Czy to prawda, że można odblokować 80 konną MiTo? Jak jest wówczas z gwarancją? Jak to ma się cenowo i czy niesie jakieś zagrożenie dla silnika?
Prosiłbym o jakieś informacje.
Pozdrawiam ;)
Printable View
Czy to prawda, że można odblokować 80 konną MiTo? Jak jest wówczas z gwarancją? Jak to ma się cenowo i czy niesie jakieś zagrożenie dla silnika?
Prosiłbym o jakieś informacje.
Pozdrawiam ;)
słyszałam coś o tym... ale musiałbyś dopytać w salonie, wiem, że blokada jest na 'młodych' kierowców i jak ją zdejmiesz to zyskujesz około 20 koni.
"Ten silnik ma nominalnie 95 KM (montowany w Grande Punto, w nieco innych wariacjach w Bravo, Pandzie 100 HP i 500 (100KM ma na wtrysku bezpośrednim). W Mito jest udupiony do 78 KM za sprawą oprogramowania przymykającego gaz przy 5 tys obr(możesz to latwo sprawdzić da się to wyczuć). Więc jeśli lubisz mocno deptać to mimo że wkręcisz go na 6,5 tys nie osiąga swej max mocy. Poniżej 5 tys dynamika jest taka sama jak w wersji 95 KM IMHO całkiem OK. Odblokowanie wiąże się z chipowaniem i w PL chcą za to chore pieniądze (jak za indywidualną mapę) mimo że jest gotowy wsad fabryczny. Kwestia czasu aż będzie to tańsze i bardziej dostepne. Oczywiście gwarancję (w potocznym sensie) szlag trafia. "
Cos wiecej nt. cinka?
Dealer w WaWie zaproponowal ze jesli auto byloby serwisowane u niego to gwar. zostaje.
Orientujecie sie ile to moze kosztowac u dealera?
Wszystko się zgadza. Chore pieniądze tzn około 2500 PLN, podczas gdy w NL wychodziło około 300 euro, a włosi robili sobie remap day i jeden z tunerów za symboliczne 100 euro zrobiony na bodajrze 100 KM (przy czym chłopak się męczył parę tygodni zanim wyczaił co jest grane-tzn że to przepustnica. Zagrożenia dla silnika nie ma żadnego. Właściwie wystarczyłby originalny wsad na 95 KM przerzucić przez OBD ale trzeba by go mieć (np z niemiec czy GB, od puntolota 1:1 nie podejdzie bo mito ma dna i dwa tryby pracy przepustnicy). Ostatecznie podmianka ECU z "normalnej" wersji. Ale cała ta zabawa dotyczy obrotów od ok 5000 wzwyż. Z pewnościa za to dealer oficjalnie pod szyldem FAP czegoś takiego zrobić nie możea jesli zrobi to jest to jakaś forma lewizny stąd tez wymóg serwisowania u niego (po prostu w razie draki nikt "nie zauważy" przeróbki.
Myslicie, ze warto?
Auto wygralem w konkursie: http://www.facebook.com/media/set/fb...08506239168187
Tak wiec nie mialem zbytniej mozliwosci wyboru silnika ;)
Dzisiaj wreszcie zebrałem się do dealera. Oficjalnie nie jest to możliwe, dodatkowo pan bardzo wymijająco odpowiedział na pytanie czy jest możliwość poprostu zamówienia sterownika silnika 95km, i wpisanie do niego moich danych samochodu,- uznał to za wysoce wątpliwe.
Tak wiec najprawdopodobniej jeszcze roczek zostanie 78km, a ja w tym czasie znajdę jakiś sposób żeby zrobić więcej koni :] Szkoda że nie ma tutaj nawet malutkiej turbiny, wówczas podmiana na większą i problem rozwiazany. Tymczasem przecież (chyba) nie da się dołożyć turbiny do auta bez niej :]
Wygrałeś? To cierp z małą mocą - My zawistni Polacy :]
Możesz to sprzedać, czy musisz jeździć jakiś okres?
nie no, ja tez gratuluje szcześcia :).
Da się tylko to kosztowne hobby ,był zresztą osobny temat o dokładaniu turba http://www.forum.alfaholicy.org/mito...o_1_4_mpi.html
Mogłem to sprzedać tego samego dnia co dostałem, ba nawet myślałem nad tym, jednak im dłużej nim jeżdżę tym bardziej kocham to auto i nie ma nawet takiej opcji.
-
Rafter, bazując na twojej odpowiedzi w temacie o uturbianiu:
Trzeba było po prostu kupić wersję 155 konną , bo dłubanie teraz w nowym samochodzie ,dokładanie turba , zmiany w zawieszeniu , hamulcach itd . będą całkowicie nieopłacalne (nie mówiąc już o utracie gwarancji ).Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/mito...#ixzz1dWuQHlz2Jednak zgodnie z tym co jest napisane w tamtym temacie, jedyne co mi pozostaje to jazda z tą wersją jaką mam :]
Nie trzeba zmieniać zawieszenia, bo nie różni się ono niczym, również hamulce są te same.
Przy innych silnikach w MiTo jest system DNA. W trybie Normal jest zauważalnie słabszy, sprawia wrażenie jakby miał mniej mocy. Bardziej opornie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Natomiast w przypadku trybu Dynamic auto jest dynamiczne, szybciej reaguje na dodanie gazu.
Tak więc może istnieje podobne obejście w silniku 78 KM i pozwala poprawić dynamikę i moc silnika.
Niestety nie ta bajka, choć poniekąd zrobić trzeba to samo - sflashować ECU.
Tak dla przypomnienia: są dwie mapy odpowiedzi przepustnicy ("łagodna" dla N i a oraz taka z dużą progresją dla niskich obrotów dla D) ale obydwie "uwalone" tzn zamykające przepustnicę przy 5 tys obr.
Przykro mi panowie, ale niestety nie jest to takie łatwe :(
Przy tym silniku i wersji wyposażenia JEST D.N.A. i działa ono w pełni, utwardzając auto itp.
Nie przy tym silniku - tutaj nie ma dwóch map, dynamic zmienia jedynie twardość wspomagania i szybkość reagowania na pedał gazu.
A szybkość reagowania na pedał gazu to jak jest realizowana jak nie mapami ?
IMHO wychylenie silnika krokowego przepustnicy jest funkcją rezystancji potencjometra pedału gazu i obrotów silnika. Powiedzmy obrazowo że na niskich obrotach ok 1500 obr dla 10% wychylenia pedału gazu, w trybie D masz 20% wychylenia przepustnicy na jednej mapie, a drugiej dla N i A jest 5%. Te charakterystyki się "schodzą" na oko około 3 tys obr więc nie jest tak że tryb D jest inny o stałą wartość, Nie ma bata muszą być dwie mapy.
Można to nawet obadać dokładnie podczas jazdy monitorując obydwa parametry FES-em alfaobd itp.
No i obie z tych map wymuszają 85 % wychylenia przepustnicy powyżej ok 5000 obr jeżeli pedał gazu wciśnięty powyżej tych 85 %.
Myślę że byłby na to sposób z czujnikiem na pedale gazu (lub też pobierając rezystancję z oryginalnego potencjometru) odcinający komendy do krokowca gdy otworzy się on na full a pedał jest wciśnięty do podłogi. Ale bez jakiegoś mikrokontrolera się nie obejdzie no i trzeba jakoś ominąć błędy które niewątpliwie sie wywalą przy niezgodności żądania położenia przepustnicy a faktyczną pozycją co może być trudne.
Wydaje mi się również że zamiana samego ecu silnika nie wymaga innych zabiegów bo wszelkie autoryzacje tzn transponder kluczyka pilot itp wykonuje Body comp i linią can przesyła jedynie sygnał zgody do ecu.
Wg epera ecu kosztowało ok 2500 zł.
Panowie, a nie mozna zrobic ctrl+c, ctrl+v galletem? ;)
To było najprostsze ale potrzebny dawca softu z wersji 95 KM a ponoć odczyt pamięci możliwy tylko na stole, jedynie zapis via obd jest możliwy. No i ja się na tym nie znam ale czy tam jakieś sumy kontrolne itp nie zależą od konkretnego urządzenia.
Tak czy inaczej szału i tak nie będzie, jedynie będzie można wkręcać wyżej niż te 5 tys.
Czy w ogóle ktoś w Polsce odblokował pełną moc 78-konnego MiTo? Wiadomo, że szału nie ma ale nawet możliwość wkręcenia wyżej (zwłaszcza przy wyprzedzaniu...) to już coś. Wg instrukcji również moment obrotowy jest w wersji minimalnie wyższy (126 vs 120 nm) ale osiągany przy nieco wyższych obrotach.
Sam czytałem gdzieś, że podobno Dukiewicz w stolicy odblokowuje, ale najprostszym i najdroższym sposobem - wymiana ECU. W Holandii (Squadra-Tuning) i UK robią odblokowuje i optymalizację map (od 98 do nawet 105KM) za śmieszne pieniądze (maks. 1500 zł w przeliczeniu), tylko ta jazda w obie strony i czas...
Szkoda, że u nas nie ma specjalistów od chip-tuningu z prawdziwego zdarzenia a przynajmniej skłonnych w ogóle podjąć takiej modyfikacji :/
BTW. Próbowałem dodzwonić się do Cinsoftu, wysyłałem SMSy i maile - zero odpowiedzi. Po opiniach przczytanych tu na forum liczyłem na poważniejsze potraktowanie.
Moje Mito przeszło chip tuning /okolice wału miedzyszyńskiego Warszawa .
jestem w 200% zadowolony kontakt dostałem od Pana Marka.
Profesjonalna zmiana softu bez przesady .. ( TZN SERWIS STWIERDZIŁ ZE JEST WSZYSTKO OK)
To zupełnie inny samochód . Koszt 1300 zł .
Moge podać komórke na prv. Czy zmienił bym dzisiaj soft jeszcze raz .Tak Tak NATYCHMIAST
Sorki za mały OT, ale jaka jest różnica pomiędzy MiTowskimi silnikami 1.4 z 78/95/105 KM?
Czy nie można z 78 koników przez prosty chip tuning zrobić 105 bez żadnych perturbacji dla silnika?
Było...
78 i 95 to identyczne silniki i osprzet. Różnica tkwi w kilku linijkach kodu ograniczających przy 5 tys moc, ponizej 5 tys zachowują sie tak samo. 105 to inna odmiana tego silnika ze sterowaniem zaworów typu multiair. Silnik nie ma przepustnicy wiec mozna było zestroic go na wyzszą moc i moment.
Da się. Wiele to nie da, ale myślę, że wrażeniami jazdy przyjemniejsze będą :)
Zobacz np. tu: http://www.optima-chiptuning.pl/chip...ultiair-105-KM
Odświeżam temat gdyż zainteresowany tematem poszedłem do renomowanego zakładu gdzie właściciel stwierdził, że już nieraz ktoś z takim tematem przychodził i nic z tego nie wychodziło, lecz pokazałem mu posty z tego forum, stwierdził, że sprawdzimy czy to przepustnica, umówiłem się na hamownie i oto wynik
Załącznik 83923
Teraz Pan Andrzej będzie coś myślał z kodem, lecz najlepiej było by ściągnąć takiego z MiTo 95km(wyżej kolega twierdzi, że ma zmienione na 105KM, (dość dużo)) i wgrać do tego, stąd pytanie czy ma ktoś może dostęp do takich rzeczy(strony, pliki, firmy w PL)?
Kolega wyżej ;) tylko stwierdził, że da się - wg filmy z linka - osiągnąć 105KM, ale obawiam się, że bez modyfikacji w układzie dolotu, samym softem będzie jednak raczej ciężko - chyba, że się trafi wyjątkowy egzemplarz :)
Ja mam odblokowane 95KM, robiłem u Andrzeja Poniedziałka. Więcej informacji tutaj: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienn...wybryki-18550/
Samym softem może z 5-7 KM da się uzyskać, modyfikacja dolotu i wydechu na pewno dałaby większy uzysk, może i do 120 KM by doszło, ale... za jaką kasę?
Szczerze mówiąc, to jeśli miałbym kilka tysięcy zł zainwestować w takie przeróbki (nie mówię o kutych tłokach, ostrym wałku, itp. - sam kompletny wydech kosztuje krocie) - wolałbym założyć mokrą instalację NOS. Dopał większy i dostępny chwilowo wtedy kiedy potrzeba, tj. np. podczas wyprzedzania czy ruszania spod świateł ;)
odświeżam temat - komuś udało się zdobyć / wgrać soft od 95KM albo wie gdzie i za ile można to zrobić?
Poznań czy Warszawa ? :)
Odświeżam temat :) podmienial ktos ecu z 95KM do 78KM albo jakos inaczej odblokowal za rozsadne pieniadze ? Dzwonilem w kilka miejsc i ceny wolaja troche z czapy :/ srednio 1300zl a nic nie wymieniaja przeciez i doslownie dwie godziny pracy a moze i mniej nawet... Chyba ze ma ktos namiar na kogoś kto to zrobi troche taniej ?? Czy zna ktos nr seryjny centralki ecu do silnika 95KM bo nie moge znaleźć.... W eperze znalazlem do 1.4 16v 78 i 105 KM ale do 95KM niestety nie :( a tylko w tedy jestem wstanie znalezc i ewentualnie podmienic ecu :)
Odgrzewam bo może komuś się przyda. W końcu znalazłem chwilę, aby zgłębić temat i sprawa "odblokowania" okazuje się dość prosta i tania.
Potrzebny jest komp od wersji 95KM o numerze 51830585 i programator CH341a z klipsem. Siedzi tam pamięć ST95160, którą łatwo się programuje po SPI. Wszystko plug&play, żadnego lutowania itd. Najtrudniej otworzyć komputer bo jest sklejony naprawdę solidnie.
Po rozebraniu ECU wgrywamy plik virgin, podłączamy do auta, sprawdzamy, kasujemy błędy i powinno działać. Na koniec tylko skręcenie kompa na silikon i wymiana starego.
Można tak zaprogramować pewnie wszystkie kompy Boscha ME 7.9.10. Plik virgin znalazłem od jakiegoś fiata, po obróbce mam poprawne ISO code więc nie ma problemu z podłączeniem kompa, osiowaniem itd.
Gdyby ktoś potrzebował pliku prośba o wiadomość na priv.