Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Koło dwumasowe na pierwszy montaż - jaka firma? V6

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Koło od zwykłej V6 pewnie jakieś grosze w używce ( nie widzę sensu kupować nowego) Sprzęgło około 600-700zł i problem dwumasu z głowy. Nie jestem pewny tylko wałka w skrzyni czy nie będzie przykrótki. Mam z konieczności taki zestaw u siebie i absolutnie nie widzę różnicy w kulturze pracy w porównaniu z 2.5 litrami które dwumasy nie posiadają. A i w samochodach które mają jakoś różnicy nie widzę-czuję. Może dla mechaniki to ma znaczenie (raczej) ale jak coś padnie to i tak nie będę pewien czy właśnie przez to.
    Jak długo jeździsz bez dwumasy i ile km.zrobiłeś?
    ...samochód to najbardziej zbliżona do żywej istoty rzecz, jaką potrafi stworzyć człowiek...

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No wlasnie. Dlaczego w 156 2.5V6 nie ma dwumasu a w 166 z tym samym silnikiem jest.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawcio Zobacz post
    Jak długo jeździsz bez dwumasy i ile km.zrobiłeś?
    Niedługo, jakieś pół roku temu padł mi 2.5 litra wiec włożyłem 3.0, zamach, sprzęgło,skrzynia zostały. Na razie około 5tyś więc niewiele, wszystko sprawuje się dobrze.


    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    No wlasnie. Dlaczego w 156 2.5V6 nie ma dwumasu a w 166 z tym samym silnikiem jest.
    To wiedzą tylko włosi Pewnie od jakiegoś przedziału pojemności/mocy/momentu dają i tyle. Może względy komfortu (drgania), może sprężyny tłumiące w zwykłym sprzęgle szybciej się zużyją, może skrzynia, kto to wie.....zresztą do auta za grubo powyżej 100tyś można ładować dużo rzeczy, niekoniecznie potrzebnych....
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To za nim ja bede musial dwumas wymieniac to juz troche nalatasz km i zobaczymy efekty

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Są takie alfy na forum jak moja, zrobiły pewnie sporo więcej kilometrów i dalej w zdrowiu je nabijają.....
    Poszukaj sobie w googlach info o kole dwumasowym, po co się stosuje, co daje, zalety i wady i sam stwierdzisz że da się bez niej żyć. A o ile taniej to pewnie wiesz
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 07-11-2011 o 14:27
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja wiem po co kolo dwumasowe i jak jest zbudowane. Pytanie jest jak w praktyce to wplywa na elementy napedowe. Nie spotkalem sie z takim przypadkiem. Taniej na pewno bedzie chodz i tak bym musial kupic sprzeglo kolo zamachowe od 156 V6. Temat do przekalkulowania.

    Aha, ja mam 2.0V6 TB i tu moze juz nie byc plug&play ale na razie problemow nie mam.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Wlasnie sie interesuje tym tematem,chcialem w wakacje zalozyc Q2 i sie zastanawiam co zrobic z dwumasa przy okazji i sprzeglem, mimo ze mam narazie tylko 112tys nalatane do wakacji gora 120tys.Wymienic same sprzeglo i zalozyc Q2 czy dwumase tez a moze tylko zapakowac Q2 i jezdzic ? jakie jest wasze zdanie moze cos doradzicie ??
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Gdyby montaż Q2 wymagał zrzucenia skrzyni lub sprzęgło albo dwumas domagał się zmiany to można by rozważać różne opcje. Ale różnicówkę wymienisz bez ruszania czegokolwiek (poza półosiami ofkoz) więc wymieniaj i lataj. A jak przyjdzie czas na resztę to pomyślisz.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lolix
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    92

    Domyślnie

    Mam 166 i padające sprzęgło. To w końcu jak? Może ktoś napisać jak to jest krok po kroku? Siadam przed kompem i szukam zestaw Valeo czyli sprzęgło (od 156 czy 166), do tego jak się to nazywa co ma być zamiast dwumasówki?? I co dalej? Jakie kroki? Jakieś fanty jeszcze czy składac do kupy??

    Pozdrawiam, Michał

    A coś takiego jak Flywheel idzie na podmiankę kupić zamiast dwumasu do 166 v6?? Ktoś się spotkał??
    Ostatnio edytowane przez lolix ; 07-11-2011 o 21:15

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    [QUOTE=slavol;701392]Gdyby montaż Q2 wymagał zrzucenia skrzyni lub sprzęgło albo dwumas domagał się zmiany to można by rozważać różne opcje. Ale różnicówkę wymienisz bez ruszania czegokolwiek (poza półosiami ofkoz) więc wymieniaj i lataj. A jak przyjdzie czas na resztę to pomyślisz.[/QU
    Slyszalem o tym ze mozna wymienic bez wyciagania skrzyni ale nie bylem pewny, w takim razie pewnie wrzuce tylko Q2 a z reszta poczekam, zwlaszcza ze dwumas i sprzeglo powinny troche wiecej wytrzymac niz 120tys, aczkolwiek to zalezne od stylu jazdy.Zastanawiam sie czy samemu tego nie zrobic, zwlaszcza ze wczesniej wymienialem juz sprzeglo w 155 i 164 chyba ze sa jakies problemy duze w trakcie wymiany slavol?
    lolix flywhell to kolo zamachowe pisalismy o tym wyzej, kupujesz kolo zamachowe od 156 3.2 gta lub 2.5 v6 i sprzeglo i powinno chodzic na alfaowner kilku gosci tak ma zrobione
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 07-11-2011 o 21:49
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. jaka firma wahaczy
    Utworzone przez Czarna w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-03-2015, 13:45
  2. Łącznik stabilizatora - jaka firma?
    Utworzone przez nurerdin w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 11:00
  3. Gdzie i jaka firma może mi zwiększyć moc w 2.5 V6???
    Utworzone przez Przemoc13 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 18:34
  4. Gdzie i jaka firma może mi zwiększyć moc w 2.5 V6???
    Utworzone przez Przemoc13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 00:21
  5. [166] Nagłośnienie seryjne. jaka firma?
    Utworzone przez Paweł166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 20:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory