Witam :) moje uśrednione pomiary:
80-120 IV bieg 9,2s
80-120 V bieg 11 s
auto z wkładką K&N i chipem (u "miejscowego" mechanika i bez pomiarów mocy na hamowni)... będę zobowiązany za podobne wpisy...
Printable View
Witam :) moje uśrednione pomiary:
80-120 IV bieg 9,2s
80-120 V bieg 11 s
auto z wkładką K&N i chipem (u "miejscowego" mechanika i bez pomiarów mocy na hamowni)... będę zobowiązany za podobne wpisy...
wkładka bawełniana?? nawilżona olejkiem? masz chyba za dużo pieniędzy na przepływomierz.
nie wiem czy bawełniana ale nawilżona olejkiem jest ... tak, stać mnie na wymianę i przed założeniem wkładki byłem świadomy możliwych skutków ubocznych. mnie zależy najbardziej na poprawie elastyczności (już już wyjaśniam .... nie znalazłem odpowiedniego modelu z silnikiem 2.4 JTD)
yyyy to mnie zagiołeś.... przyrost jaki masz z tą wkładką to raczej mieści się w tolerancji błędu większości hamowni. Załóż zwykły wkład i sprawdź... MOże twoje czasy zwiększą się o sekundę. dla mnie to nie jest warte tych paru setek ;)
poczynione zmiany to oczywiście początek i część większego planu :) cały czas będę monitorował przyśpieszenie do 100-ki oraz elastyczność... DLA MNIE te "sekundy" to BEZPIECZEŃSTWO i KOMFORT na drodze - ponawiam prośbę o wpisy z pomiarów elastyczności jeśli można...
Wybacz że się wtrące w temat ale.... kolega pyta o czasy a nie o to czy dobrze zrobił zakładając taki wkład nie inny itp.... chce to tak ma i jego sprawa o to tu nie pytał.
Chce znać czasy i to tyle a podał, że ma wkładke i miejscowego chipa dla porównania ogólnego (żeby wiedzieć, że to nie typowa seria)
Przepraszam za OFF.
Podałbym czasy ale mam 2.4 :P
zapraszam 2.4 JTD :)
1.9 JTD M-jet 16V
60 - 100 IV bieg - między 6,5 - 7 sekund
80 - 120 V bieg - ok. 9 - 9,5 sekundy
to na szybko z głowy .... jak sie uda z navi odczytać pomiary to podam dokładniej.
Ja popieram Maćka w stu procentach i bez obrazy, ale dziwi mnie jedna rzecz, mówisz większy projekt tak? A co to znaczy-osiągnięcie ponad 200 koni, tak jak w 2.5 v6??? Skoro uważasz, że 77kw plus byle jaki chip to wielka moc, to bardzo się mylisz, bo pewnie 115 konna seria ma lepsze osiągi.
popieram przedmówcę.
Tak dla porównania 115 w serii:
80-120 na 4 - 8,2s
80-120 na 5 - 10,5
wnioskuję że marny ten chip, moja alfa też nie jest pierwszej młodości ma przejechane 260tys.
jaki sens ma maksymalizownie przyspieszeń 80-120 na piątym biegu?
skrzynia biegów i lewar po coś istnieją
nie wiem po co to jemu? Ja z reguły redukuje. Ale niektórzy wolą na niskich obrotach na 5 wyprzedzać i modlić się do św.Piotra
wskaż proszę gdzie napisałem o wielkiej mocy mojego auta ???
Bardzo dziękuję za cenne uwagi...postaram się odpowiedzieć ogólnie:
- chip "mechanika lokalnego" będzie weryfikowany(poprawiany) na hamowni gdy znajdę tylko czas (Krakowski V-TECH lub Katowice)
- brak czasu i wakacyjny wyjazd tuż po zakupie auta to główne powody chipowania "na miejscu"
- w planach jest około 150-170 KM do uzyskania z modyfikacji układu dolotowego i wydechowego + chip
- dla mnie elastyczność jest bardzo istotna (bezpieczeństwo + komfort na drodze) stąd diesel i próby udoskonalenia ukochanego auta :)
powiem tak chcesz wyciągnąć taką moc to jest niezła inwestycja za tą kasę włożoną w jtd to kupujesz v6 gazujesz i masz dużo większą moc i jak to nazwałeś konfort bo przynajmniej dzwięk wtedy jest boski :D a tutaj dalej kle kle kle. Miałem dedre hf turbo integrale 180 KM tam była elastyczność i niezłe kopnięcie + fajna frajda z jazdy 4 kopyta pedziły slicznie :D dzwięk tez super chciałem diesla bo się nasłuchałem jakie to one są super boskie oszczędne elastyczne i niezawodne :D i to mój ostatni diesel :D
tu mowa o 5 a nie o piłowaniu na 3
Ludzie facet prosi o pomiary a nie kazanie ,mówmy piszmy na temat anie żeby coś powiedzieć,wyskoczę na obwodnice KRK pomierzę i podam w przyszłym tyg.
156 SW 1.9JTD 115KM
80-120 IV bieg - 9,5-10 sekund. http://www.youtube.com/watch?v=Cv5VlYT-C5A
80-120 V bieg - 10,5-11,5 sekund
te same auto z boxem
80-120 IV bieg - 7 sekund. http://www.youtube.com/watch?v=-lAA7A9Icyc
80-120 V bieg - 8 sekund
Aleś odświeżył trupa :)
Ale dla porównania 147 JTD 16V 140KM po moim chipie 5-ty bieg 80-160 km/h ;)
Przepraszam za jakość..
http://www.dailymotion.com/video/x13...71642-007_auto
P.S.
W przeciwieństwie do box-a wiem co się w silniku dzieje.
147 jest chyba lżejsza niż moja 156 SportWagon. I mam silnik tylko 1.9 8V 115KM, a porównując inne alfy jak moja, uważam że ten Box pomaga pomimo, że mam go ustawionego na bardzo średnie osiągi nie chciałem za mocno podbijać ciśnienia na listwie. Wiem jak chodzi alfa jak moja po chipie, różnica tak mała(prawie żadna), że szkoda, wywalać kasę bez innych zmian. JTD16V samo w sobie dużo lepsze niż 8V, szczególnie przy wyższych obrotach. Box podbija ciśnienia w pełnym zakresie obrotów, i nie wierzcie w bajki, że sprzęgło padnie bo moment idzie na 1000NM moment jest podbity w całym zakresie o np.10%, w chipie tak samo, podbija ciśnienie lub/i długość wtrysku, dodatkowo turbo mocniej dmucha, dzięki temu można więcej wydobyć bez dymienia( a te w przypadku boxa 1 kanałowego się pojawi gdy za dużo podlejesz ropką).
Nie jest to wielka różnica wagi.
Box-y po prostu przekłamują dane wysyłane do ECU. I to niektóre dane, bo mają wpływ tylko na te, które idą z czujników. Teraz masz taki Box przekłamujący wartość ciśnienia na listwie rail. A wiec dolewasz więcej paliwa. Jednak ECU widzi, że paliwa jest odpowiednio. Dobiera do tego ilość powietrza. Ale za małą. Zmniejsza się AFR, a to skutkuje podniesionym EGT. I efekt jest taki, ze upala najpierw turbinę, a potem powoli spływają tłoki. Oczywiście są limitery, które reagują na zwiększająca się temperaturę przez obniżenie ilości wtryskiwanego paliwa. No ale jak mają to zrobić jeśli Box cały czas fałszuje te wartości ? Dzieje się źle ale jak ECU ma na to zareagować jeśli wszystkie parametry docierające do niego są w normie ? Tymczasem tuner dobierze w mapach odpowiednią dawkę paliwa do powietrza i wszystko jest w odpowiednich granicach. Odpowiednio też zmodyfikuje pozostałe zależne mapy. Bo wiesz, że ECU wiele innych parametrów dobiera na podstawie ilości wtryskiwanego paliwa ? Jak podejrzewam, po tym co piszesz nawet nie zdajesz sobie sprawy ile jest map zależnych od tych wartości i jak dużo od niej zależy. Box to po prostu rozregulowanie pracy silnika i kontroli nad nim. A już wyjątkowo głupim pomysłem jest podbijanie ciśnienia w pełnym zakresie obrotów. Pomijając już zwiększone spalanie nawet na wolnych obrotach, bo przecież paliwa się leje więcej, a kończąc na ciągłym zwiększonym obciążeniu pompy HP, która w 115KM i tak nie jest demonem sprawności. A co z regulatorem ciśnienia na pompie, który w maksie jak dobrze pamiętam w 115KM ma 1400 bar ? Ile ten Box podbija ci tego ciśnienia ? Pewno nawet nie wiesz...
Box to śmieć. I niech nikt mi nie mówi, że są takie z super elektroniką... musieliby ta elektroniką symulować większość działań ECU.
Taka alfa jak masz ty po chipie zachowuje się zdecydowanie lepiej. Można osiągnąć zdecydowanie więcej w bezpiecznym zakresie niż za pomocą takiego dziadostwa.
Bardzo mądrze napisane! U nas w jest jedna 140 z boxem i jedna 140 ze zmienionym programem "po bożemu" i nie ma żadnego porównania :)
No dobrze program jest lepszy to każdy przyzna, ale jeśli chodzi jedynie o lepszy moment w codziennej jeździe bez wygłupiania się to czy box polecacie?
Bez wygłupiania się program jest lepszy,bo o większy moment tutaj chodzi. Kolega @sdero wszystko wyjaśnił czym jest Box.
Z wygłupianiem się czy bez wygłupiania się wartości i tak są fałszowane. Osobiście, tak jak przypadkowych map ściągniętych z z netu Box-a bym nie założył. Lepiej już na serii jeździć.
Jeszcze dodam o dość ważnej sprawie jaka jest diagnostyka. Są box-y, które jest ciężko wypiąć. Wtedy diagnostyka za pomocą jakiegokolwiek narzędzia, a w tym i FES, MES jest mocno utrudniona lub wręcz nie możliwa jeśli musimy dowiedzieć się o zakres jaki jest przekłamywany przez Box.
1000 Nm i sprzęgło nie ślizga?? ciekawe gdzie i jak i z czego to sprzęgło, przyjmę chętnie cena nie gra roli. Mam to co w opisie i sprzęgło valeo nie ślizga po wymianie przez pół roku, potem odmawia tarcia i ntrzeba delikatnie z gazem. chip pewnie u niemcowni był robiony bo auto z niemiec sprowadzone. W innych tematach też było pisane i Cinek chyba też pisał ze 400 Nm na fabryczne sprzęgło to maks, to ja sie pytam gdzie jak taki bost daje do 1kMn ma to sens, bost to jest zarzynanie silnika, to jak wypicie 5 red buli na raz
- - - Updated - - -
A tak na ścisłość jak gdzieś na forum vi Dabliu czytałem to elastyczność sprawdza sie na IV biegu 60-100 a na V biegu 80_120 kM/h
Spokojnie, te 1000 Nm, to kolega tak w przenośni napisał :)
Na fabrycznym sprzęgle przyjmuje się aby nie przekraczać 400 Nm przy 2000 obrotów. Gdy utrzymasz się przy 2000 obrotów poniżej tej wartości i maksa dasz sobie wyżej, to nic się nie dzieje. Z resztą z doświadczenia wiem, że 420 Nm przy 2000 obr. nie stanowi problemu nawet dla sprzęgieł z przebiegiem 180 kkm. Oczywiście jest sprzęgło i sprzęgło. Jen ma zajeżdżone już przy 50 kkm, a inny ma w bardzo dobrym stanie przy 250 kkm. Jeszcze zauważcie, że np. w 16V ten sam zestaw sprzęgła jest stosowany w 166 2.4 175KM 20V (2003), gdzie moment fabryczny to 385 Mn przy 2000 obr., a przecież nie produkuje się takich części "na styk".
Odnośnie wartości prędkości do pomiaru elastyczności, to przedziały umowne. Przyjęło się że jest to 60-120, 80-120, 80-160 w przedziale biegów 4 i 5. Nie mniej z punktu widzenia użytkownika są to wartości ważniejsze niż 0-100.
A mógłby ktoś sprawdzić najlepiej w 1.9 115KM ile obrotów ma na V przy 100km/h??
@sdero, nie wiem czy dobrze zrozumiałem, uważasz że 20V ma takie sprzęgło jak 16V?
Hej:). Dokładnie wiem jak działa PowerBox, mój i inne, i jakie mogą być następstwa. Tu link do mojego filmiku, nagrywałem go po próbach z elastyczności.;)
http://www.youtube.com/watch?v=VUmEH..._mvohumcOERynQ
Mój box ma regulację, i naprawdę nie wiele podlałem silnik, inna sprawa jest taka moje autko akurat nie dymi, przynajmniej na danym ustawieniu, gdy przyszedł box, od razu zmniejszyłem nastawy, i tak jeżdżę od ponad 2 miesięcy, przejechane 4 tyś km. Ostatnio alfa miała zrobione czyszczenie EGR i jego zaślepienie(choć jest całkowicie sprawny), czyszczenie kolektora dolotowego, i profilaktycznie czyszczenie czujnika doładowania, czyszczenie zaworu VGT. Wczoraj wymieniłem rurę Turbo > IC na tą z kwasówki. Przed kupnem boxu naprawiłem regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia, poniżej link.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._jtd_adas.html
W najbliższym wolnym dniu czyszczenie turbiny, i po tym zabiegu, myślę podjechać do Boscha sprawdzić wtryski w jakiej są kondycji(cena 300zł), wszystkie zabiegi przed chipem u najlepszego specjalisty w moim regionie(ale nie będę robił reklamy), muszę to posprawdzać, żeby autko było w jak najlepszym stanie. W serii bez boxa na hamowni wypluwa 284NM i 114KM z boxem nie sprawdzałem, bo brak czasu podjechać.
Załącznik 106897
Nie, nie wiesz tego, bo gdybyś wiedział, to byś tego nie zakładał. Jeśli wiesz i zakładasz, to współczuję twojej maszynie, a już najbardziej temu, który nie daj boże kupi od ciebie samochód. Z resztą już to napisałem powyżej. I nie pomogą opowiadania, że jest elektroniczny i "taki hamerykański" :D
Aby podciągnąć moc i moment o takie wartości jak tam podają i zrobić to bezpiecznie konieczna jest zmiana około od 20 do 30 map wyliczając zależności pomiędzy większością z nich, a ty myślisz, że masz cos bezpiecznego gdy to działa przez przekłamanie jednej z wartości.
Ty sobie zainstaluj czujnik EGT, a nie pokazuj FES-em, że błędów nie ma :) FES widzi takie same kłamstwa jak ECU. A uszkodzenia typu wypalenie łopatek turbiny, tłoków nie następują natychmiast. Więc zamiast tych pierdół jakie opowiadasz o bezawaryjności używając do tego FES-a i swoich zmysłów(!!), to lepiej powiedz nam wreszcie jaki masz AFR w tym obecnym ustawieniu ? Ile mm3 ci dolewa i przy jakiej wartości powietrza ? Jakie masz ciśnienie na listwie przy maksymalnym doładowaniu ? Co się stanie z ciśnieniem na railu i dawką paliwa w przypadku gdy olej osiągnie 110 stopni po mocniejszej jeździe ? Co się stanie z tymi samymi parametrami gdy silnik osiągnie 95 stopni ?
To czekam na te dane. A i pewno koledzy poczytają...
sebawroc, przecież te wszystkie boxy działają tak samo. Jedno, dwukanałowe itd. Dwukanałowy zmienia wartości np. doładowania i ciśnienia na railu. To też kiszka. Po prostu nie da się tego bezpiecznie zrobić inaczej niż przez sam soft w ECU. Chyba, że stworzy się własny pełny sterownik. Są boxy gdzie wgrywa się oryginalną mape raila danego modelu samochodu do flasha i na jej podstawie PIC-kiem (układ prostego mikroprocesora PIC) dodaje się pewną różnicę według własnej wydumanej funkcji. I to nazywają box-em dedykowanym. Ale to dalej jest brak kontroli. To dalej jest dziadostwo.
Nieraz tutaj na forum narzeka się na pseudoprogramy, gdzie jest podkręcone tylko turbo, ciśnienie na railu. A czymże innym jest taki box ? Tylko box ma ładne pudełko, naklejkę i chwytną nazwę.
Patrz ile trzeba zmienić aby to wszystko miało ręce i nogi
Załącznik 106943(to akurat jest dla 16V ale dla 8V wiele się to nie różni. Zobaczcie ile jest podstawowych limiterów dbających o bezpieczeństwo silnika)
Większość tych map powyżej jest zależnych od siebie. Gro z nich trzeba przeliczyć odpowiednimi funkcjami. A w box-ie goście przekłamują dwa parametry i z uśmiechem na twarzy twierdzą, że jest +50 Nm i +40Km. Tak, na hamowni wyjdzie więcej ale co się dzieje w cylindrach...
Wiesz, firmy wszystko zrobią aby zarobić. Robi się takie dziadostwo i nazywa się "Dwukanałowy SuperPowerRacing Box" i sprzedaje się jak bułeczki. Tymczasem nie wiele się to różni od dawnego "rezystora".
@sdero przestań przekonywać osoby które są gotowe zapłacić 350zł za kilka rezystorów , zwiększających spalanie. Na allegro sprzedający napisze ,że box jest bezpieczny i podnosi moc, a przy tym ma 24mc gwarancji i to wystarczy, do tego stożek w zestawie obowiązkowo bo 5% mocy wzrasta:)