomozcie dopiero co kupilem.
pozdro z gory fenks.
rozumiem że chcesz zrobić by świeciło :P
żaróweczki tam są takie 1,2W wyglądają jakby diody... odkręcasz 2 imbusy u góry licznika i wyciągasz go, odpinasz 3 wtyczki i wykręcasz uchwyty trzymające żarówki... polecam wymienić wszystkie na raz (wymienialiśmy z kolegą jedną, spaliło się 9 innych, od taki psikus alfy:) )
spalanie pokozuje na ICSie na konsoli centralnej w pozyji trip jest tylko średnie spalanie.
Zegary maja podswietlenie, tobie polowa żarówek padła - wymienic.
ICS pokazuje spalanie - guzik trip.
Miałem taki sam problem, a nawet więcej, gdyż świeciła mi tylko jedna żarówka. Wyjąłem zegary (dwie śrubki u góry odkręcić, obniżyć max kierownicę i wydłużyć ją ciągnąc do siebie, delikatnie wysuwać zegary, odpiąć kostki). Okazało się, że 10 żaróweczek 1.2 W było spalonych. Żaróweczkę w obudowie delikatnie obróciłem kąbinerkami w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i wyjąłem. Podjechałem do sklepu, kupiłem cały komplet i wszystko świeci. To proste. Tylko uważać, przy wyciąganiu zegarów. Trochę ciężko wychodzą. Ale wysuwałem równo, potem lekko wsuwałem, potem lekko jedną stronę wysuwałem i tak rozuszało się i wyszło. Znalazłem wcześniej na jakiejś stronie jak wyjąć zegary.
A od kontrolek kierunkowskazów sa takie same żarowki??
Rozkręcić, wyjąć zegary i wymienić żarówki mi się udało, ale nie mogę się nigdzie dokopać nazwy/oznaczenia tych oprawek/cokolików.
U mnie na wsi w żadnym sklepie takich akurat nie mają, a dwóch mi brakuje do kompletu.
Doradźcie proszę pod jakim hasłem szukać albo gdzie to można kupić wysyłkowo.
Podepnę się,choć sprawa nieco inna,mianowicie chodzi mi o zmianę koloru podświetlenia zegarów?! Da radę to zrobić,myślał ktoś już coś... :)
Hmm, myślałem że to standard jest, te co ich pełno na allegro wyglądają podobnie z tego co kojarzę... Rozumiem, że nie masz starych oryginalnych oprawek? Zapodaj temat w dziale Bazar, pewnie ktoś ma i się podzieli.
---------- Post added at 10:55 ---------- Previous post was at 10:45 ----------
Myślę, że się da, albo barwne żarówki albo kolorowe ledy. Zegary - przynajmniej u mnie - są białe, więc podatne na zmianę koloru :). Pytanie tylko czy to ładne będzie...
Na pewno ładnie by wyglądało! Taki kolor np. czerwony lub bursztynowy?!
Pełno tego na alledrogo i naprawdę jest w czym wybierać (rożne kolory kształty, konfiguracje). Ja użyłem białych LEDów, bo standardowe oświetlenie miało kolor żarówkowy, czyli taki sobie pomarańczowy. W Oplu nie było problemów ze zmianą kolorów, ale w Audi oświetlenie było żarówkowe, a kolor od strony kierowcy czerwony. Wydaje mi się, że spód tarcz miał czerwona folię. Pytanie, czy tak samo jest w Alfie z zielonym kolorem, albo żaróweczki maja kolorowe kapturki zmieniające kolor? Problemem z tymi LEDami był efekt wypalania poszczególnych modułów mimo żywotności 5 miliardów godzin ;). Wydaje mi się, że były przystosowane do napięcia 12V, a w samochodzie jest około 14V. Przy kolejnym zakupie po prostu zamontowałem w oprawce inne rezystorki i przez kilka miesięcy nic się nie przepaliło. Poniżej zdjęcie W5W, jakich ostatni używałem.
Te z allegro T5/R5 w oprawkach/cokolikach nie pasują do zegarów w AR 156. Oryginalne żarówki T5 są ciut mniejsze od tych z allegro i te z allegro nie chcą po prostu wejść.
W 166 tarcze zegarów są barwione i żarówki w innych kolorach raczej odpadają. Białe czy czarne to i tak zaświecą na zielono chyba że macie TI.
Zgadza się.
Ja też myślę nad zmianą podświetlenia na czerwone tak jak w TI. padło mi parę ledów na ICSie i zegary też słabo świecą. Wcześniej jakoś nie mogłem się za to zabrać, ale teraz mam trochę wolnego czasu i chęci:) W poprzednim aucie też zmieniłem podświetlenie na led i nie było problemu ze ściemnianiem.
Ja miałem podświetlenie na LED i miałem problem ze ściemnianiem, po prostu nie działa. Wczoraj wymieniłem sobie żaróweczki zegarów. Trzeba najlepiej wymieniać wszystkie, jest ich niewiele bo w prawej tubie są trzy żaróweczki. Jak wymienisz jedną, to za chwilę padną Ci dwie kolejne. Wymieniłem jedną, a po chwili spaliły się dosłownie dwie kolejne. Teraz mam wszystkie nowe i na jakiś czas wymianę z głowy.
Tubę odkręca się szybko, trzy krzyżaki.
Z tego co wiem to ICS świeci się tak samo jak w innych wersjach. Podświetlenie będę zmieniał pod każdym przyciskiem. Podświetlenie samych zegarów mijałoby się z celem i nie byłoby efektu
---------- Post added at 14:13 ---------- Previous post was at 13:08 ----------
Właśnie przyszły diody do podświetlenia przycisków:) zabieram się do roboty
OK jak skończę to wszystko opiszę
podświetlenie zmienione, wszystko opisane w tym wątku:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...w_zegarow.html
Witam! Więc i mnie podkusiło zmienić podświetlenie,i niestety mam z tego powodu same kłopoty! Po zmianie i zamontowaniu (notabene moje bebechy zegarów wyglądają trochę inaczej,i może przez to się popieprzyło) obrotomierz na wyłączonym siniku nie pokazuje zera tylko tuż po podłączeniu do kostki z tyłu skoczył do ok.2tyś. podobnie prędkościomierz pokazuje teraz 40km/h????!!! Po przekręceniu kluczyka słychać kliknięcie i obrotomierz spada na zero,prędkościomierz zostaje na swoim miejscu (40km/h) i jeszcze zaświeciła się,a w zasadzie miga kontrolka od poduszki pasażera,i to się dzieje bez przerwy. Oczywiście jak jadę to obrotomierz leży sobie na zerze, dopiero jak wcisnę gaz to się podnosi,ale oczywiście pokazuje zafałszowane wynik podobnie jak prędkościomierz... co jest do cholery ciężkiej...!!! Doradźcie coś podpowiedzcie bo mnie krew zalewa!
Jeśli założyłeś diody to załóż ponownie żarówki i sprawdź czy będzie działać. Obadaj też czy nie podgięły Ci się piny w gniazdach oraz nie urwał jakiś kabelek.
Pod metalową obudową (takie kubki pod każdym zegarem) są wpięte małe magnesy, od strony wskazówek, może ci powypadały.
Mi wypadły, ale zauważyłem to i je włożyłem. Ja nie miałem żadnego problemu z zegarami.
Moje zegary wyglądają nieco inaczej niż Twoje,nawet inaczej musiałem je rozebrać,nie zauważyłem żeby coś wypadło z pod zegarów?!
Natomiast we wskazówkach zegarów,konkretnie w samym ich środku były takie małe półkola,jakby przeciwwaga dla wskazówki zegarów i to mi wyleciało kilkakrotnie,ale umieściłem je z powrotem. Jeśli to były te magnesiki,a ja je umieściłem odwrotnie,to mogłem zmienić ich bieguny co destabilizuje ich pomiary?! Ma to sens...
Tak to mniej więcej wyglądało link: imghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...2011/12/85.jpgimg
Niebieski kolor to umieszczenie we wskazówce zegara tego elementu.
nie, nie o to mi chodzi, te półkola po jest przeciwwaga dla wskazówki i są zrobione z mosiądzu, więc nie ma znaczenia jak je włożyłeś.
Te magnesy są od spodu i są wielkości łebka od zapałki. Budowa zegarów nie ma znaczenia, zasada działania jest taka sama.
Jedno co mi przychodzi do głowy to źle podłączone wtyczki, ale są one innych kolorów więc raczej ich nie pomyliłeś.
Sprawdź jak pracują wskazówki, czy nie mają żadnych oporów (mogą chodzić opornie ale żeby nie było wyczuwalnych blokad czy progów), bo jak rozbierałeś zegary na czynniki pierwsze to mogłeś coś źle złożyć.
Sprawdzałem,chodzą bez oporów,ale właśnie rozbieram jeszcze raz to sprawdzę! Na czynniki pierwsze to nie rozbierałem bo nie było takiej potrzeby!
Wtyczek nie pomyliłem na pewno,bo ich się nie da podłączyć inaczej!
Po wymontowaniu wskazówki leżą tak http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2011/12/86.jpg
Tak wyglądają od tyłu http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2011/12/87.jpg
Tak od drugiej strony, po zdjęciu tarcz zegarów,nie widze żadnych magnesików? http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2011/12/88.jpg
Patrząc na pierwsze zdjęcie mam pytanie uszczególniające: czy ściągałeś wskazówki?
Jeśli tak to mam kolejne pytanie: czy przed ich zdjęciem wyjąłeś najpierw ograniczniki?
Wskazówki po wyjęciu ograniczników powinny opaść o jakiś kąt (po to właśnie są te ograniczniki). Powinieneś był przy ustalonym położeniu zaznaczyć ich miejsce i złożyć identycznie. Teraz to potrzeba by było drugie zegary i sprawdzić jakie jest ułożenie wskazówek po wyjęciu ograniczników.
Teraz masz zapewne tak, że wskazówki uruchamiają się dopiero po przekroczeniu określonych obrotów bądź prędkości.
Tak ściągałem wskazówki,bo bez tego nie da się zdjąć tarcz zegarów! Wydaje mi się że ograniczniki ściągnąłem później,tuż przed zdjęciem tarcz zegarów?! Czyli jest potencjalny winowajca? Nie zaznaczałem miejsca poprzedniego położenia?!
Co teraz do diaska mam począć...? (narobiłem sobie bajzlu!!! :( )