Na początek - witam wszystkich.
Poszukuję Alfy 156 SW z końca produkcji, bardzo zależy mi na wersji TI. I tu moje pytanie.
Czy występowały wersje TI bez tylnego zawieszenia samoregulującego ?? Szczególnie interesuje mnie opcja 2.4 JTDm.
Printable View
Na początek - witam wszystkich.
Poszukuję Alfy 156 SW z końca produkcji, bardzo zależy mi na wersji TI. I tu moje pytanie.
Czy występowały wersje TI bez tylnego zawieszenia samoregulującego ?? Szczególnie interesuje mnie opcja 2.4 JTDm.
SW z końca produkcji w wersji raczej w większości będą na Nivomacie, szczególnie 20V. To zajebiste amorki, choć niekomfortowe na nierównościach poprzecznych.
Najpierw znajdź tą TI, a później martw się o wyposażenie :)
Tak jak pisałem, zależy mi na wersji TI ale nie wykluczam wersji "biedniejszej", ładne 1,9 w wersji 150KM ze skórką też przygarnę :cool: Jednak w pierwszej kolejności jest 2.4.
Pytam o NIVO bo niekoniecznie chciałbym się uszczęśliwić tym udogodnieniem:)
Twardy ma racje - znajdź najpierw TI a później pogadamy..
wszelako pozdrawiam i powodzenia 8)
A ja sie podepne do tematu. Jak sprawdzić czy mam to ustrojstwo u siebie w belli? Auto to 156FL SW 2.4JTDm 2005r Distinctive
Trochę nie rozumiem kierunku dyskusji ??
Piszę informacyjnie że szukam Alfy, najlepiej w opcji TI. Pytam o coś zupełnie innego.
Jeżeli SW TI = zawsze NIVOMAT, to moje parcie na TI znacznie spada. Biorąc pod uwagę rzadkość tej wersji + ekstra koszty wynikające z eksploatacji/wymiany NIVOMATU wolę szukać "biedniejszych" wersji.
Właśnie dla tego rozpocząłem ten wątek, aby nie szukać auta, którego finalnie nie będę chciał kupić.
A jaką masz pewność, że kupisz TI, czy nawet 20V Progression i amory będą w oryginalnej specyfikacji...?
Nie oszukujmy się. W Polsce ludzie żyją jeszcze marzeniami i naprawami u "Józków". Szansa, że ktoś wymienia amory parami, a do tego jeszcze w specyfikacji sport + nivomat jest znacznie mniejsza niż znalezienie alfy w ze znaczkiem TI "jakimkolwiek stanie" :D
Za 3000zł kupisz konkretne 4 amory, np Bilsteiny lub Koni. 5-taka odłóż na czarną chwilę i będzie cacy.
a ja chyba jeszcze TI 156 na oczy nie widziałem:D
Dziękuje za odpowiedź tak wiele wnoszącą do tematu, wreszcie się wszytko wyjaśniło.
---------- Post added at 20:11 ---------- Previous post was at 19:56 ----------
Czy uważasz, ze na przykład to auto:
http://superalfa.otomoto.pl/alfa-rom...C17771827.html
nie jest warte uwagi i powinienem spodziewać się MONROE zamiast NIVOMATÓW
jak bys dokladnie poczytal kolego to bys widzial w opisie samochodu punkt: - samopoziomowalne tylne zawieszenie NIVOMAT :)
oczywiscie nie dyskwalifikujac samochodu, moge powiedziec ze byl picowany bo skora na kierownicy na bank nie jest oryginalna i beznadziejnie dobrana(za szara)
pytasz czego masz sie spodziewac NIVO czy monroe, skoro pisze ze jest nivo to nie monroe, albo juz nie wiem o co ci chodzi. NIVOMAT to patent firmy SACHS.
ok, zobaczyłem 156 TI i muszę powiedzieć że nie porywa mnie.... masa kasy za prawie taką samą alfę jaką sam posiadam. jedyna różnica to fotele i kierownica:p ja mam seryjną skórę, tarcze też mam wszystkie 4 nacinane i nawiercane, a w klocki ceramiczne w tej belli jakoś nie wierze:) różnica taka, że za swoją dałem o 10k mniej:) nie wydaje mi się żeby ta bella była aż tak godna uwagi. Fakt że ma 2,4 ale przecież to nic nadzwyczajnego:)
Chodzi o to że kolega twardy wcześniej zasugerował że i tak nie ma pewności czy mimo iż auto wyposażeniu miało fabrycznie NIVO to ktoś nie zrobił jakiejś rzeźby wsadzając inne zawieszenie, nie koniecznie odpowiednie. Że w tym aucie jest NIVO (wg. opisu) wiem doskonale.
Za spostrzeżenia na temat auta z linku dziękuję.
kurcze, odnoszę wrażenie że albo my Cię nie rozumiemy, albo Ty nie wiesz co chcesz wiedzieć:) zadajesz pytanie czy bella nie jest godna uwagi, to ja odpowiedziałem. Co do nivomatów też już Ci odpowiedzieli. W skrócie wygląda to tak: kupisz kombi, na pewno będą nivomaty o ile nikt wcześniej ich nie zmienił, kupisz sedana to ich nie będzie, i tyle w temacie.
Kolego liked wypowiedziałeś się na temat auta (kolega kinol156 też) - ja szczerze podziękowałem.
Co chcę wiedzieć ?? To, o co zapytałem w pierwszym poście czy 2.4JTD SW TI ma zawsze NIVO - dostałem odpowiedź, ze najprawdopodobniej tak (kolega twardy).
Pytam o konkretny model, bo taki chciałbym zakupić (jak się uda). Pytam także, bo w wielu innych markach oferowne jest samopoziomujące zawieszenie i jest ono praktycznie zawsze opcją.
Teraz okazuje się że wg. Twojej wiedzy wszystkie SW mają NIVO. Skoro tak jest to wystarczyło napisać wcześniej - każda SW(czy jak kto woli kombi) na NIVO, a ja byłbym w 100% uświadomiony.
no to jesteśmy w domu;) ale z tego co wiem, to nie licząc citroena z jego hydrauliką, to zawsze tak będzie że jeśli występuje zawieszenie typu nivo to dotyczy to nadwozia typu kombi lub też niektórych dostawczaków:) z racji tego że generalnie służą do tego żeby przewozić w nich cięższe (większe) rzeczy.
niestety tak nie jest! Nivo bylo dodatkowo platna opcja: albo auto wyjezdzalo juz w nie wyposazone z fabryki albo mogli ci zwykla belle za doplata doposazyc, dlatego nawet po numerze VIN w EPER tego nie sprawdzisz! Ale poszukaj tematow na forum sa 2 albo 3 numery ident. dla nivo, sa one tez grubsze i inaczej zbudowane, jak jestes dobrze wygimnastykowany to dasz rade przy zakupie na tyle wsunac sie pod auto ze odczytasz dane z naklejki na amorze bez potrzeby podnoszenia auta;)
jako ciekawostka: jak dowiedzialem sie ze mam nivo po przeczytaniu tematu na forum, pojechalem sprawdzic sprawnosc na szarpaki do ASO fiat/alfa, mowie ze mam nivo, to wielkie oczy zrobili i pytaja gdzie w aucie jest sterowanie tym samopoziomowaniem;)
A do czego służy to zawieszenie i czym się różni od normalnego??
Służy do tego, żebyś w drodze na wakacje nie wyglądał tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2011/04/19.jpg
:D:D:D
A tu masz bardziej technicznie:
http://www.youtube.com/watch?v=iJICKuHSAeo
Kolego robisz burzę w szklance wody
Nie wiem, w czym ty widzisz problem
Kupujesz auto z NIVO cieszysz się super komfortem, wsadzisz 4 wory z cementem auto stoi prosto,
Pada ci NIVO idziesz do sklepu kupujesz zwykłe amory i jeździsz dalej tyle tylko, że przy większym załadunku dupa ci będzie zwisać
Zastanawiam się, co zrobisz jak ci w zwykłej wersji bez NIVO padną amory nie kupisz nowych tylko będziesz śmigał na wybitych? chyba nie. Alfa 156 w kombi przy silniku 2,4 ma NIVO i tyle ale żeby robić z tego aż taki problem?
Kolego nie wiem w czym ty masz problem!!
Zapytałem grzecznie o konkretny temat (NIVO vs. SW) nikt mi prosto ani jednoznacznie nie odpowiedział od razu . Pojawiły się szczere i pomocne posty "Najpierw znajdź ...", "Robisz problem ...". Pytanie, na które można było odpowiedzieć w 2 zdaniach przerodziło się w debatę, w której Ty teraz się obudziłeś i czepiasz się mnie.Wyrywasz z kontekstu jedna moja wypowiedź. Jak juz pisałem w innych markach tego typu zawieszenie to OPCJA. Więc zapytałem o to o co zapytałem.
Ja chce kupić auto w dobrym stanie technicznym, i w takim będzie ono utrzymane. Nie mam zamiaru oszczędzać na eksploatacji i naprawach. Na pewno też nie będę woził worków z cementem w samochodzie.
Jeszcze raz powtórzę- ZADAŁEM ZWYKŁE PYTANIE a tu każdy się czepia tego że chcę kupić 2.4 SW.
raczej kilku :P