Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: [156] 2,4 JTD Wymiana poduszki skrzyni biegów

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Zróbcie zdjęcia jak to wygląda w 156. Bo póki co jest to wyeskalowanie błachego problemu a wymiana poduszki skrzyni to 15 min. Chyba że masz na myśli poduszkę tylną silnika - fakt dostęp gorszy ale z kanału i tak tylko okręcasz jedna śrubę reszta od góry albo od strony nadkola więc kanał dla mnie również jest zbędny. I jeśli mi mówisz że poduszka skrzyni to taki problem podczas wymiany to chyba nigdy tego nie robiłeś.
    1. Gdzie Ty w tych czterech punktach, które wymieniłem widzisz eskalację problemu?
    2. Danloo23 zapytał o tylną, więc rozmawiamy właśnie o tej poduszce (tak dla wiadomości, niektórzy poduszką skrzyni nazywają mylnie właśnie poduszkę centralną silnika).
    3. W 156 odkręcając jedną śrubę nic nie zdziałasz - z prostego względu - sama poduszka i łapa to już trzy śruby. Poza tym nie ma wystarczająco miejsca pomiędzy łapą a sankami, pomijając już całkowicie fakt tego, iż w 2,4 jtd 10V poduszka jest przykręcona nakrętką - czyli przez poduszkę przechodzi śruba. Górą to Ty możesz sobie sweter ściągnąć, nie poduszkę. Od strony nadkola, to już w ogóle pomysł niesamowicie sprytny.
    4. Mieszkam obok Krk, ale przyjadę do Ciebie - wymień mi tę poduszkę. Oczywiście zapłacę, ile tylko będziesz chciał. Ale to co się z Ciebie uśmieje, to będzie moje
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 13-07-2012 o 07:24
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Haha magik już nie rób z siebie takiego znawcy , bo niejeden forumowy wujek dobra rada się tu skompromitował i potem zamknął w sobie. Kolega pampik to PRAKTYK ,który robił z sukcesem poważniejsze naprawy, wiec wklejony przeze mnie link napewno kolege naprowadzi na własciwy tor. I nie rób z tej 156 takiego szatańskiego wynalazku.
    [C

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    1. Gdzie Ty w tych czterech punktach, które wymieniłem widzisz eskalację problemu?
    Nie w 4 ptk a " bez kanału ciężka sprawa jeśli chodzi o 156" itd


    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    2. Danloo23 zapytał o tylną, więc rozmawiamy właśnie o tej poduszce (tak dla wiadomości, niektórzy poduszką skrzyni nazywają mylnie właśnie poduszkę centralną silnika)
    Najpier napisał tylną a później tylna skrzyni ( czyli tylna silnika) . Odpowiedz i na to i na to jest w manualu który robiłem na przykłdzie 166. A tak jak masa napisał 156 to nie jest jakiś szatański wynalazek. śruby moga być inaczej itd ale zasada będzie taka sama.

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    3. W 156 odkręcając jedną śrubę nic nie zdziałasz - z prostego względu - sama poduszka i łapa to już trzy śruby. Poza tym nie ma wystarczająco miejsca pomiędzy łapą a sankami, pomijając już całkowicie fakt tego, iż w 2,4 jtd 10V poduszka jest przykręcona nakrętką - czyli przez poduszkę przechodzi śruba. Górą to Ty możesz sobie sweter ściągnąć, nie poduszkę. Od strony nadkola, to już w ogóle pomysł niesamowicie sprytny.
    przeglądałeś manuala kt zrobiłem ? i czytałes tego któy ktos inny zrobił na temat poduszki tylnej silnika ?

    Pisząc jedną śrubę mam na myśli ta długa która idzie przez cała poduszke i na która od góry jest nakręcona nakrętka trzymająca łapę silnika. Odkręcasz nakrętkę i ta długa śrube o której tak ładnie piszesz wybijasz czego efektem jest rozbicie poduszki. Od góry masz dostęp do dwóch z trzech śrub trzymających poduszkę w sankach. Do trzeciej jest dojście od strony nadkola kluczem płaskim bo nic innego tam nie zmieścisz - od taki sprytny pomysł.

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    4. Mieszkam obok Krk, ale przyjadę do Ciebie - wymień mi tę poduszkę. Oczywiście zapłacę, ile tylko będziesz chciał. Ale to co się z Ciebie uśmieje, to będzie moje
    nic nie zapłacisz - doświadczenie dla potomnych

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Nie w 4 ptk a " bez kanału ciężka sprawa jeśli chodzi o 156" itd
    "Bez kanału ciężka sprawa, jeżeli chodzi o 156.
    Oczywiście, jeżeli ktoś ma nerwy i samozaparcie - to jego sprawa - można i na podnośniku."

    Dokładnie tak napisałem. Czytaj całość, nie wyrywaj wypowiedzi z kontekstu.


    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Najpier napisał tylną a później tylna skrzyni ( czyli tylna silnika) .
    Tak dokładnie to napisał "pod skrzynią". Więc chyba jest jasne o jaką poduszkę chodzi. Bez znaczenia nazewnictwa.

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Odpowiedz i na to i na to jest w manualu który robiłem na przykłdzie 166. A tak jak masa napisał 156 to nie jest jakiś szatański wynalazek. śruby moga być inaczej itd ale zasada będzie taka sama.
    Tak, niech wszyscy użytkownicy 166-tek biją Ci pokłony. Ale o 156 nie masz pojęcia.



    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    przeglądałeś manuala kt zrobiłem ? i czytałes tego któy ktos inny zrobił na temat poduszki tylnej silnika ?
    Oczywiście, inaczej nie napisałbym, że to brednie jeżeli chodzi o 156.

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Pisząc jedną śrubę mam na myśli ta długa która idzie przez cała poduszke i na która od góry jest nakręcona nakrętka trzymająca łapę silnika. Odkręcasz nakrętkę i ta długa śrube o której tak ładnie piszesz wybijasz czego efektem jest rozbicie poduszki. Od góry masz dostęp do dwóch z trzech śrub trzymających poduszkę w sankach. Do trzeciej jest dojście od strony nadkola kluczem płaskim bo nic innego tam nie zmieścisz - od taki sprytny pomysł.
    To jest niestety kolejny dowód, że nie masz pojęcia jak to wygląda w 156.





    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    nic nie zapłacisz - doświadczenie dla potomnych
    Generalnie nie mam jej uszkodzonej. Ale może jakiegoś ładnego manuala zrobisz?
    To kiedy masz czas? Ja w poniedziałek kupię poduszkę
    Pomęczysz się chwilę, a potem pokażę Ci jak to zrobić

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Haha magik już nie rób z siebie takiego znawcy , bo niejeden forumowy wujek dobra rada się tu skompromitował i potem zamknął w sobie. Kolega pampik to PRAKTYK ,który robił z sukcesem poważniejsze naprawy, wiec wklejony przeze mnie link napewno kolege naprowadzi na własciwy tor. I nie rób z tej 156 takiego szatańskiego wynalazku.
    Pampik=praktyk, Magik=wujek dobra rada, Masa625=<ocenzurowano>
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Widzę, że strasznie personalnie do tego podszedłeś. Pokłonów od nikogo nie oczekuję gdybym oczekiwał za to jakiegokolwiek wynagrodzenia to bym się swoim doświadczeniem na forum nie dzielił. Pisałem też o zdjęciu. Ja pod ręką nie mam 156 w przeciwieństwie do Ciebie, więc mógłbyś strzelić fotkę i zamiast się wymądrzać jak to skomplikowana konstrukcja jest 156 zrób zdjęcie i pokarz jak to wygląda. Wtedy oświecisz takie ciemnoty jak ja czy kolega masa. Jeśli będziesz miał rację to Ja Ci pierdolnę pokłon żeś taki zajebisty.

    Druga sprawa z Twoich wypowiedzi wynika że strasznie sprawny z ciebie fachura więc może ty sie podzielisz wiedza i zrobisz manuala ? Wtedy zostaniesz bożyszczem właścicieli 156 i może popiersie przed domem Ci wystawią.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 13-07-2012 o 13:02

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Jeśli będziesz miał rację to Ja Ci pierdolnę pokłon żeś taki zajebisty.
    A ja koledze Magik pierdolne figurkę z brązu z jego podobizną w ramach podziękowania.

    Edit...
    Panie brazu dziś u mnie pod dostatkiem bo sie fasoli objadłem:/ więc mogę wyrzexbic odrazu " Statuetkę poduszki tylnej skrzyni silnika" za tego manuala którym kolega magik oświeci ciemnego masę i resztę ciemniaków szukających pomocy na forum.
    [C

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Gadaj z gównem to Cię osra... Taki komentarz Wam zostawiam.

    Słoma z butów, kapelusze z głów, klękajcie narody.
    Pan Pampik, wszechwiedzący i jego usłużny podnóżek Masa625.

    Dla mnie koniec rozmowy z Wami, bo skończyła się merytoryka (jeżeli u Was ona w ogóle się zaczęła), a wychodzi z Was kupa... wieśniaka.

    EDIT:

    Zresztą... każdy użytkownik 156 wie o czym mówię (może oprócz Masy, bo jest ograniczony - mając 156 i 166 na podwórku nie widzi różnicy, choćby w mocowaniu poduszek silnika i skrzyni), także szkoda mi na Was bezkresnych megabitów mojego Internetu.
    Tyle Panowie mojego
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 13-07-2012 o 15:17
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Pisząc jedną śrubę mam na myśli ta długa która idzie przez cała poduszke i na która od góry jest nakręcona nakrętka trzymająca łapę silnika. Odkręcasz nakrętkę i ta długa śrube o której tak ładnie piszesz wybijasz czego efektem jest rozbicie poduszki. Od góry masz dostęp do dwóch z trzech śrub trzymających poduszkę w sankach. Do trzeciej jest dojście od strony nadkola kluczem płaskim bo nic innego tam nie zmieścisz - od taki sprytny pomysł.
    Jeżeli w ten sposób chcesz wymienić poduszkę w 156 to gratuluję. Temat poduszki skrzyni w 156 przerabiałem dokładnie we wtorek bo wymieniałem u siebie. Łapa jest przymocowana w trzech miejscach do skrzyni i silnika i dwiema śrubami do sanek. Natomiast ta długa śruba jest wkręcana w poduchę a nie że przechodzi na wylot i nakrętka z góry. W żaden sposób nie ma możliwości dojścia do niej od strony nadkola czy to lewego czy prawego. Co prawda ja mam TS ale myślę że w JTD nie będzie zbyt wielkiej różnicy w jej mocowaniu w odróżnieniu od 166 gdzie najwidoczniej jest inaczej mocowana. Więc panowie pampik i Masa625 nie macie tu racji i bezpodstawnie naskakujecie na kolegę Magik, który w odróżnieniu od was wie o czym piszę.
    Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać czytając te wasze wypociny i mam nadzieję, że jeśli będą dalsze zbędne komentarze to admin zamknie ten temat.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Dlatego prosiłem o zdjęcie i powiedziałem ze jak Pan magik ma rację to mu ja po prostu przyznam. A merytoryka się zakończyła od momentu kiedy zacząłeś być bardzo sarkastyczny - i czego sie spodziewałeś ? pokłonów o których sam pisałeś ?

    A wracając do sedna to jak ktoś będzie miał możliwość niech zrobi tego manuala. Chętnie się czegoś nowego nauczę.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    A wiec wymienilem ta poduszke (tylnia skrzyni) i kurcze jest gorzej niz bylo,tzn. telepie autem na biegu jalowym caly czas,na starej tego nie bylo!Czy to wina kiepskiej jakosci poduszki-kupilem ja na allegro jakiejs tam niby wloskiej firmy?

Podobne wątki

  1. Poduszki silnika i skrzyni biegów.
    Utworzone przez lukass_92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2015, 15:16
  2. 1.6 ts 105km poduszki silnika/skrzyni biegów
    Utworzone przez koniu031 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 09:04
  3. Poduszki skrzyni biegów
    Utworzone przez Rychu147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-06-2012, 08:12
  4. [146] lekkie stukanie poduszki silnika?, skrzyni biegów ?
    Utworzone przez rooxorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 22:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory