Witam szanownych kolegów. Wie ktoś może jak firma dostarczała koła dwumasowe na pierwszy montaż dla naszych piękności.
Pytam tutaj bo nie sądzę żebym dowiedział się czegoś takiego od wszechwiedzących panów z ASO:D
pozdrawiam
Printable View
Witam szanownych kolegów. Wie ktoś może jak firma dostarczała koła dwumasowe na pierwszy montaż dla naszych piękności.
Pytam tutaj bo nie sądzę żebym dowiedział się czegoś takiego od wszechwiedzących panów z ASO:D
pozdrawiam
Valeo kolego :) koszt kolo 2 tyś.
Dało się chyba coś dużo tańszego wykombinować na częściach ze 156 v6. Tak mi się kojarzy więc pogrzeb na forum bo coś takiego było. Jak się mylę to proszę o bat na plecy... ;)
Pozdrawiam, Michał
Poprawa komfortu na niskich obrotach (mniejsze drgania) mniejsze szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła, mniejsze zużycie skrzyni biegów i synchronizatorów i podobno ciut mniejsze zużycie paliwa. (za wikipedią) ale ze względu na wysoki koszt i kłopotliwość wymiany chyba zbędne w 3.0 v6 w/g mnie.
Ile wytrzymują Wam dwumasy? mam co prawda GTV ale też 3.0 i będę wymieniał sprzęgło. Mam 170 kkm przebiegu i mechanik mówi żeby koło też wymienić bo dostanie baty przy nowym sprzęgle a i tak przy 200 kkm powinno się skończyć. Pytam, bo może warto dać koło jednomasowe i sprzęgło z tłumikiem drgań? Ktoś testował takie rozwiązanie?
Valeo 3100 zł ASO regenerowane ok 600 zł. Przy wymianie sprzęgła sprawdzasz luz na kole i decydujesz czy do wymiany jeśli ok to śmigasz dalej, nie ma chyba jednoznacznego limitu km. Kiedy wymieniałem sprzęgło u siebie (ok 170 tys. km) mechanik stwierdził, że mu się dwumas nie podoba i lepiej wymienić, zabrałem je do speców, którzy sprawdzili jak trzeba i diagnoza, że jest wszystko w normie, zakładać i jeździć dalej. Tak też zrobiłem i cieszę się jazdą a mechanik nic nie powiedział zwiesił głowę i zajął się robotą hmm?
ciekawe czy oplaca sie regenerowac jakie jest wasze zdanie?? mozna tez zalozyc kolo zamachowe i sprzeglo od gta bo one nie posiadaja dwumasu ,ciekawe ile kosztuje kolo zamachowe nowe od gta lub ze zwyklej V6 ?
Koło od zwykłej V6 pewnie jakieś grosze w używce ( nie widzę sensu kupować nowego) Sprzęgło około 600-700zł i problem dwumasu z głowy. Nie jestem pewny tylko wałka w skrzyni czy nie będzie przykrótki. Mam z konieczności taki zestaw u siebie i absolutnie nie widzę różnicy w kulturze pracy w porównaniu z 2.5 litrami które dwumasy nie posiadają. A i w samochodach które mają jakoś różnicy nie widzę-czuję. Może dla mechaniki to ma znaczenie (raczej) ale jak coś padnie to i tak nie będę pewien czy właśnie przez to.
Tak czytam i cos nie trybie.... W 166 V6 jest dwumas. A Wy (albo ktos) wywalacie je zupelnie i jezdzicie? I da sie to zlozyc bez dwumasu?
Ilu i jak dlugo sie tak kula?
Mi co prawda to nie doskwiera ale jak padnie.... Skoro nie widac roznicy to po co przeplacac? :)
No wlasnie. Dlaczego w 156 2.5V6 nie ma dwumasu a w 166 z tym samym silnikiem jest.
Niedługo, jakieś pół roku temu padł mi 2.5 litra wiec włożyłem 3.0, zamach, sprzęgło,skrzynia zostały. Na razie około 5tyś więc niewiele, wszystko sprawuje się dobrze.
To wiedzą tylko włosi ;) Pewnie od jakiegoś przedziału pojemności/mocy/momentu dają i tyle. Może względy komfortu (drgania), może sprężyny tłumiące w zwykłym sprzęgle szybciej się zużyją, może skrzynia, kto to wie.....zresztą do auta za grubo powyżej 100tyś można ładować dużo rzeczy, niekoniecznie potrzebnych....
To za nim ja bede musial dwumas wymieniac to juz troche nalatasz km i zobaczymy efekty :D
Są takie alfy na forum jak moja, zrobiły pewnie sporo więcej kilometrów i dalej w zdrowiu je nabijają.....;)
Poszukaj sobie w googlach info o kole dwumasowym, po co się stosuje, co daje, zalety i wady i sam stwierdzisz że da się bez niej żyć. A o ile taniej to pewnie wiesz :)
Ja wiem po co kolo dwumasowe i jak jest zbudowane. Pytanie jest jak w praktyce to wplywa na elementy napedowe. Nie spotkalem sie z takim przypadkiem. Taniej na pewno bedzie chodz i tak bym musial kupic sprzeglo kolo zamachowe od 156 V6. Temat do przekalkulowania.
Aha, ja mam 2.0V6 TB i tu moze juz nie byc plug&play :D ale na razie problemow nie mam.
Wlasnie sie interesuje tym tematem,chcialem w wakacje zalozyc Q2 i sie zastanawiam co zrobic z dwumasa przy okazji i sprzeglem, mimo ze mam narazie tylko 112tys nalatane do wakacji gora 120tys.Wymienic same sprzeglo i zalozyc Q2 czy dwumase tez a moze tylko zapakowac Q2 i jezdzic ? jakie jest wasze zdanie moze cos doradzicie ??
Gdyby montaż Q2 wymagał zrzucenia skrzyni lub sprzęgło albo dwumas domagał się zmiany to można by rozważać różne opcje. Ale różnicówkę wymienisz bez ruszania czegokolwiek (poza półosiami ofkoz) więc wymieniaj i lataj. A jak przyjdzie czas na resztę to pomyślisz.
Mam 166 i padające sprzęgło. To w końcu jak? Może ktoś napisać jak to jest krok po kroku? Siadam przed kompem i szukam zestaw Valeo czyli sprzęgło (od 156 czy 166), do tego jak się to nazywa co ma być zamiast dwumasówki?? I co dalej? Jakie kroki? Jakieś fanty jeszcze czy składac do kupy??
Pozdrawiam, Michał
A coś takiego jak Flywheel idzie na podmiankę kupić zamiast dwumasu do 166 v6?? Ktoś się spotkał??
[QUOTE=slavol;701392]Gdyby montaż Q2 wymagał zrzucenia skrzyni lub sprzęgło albo dwumas domagał się zmiany to można by rozważać różne opcje. Ale różnicówkę wymienisz bez ruszania czegokolwiek (poza półosiami ofkoz) więc wymieniaj i lataj. A jak przyjdzie czas na resztę to pomyślisz.[/QU
Slyszalem o tym ze mozna wymienic bez wyciagania skrzyni ale nie bylem pewny, w takim razie pewnie wrzuce tylko Q2 a z reszta poczekam, zwlaszcza ze dwumas i sprzeglo powinny troche wiecej wytrzymac niz 120tys, aczkolwiek to zalezne od stylu jazdy.Zastanawiam sie czy samemu tego nie zrobic, zwlaszcza ze wczesniej wymienialem juz sprzeglo w 155 i 164 chyba ze sa jakies problemy duze w trakcie wymiany slavol?
lolix flywhell to kolo zamachowe pisalismy o tym wyzej, kupujesz kolo zamachowe od 156 3.2 gta lub 2.5 v6 i sprzeglo i powinno chodzic na alfaowner kilku gosci tak ma zrobione
Jest manual do wymiany sprzegla w 166.