Tak jak w temacie jak zabrac sie za wymianę poduszki skrzyni biegów w AR156 2,4 JTD. Co będzie potrzebne i jak to wykonać.
Printable View
Tak jak w temacie jak zabrac sie za wymianę poduszki skrzyni biegów w AR156 2,4 JTD. Co będzie potrzebne i jak to wykonać.
Witam!
Czy ktos z Was mogly krotko napisac jak wymienic poduszke pod skrzynia,czy jest to skomplikowane,nie chce placic mechanikowi?
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...a_2_4_jtd.html
szukajka nie gryzie:) Za kare thanksowac za post:>
No dobra ale to jest opis do 166,czy tak samo wyglada sprawa ze 156,dokladnie chodzi mi o ta tylnia poduszke skrzyni?
no silnik i skrzynia jest ta sama. JEżeli będziesz sie wzorować na manualu pampika to dasz rade.
Masa, jeżeli nie masz pojęcia to nie pisz bredni.
Bez kanału ciężka sprawa, jeżeli chodzi o 156.
Oczywiście, jeżeli ktoś ma nerwy i samozaparcie - to jego sprawa - można i na podnośniku.
Ogólne zasady (kanał jak i podnośnik):
1. Podparcie silnika.
2. Odkręcenie poduszki od sanek (klucz 13)
3. Silnik delikatnie w górę.
4. Odkręcamy łapę silnika (z poduszką środkową) - największy TORX z zestawu :D
5. Wyjmujemy łapę, poduszkę montujemy na stole, zakładamy odwrotna kolejność.
Tak jak napisałem - bez kanału ciężkie, ale nie niewykonalne.
Nie mam kanalu ale mam rampe-najazd,mam jeszcze pytanko czym i w ktorym miejscu podepszec silnik,czy on wogle moze opasc?Mam zamiar zabrac sie za ta poduche w sobote ale nie wiem do konca czy sam dam rade?
Nie wiem jak dokładnie jest w JTD ale ja u siebie w TS'ie zrobiłem to bez większych problemów tyle że z użyciem kanału a robiłem to pierwszy raz. Jeżeli nie podeprzesz silnika to nie spadnie ci bo trzyma się jeszcze na dwóch pozostałych poduszkach. Dopiero przy montażu poduchy z łapą podparłem sobie silnik lewarkiem samochodowym :D
Rampa - rozumiem taki podjazd? Zawsze lepiej niż na leżąco.
Silnik podpierasz np. na misce olejowej, lub na skrzyni (podkładasz jakieś płaskie drewienko pomiędzy miejscem podparcia a żabą).
Opaść nie opadnie - faktycznie jest jeszcze na dwóch innych poduszkach, poza tym oparłby się na półosiach - no ale lepiej nie doprowadzać do takiego stanu rzeczy, żeby sinik wisiał bez podparcia. Takie moje zdanie.
Zróbcie zdjęcia jak to wygląda w 156. Bo póki co jest to wyeskalowanie błachego problemu a wymiana poduszki skrzyni to 15 min. Chyba że masz na myśli poduszkę tylną silnika - fakt dostęp gorszy ale z kanału i tak tylko okręcasz jedna śrubę reszta od góry albo od strony nadkola więc kanał dla mnie również jest zbędny. I jeśli mi mówisz że poduszka skrzyni to taki problem podczas wymiany to chyba nigdy tego nie robiłeś.
1. Gdzie Ty w tych czterech punktach, które wymieniłem widzisz eskalację problemu?
2. Danloo23 zapytał o tylną, więc rozmawiamy właśnie o tej poduszce (tak dla wiadomości, niektórzy poduszką skrzyni nazywają mylnie właśnie poduszkę centralną silnika).
3. W 156 odkręcając jedną śrubę nic nie zdziałasz - z prostego względu - sama poduszka i łapa to już trzy śruby. Poza tym nie ma wystarczająco miejsca pomiędzy łapą a sankami, pomijając już całkowicie fakt tego, iż w 2,4 jtd 10V poduszka jest przykręcona nakrętką - czyli przez poduszkę przechodzi śruba. Górą to Ty możesz sobie sweter ściągnąć, nie poduszkę. Od strony nadkola, to już w ogóle pomysł niesamowicie sprytny.
4. Mieszkam obok Krk, ale przyjadę do Ciebie - wymień mi tę poduszkę. Oczywiście zapłacę, ile tylko będziesz chciał. Ale to co się z Ciebie uśmieje, to będzie moje :D
Haha magik już nie rób z siebie takiego znawcy , bo niejeden forumowy wujek dobra rada się tu skompromitował i potem zamknął w sobie. Kolega pampik to PRAKTYK ,który robił z sukcesem poważniejsze naprawy, wiec wklejony przeze mnie link napewno kolege naprowadzi na własciwy tor. I nie rób z tej 156 takiego szatańskiego wynalazku.
Nie w 4 ptk a " bez kanału ciężka sprawa jeśli chodzi o 156" itd
Najpier napisał tylną a później tylna skrzyni ( czyli tylna silnika) . Odpowiedz i na to i na to jest w manualu który robiłem na przykłdzie 166. A tak jak masa napisał 156 to nie jest jakiś szatański wynalazek. śruby moga być inaczej itd ale zasada będzie taka sama.
przeglądałeś manuala kt zrobiłem ? i czytałes tego któy ktos inny zrobił na temat poduszki tylnej silnika ?
Pisząc jedną śrubę mam na myśli ta długa która idzie przez cała poduszke i na która od góry jest nakręcona nakrętka trzymająca łapę silnika. Odkręcasz nakrętkę i ta długa śrube o której tak ładnie piszesz wybijasz czego efektem jest rozbicie poduszki. Od góry masz dostęp do dwóch z trzech śrub trzymających poduszkę w sankach. Do trzeciej jest dojście od strony nadkola kluczem płaskim bo nic innego tam nie zmieścisz - od taki sprytny pomysł.
nic nie zapłacisz - doświadczenie dla potomnych :)
"Bez kanału ciężka sprawa, jeżeli chodzi o 156.
Oczywiście, jeżeli ktoś ma nerwy i samozaparcie - to jego sprawa - można i na podnośniku."
Dokładnie tak napisałem. Czytaj całość, nie wyrywaj wypowiedzi z kontekstu.
Tak dokładnie to napisał "pod skrzynią". Więc chyba jest jasne o jaką poduszkę chodzi. Bez znaczenia nazewnictwa.
Tak, niech wszyscy użytkownicy 166-tek biją Ci pokłony. Ale o 156 nie masz pojęcia.
Oczywiście, inaczej nie napisałbym, że to brednie jeżeli chodzi o 156.
To jest niestety kolejny dowód, że nie masz pojęcia jak to wygląda w 156.
Generalnie nie mam jej uszkodzonej. Ale może jakiegoś ładnego manuala zrobisz?
To kiedy masz czas? Ja w poniedziałek kupię poduszkę :)
Pomęczysz się chwilę, a potem pokażę Ci jak to zrobić :D
- - - Updated - - -
Pampik=praktyk, Magik=wujek dobra rada, Masa625=<ocenzurowano>
Widzę, że strasznie personalnie do tego podszedłeś. Pokłonów od nikogo nie oczekuję gdybym oczekiwał za to jakiegokolwiek wynagrodzenia to bym się swoim doświadczeniem na forum nie dzielił. Pisałem też o zdjęciu. Ja pod ręką nie mam 156 w przeciwieństwie do Ciebie, więc mógłbyś strzelić fotkę i zamiast się wymądrzać jak to skomplikowana konstrukcja jest 156 zrób zdjęcie i pokarz jak to wygląda. Wtedy oświecisz takie ciemnoty jak ja czy kolega masa. Jeśli będziesz miał rację to Ja Ci pierdolnę pokłon żeś taki zajebisty.
Druga sprawa z Twoich wypowiedzi wynika że strasznie sprawny z ciebie fachura więc może ty sie podzielisz wiedza i zrobisz manuala ? Wtedy zostaniesz bożyszczem właścicieli 156 i może popiersie przed domem Ci wystawią.
A ja koledze Magik pierdolne figurkę z brązu z jego podobizną w ramach podziękowania.
Edit...
Panie brazu dziś u mnie pod dostatkiem bo sie fasoli objadłem:/ więc mogę wyrzexbic odrazu " Statuetkę poduszki tylnej skrzyni silnika" za tego manuala którym kolega magik oświeci ciemnego masę i resztę ciemniaków szukających pomocy na forum:D:D.
Gadaj z gównem to Cię osra... Taki komentarz Wam zostawiam.
Słoma z butów, kapelusze z głów, klękajcie narody.
Pan Pampik, wszechwiedzący i jego usłużny podnóżek Masa625.
Dla mnie koniec rozmowy z Wami, bo skończyła się merytoryka (jeżeli u Was ona w ogóle się zaczęła), a wychodzi z Was kupa... wieśniaka.
EDIT:
Zresztą... każdy użytkownik 156 wie o czym mówię (może oprócz Masy, bo jest ograniczony - mając 156 i 166 na podwórku nie widzi różnicy, choćby w mocowaniu poduszek silnika i skrzyni), także szkoda mi na Was bezkresnych megabitów mojego Internetu.
Tyle Panowie mojego :)
Jeżeli w ten sposób chcesz wymienić poduszkę w 156 to gratuluję. Temat poduszki skrzyni w 156 przerabiałem dokładnie we wtorek bo wymieniałem u siebie. Łapa jest przymocowana w trzech miejscach do skrzyni i silnika i dwiema śrubami do sanek. Natomiast ta długa śruba jest wkręcana w poduchę a nie że przechodzi na wylot i nakrętka z góry. W żaden sposób nie ma możliwości dojścia do niej od strony nadkola czy to lewego czy prawego. Co prawda ja mam TS ale myślę że w JTD nie będzie zbyt wielkiej różnicy w jej mocowaniu w odróżnieniu od 166 gdzie najwidoczniej jest inaczej mocowana. Więc panowie pampik i Masa625 nie macie tu racji i bezpodstawnie naskakujecie na kolegę Magik, który w odróżnieniu od was wie o czym piszę.
Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać czytając te wasze wypociny i mam nadzieję, że jeśli będą dalsze zbędne komentarze to admin zamknie ten temat.
Dlatego prosiłem o zdjęcie i powiedziałem ze jak Pan magik ma rację to mu ja po prostu przyznam. A merytoryka się zakończyła od momentu kiedy zacząłeś być bardzo sarkastyczny - i czego sie spodziewałeś ? pokłonów o których sam pisałeś ?
A wracając do sedna to jak ktoś będzie miał możliwość niech zrobi tego manuala. Chętnie się czegoś nowego nauczę.
A wiec wymienilem ta poduszke (tylnia skrzyni) i kurcze jest gorzej niz bylo,tzn. telepie autem na biegu jalowym caly czas,na starej tego nie bylo!Czy to wina kiepskiej jakosci poduszki-kupilem ja na allegro jakiejs tam niby wloskiej firmy?
Niestety albo stety. Prawdopodobnie masz do wymiany inne poduszki. Tu sie zgubił luz a zaczał na innych.
Daj znać która to poduszka bo mam podobnie i niewiem za którą sie wziąść
- - - Updated - - -
aHA zapomniałem. Jak na allegro sprawdziłeś wymiary przed montażem. Moze jest wieksza lub mniejsza? ale raczej stawiam na centralną od silnika lub jak zwykle wyjdzie co innego. HE HE takie juz nasze zycie z bellami. :)