Gdzie mógłbym znaleźć takie cudo? Fajnie mruczy i Nm pewnie więcej? Ale coś jest tam dolepione zboku, i nie wiadomo czy to coś jet firmowe?
http://www.youtube.com/watch?v=ETSpa...eature=related
Printable View
Gdzie mógłbym znaleźć takie cudo? Fajnie mruczy i Nm pewnie więcej? Ale coś jest tam dolepione zboku, i nie wiadomo czy to coś jet firmowe?
http://www.youtube.com/watch?v=ETSpa...eature=related
Toć napisane ze to kolektor od Ferrari F430.
Ja bym raczej powiedział, że przepustnica jest taka sama jak w F430, przecież ferrari ma silnik V8 i wspólny kolektor dla całości.
Ten Kolektor to pewnie samoróbka, która powoduje niepotrzebne turbulencje i zawirowania:P o równomierności strumienia przepływu dla każdego z cylindrów pewnie nikt tam nie pomyślał
O, dobrze wiedziec jakie to badziewne :P
kojarze, że na alfaclubie kolega Ol3j w swojej GTA też planuje założyć przepustnice od F430 (nie wiem czy kolektor też, a może jest to konieczne?) ale mowił coś że ponoć dodaje to pare koni :)
no no, planuje, tylko narazie walcze z przepływką, która do 3tyś obrotów daje mi coś dziwne wyniki pomiarów przepływu, jak tylko się uporam z nią to montuje przepustnice bo mam już komplet łącznie z adapterem, od razu pociągne troche inaczej dolot. Zdam relacje co to dało.
a co do kolektora z filmu to jest on obliczany i nie jest to taki badziew jak ktoś tu sugeruje, dodatkowo jego waga to niecały kilogram, wygląd tez bardzo atrakcyjny.
dziś zamontowałem w końcu tą przepustnicę o średnicy 84mm, wykres z hamowni wrzuce jak się na nią udam, wrażenie jest pozytywne, mam wykres sprzed modyfikacji więc będize mozna porównać.
Porównaiie obu przepustnic (po prawej GTA po lewej Ferrarka)
Załącznik 31300
Z plusów (oprócz mocy, bo tej nie znam):
Zmienił się na plus dźwięk auta + przy odpalaniu jest taki fajny efekt że silnik wchodzi na wyższe obroty na 0.5s i potem się stabilizuje... efekt podobny jak w ferrari, albo nissanie 350z.
Póki co wrażenia z jazdy są pozytyne, w moim odczucie na pewno nie jest gorzej, a czy lepiej hamownia odpowie. Ja spodziewam się wzrostów na pewno przynajmniej w średnim zakresie obrotów, auto wydaje sie ze 100kg lzejsze, a to wrózyłoby wzrost momentu obrotowego w tym zakresie.
Dawaj dawaj ten wykres chętnie zerknę ;] Właśnie strugam od podstaw nowy kolektor do siebie pod przepustnicę z Maserati ;]
no no czytałem ;-)
tutaj bodajże o tym piszesz;-) http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...ml#post4277921
będę miał wykres to wkleje
odnosnie twojego postu: ja dorobiłem adapter pomiedzy przepustnicę a seryjny kolektor. Sprawdza się całkiem nieźle, no ale pewnie co nowy kolektor to nowy kolektor ;)
EDIT------------
dziś troche Gietką pojeździłem i jedno jest pewne: wzrosło spalanie ;-) co do mocy to dupohamownia prawdy nie powie, ale od 2 tyś to zupełnie inne auto niż było. Poprzednio odczucia były takie (zreszta zweryfikowane wykresem) start, wgniata w fotel, przy okolo 2 tyś moment sie stabilizuje i nic sie nie dzieje, auto jedzie i przy 4,5tyś dostaje jakby drugi oddech ciągnie do odcinki.
teraz: start, auto ciągnie do odcinki z równą siłą;D nie ma różnicy jakie są obroty, zobaczymy czy wykres to potwierdzi.
EDIT------------
wczoraj przejechałem się jeszcze testy drogowe porobić, przyspieszenia 0-96km/h wyszły 5.5s
w najbliższym czasie pomierze jeszcze elastyczność na poszczegolnych biegach - jest to bardziej miarodajne, gdyż odpada czas zmiany biegu.
olej wydaje mi się, że wzorst momentu obrotowego w dolnej części uzyskałeś właśnie adapterem poprzez zwiększenie obj. (więcej powietrza) za przepustnicą.
Mniemam, że większa przepustnica da ci więcej koni w górnej części. W każdym bądź razie wklej oba wykresy zobaczymy co pokażą.
Co do pomiarów GTXem to mnie wyszło 5,1sec na 96km/h, mierzone było bez przednich katów no i z Q2, rozgrzane opony Yokohama Advant Sport. Na zimnych oponach zaczynałem od 5,9 na 96km/h.
Licząc od 0-100km/h - 5,4sec i 13,5sec na 400m.
Generalnie szkoda, że Alfa GTA nie osiąga na 2 biegu 100/h bo by to wyglądało jeszcze lepiej.
Teraz moja nie ma już żadnego katalizatora i powiem szczerze, że dopiero zrobiło się "piekiełko". Jak pomierze przyspieszenia to wkleje wyniki.
Zastanawiam się też na przerobieniem dolotu i zwiększeniem obj za przepustnicą, ale poczekam na Twoje wyniki.
do 4.5tyś jest lepiej niż było, niestety później jest gorzej :( moment i moc spadają w porównaniu z serią, tzn sa jakieś dziwne falowania, dołki górki itp, coś ewidentnie jest nie tak, ale to juz pomijając przepustnice, podejrzewam że może być zasyfiały filtr powietrza oraz niewymieniane od nowosci świece (92tyś), na dniach wymieniam filtr na wkładkę BMC oraz świece na NGK i wtedy się zobaczy, ogolnie wynikiem jestem roczarowany :(
w ruchu miejskim zdecydowanie lepiej się jeździ (od samego dołu do 4.5tyś + 20Nm w porównaniu z serią) ale później jest lekki dołek i falowanie momentu i mocy... dziwne, jakby brakowało paliwa...
co do przyspieszeń to nei mam q2 jednak (sprawdziłem) i mieli troche na starcie więc jest strata. opony nowe vredesteiny, ale yoko sa zapewne lepsze.
pomierz teraz swoje przyspieszenia bo jestem ciekaw ile mozna zyskac wywaleniem katów
Niski a masz jakiś filmik jak ci to chodzi bez katalizatorów? jak dźwiek w środku oraz czy komp nie wywala błedów związanych z sondami?
Jadę na zlot może tam będzie hamownia to zobaczę czy się wbiję.
Co do dźwięku to mam trochę zryty tłumik środkowy i końcowy (czekam na nowe i nie mogę się doczekać) więc ogólnie chodzi głośniej, ale akurat mi się to bardzo podoba. :D Redukcja i mam wolny pas przed sobą :D
Jak wywaliłem środkowy katalizator i wstawiłem tej samej średnicy rurki to mi ją trochę zmuliło, więc poszły o minimalnie zmniejszonej średnicy i jest już ok.
W przedziale 2300-3500 dźwięk się zmienił na początku nie mogłem tego zaakceptować. Teraz mi się już bardzo podoba.
Postaram się nagrać dźwięk z wewnątrz, i z zewnątrz jak znajdę troszkę czasu i wrzucę na youtube.
Co do błędów to raz mi wywaliło jak się wlokłem na 5 biegu 50km/h na 2tyś przejechanych kilometrów to chyba nie ma co się przejmować.
Sondy zarówno te przednie jak i tylne zostały odsunięte na dorobionych przedłużkach tak, że tylko "liżą" spaliny i chodzi to bez zarzutu.
Aha ostatnio obspawałem przednią belkę i założyłem dolną rozpórkę i powiem Ci Olej, co się auto usztywniło to szok. Teraz zamontować muszę górną.
Co do hebli 330mm to jeszcze nie mogę wiele powiedzieć bo je docieram. Ale jak patrzę na dohamowania końcowe to jestem w ciężkim szoku. Myśle, że na zlot będą już gotowe do przetestowania.
i na koniec ostatnio leję do swojej VP Racing i auto zupełnie inaczej chodzi. Dużo lepiej, spokojniej. Spróbuj czy też będziesz miał takie odczucia.
heble 330 hamuja o wiele efektywniej niż 305, mimo iż są tacy, którzy twierdzą inaczej.. ale zmieniają zdanie gdy sami sie przekonują ;) ja mam u siebie Brembo oro nawiercane + klocek DS2500, hamuje czasami tak ze wyskakuje mi ostrzeżenie że spadło cisnienie oleju w silniku ;) - olej poprostu przemieszcza się do przodu miski...
czekam na wkladkę BMC i zoabcze czy mi się ta góra odmuli, bo tak jak wspominałem dół poszedł o 20Nm w góre (zdecydowanie to czuć w jeździe w mieście) ale niestety od 4.5tyś jest o 20Nm mniej niż było w serii... no zoabczymy testy będa jeszcze trwał.. relacja niebawem
No moja po odetkaniu ma bardzo odczuwalnie uwolnioną górę. W zasadzie to od 5 tyś tak leci, że wpada na odcinkę nie wiadomo kiedy.
Co do hamulców to nie wyobrażam sobie, żeby nie było różnicy. W końcu jest o 1/3 więcej tarczy. Na dodatek grubsza więc nie powinna się przegrzewać.
Na przepływ oleju proponuję wykombinować taki diwajs:
http://www.spruellmotorsport.com/sum...ay-p-2173.html
mam kolektory bez katów - leżą w garażu, tylko troche obawiam się głośności wydechu.. czasami jeżdze alfą sobie do pracy (50km w jedną stronę) i nie chciałbym żeby mi uszy puchły ;D juz wiele takich głośnych aut w życiu przeszedłem i mam dość ;) więc odnosnie wydechu to jeszcze musze to przemyśleć...
co do dolotu to mam troche zagadkę, bo większa przepustnica teoretycznie powinna być lepsza w górnych partiach obrotów - tam gdzie silnik potrzebuje więcej powietrza a ona stawia mniejszy opór, a jest na odwrót. Zastanawiam się czy może faktycznie zasyfiały filtr powietrza może mieć na to wpływ, ze w pewnym momencie jak silnik ostro zasysa - robi się podcisnienie w dolocie spore ze względu na brudny filtr powietrza.
Mam jeszcze jedną przepustnicę (mniejszą niz aktualna ale większa niż oryginał) ją tez mam zamiar przetestować.
Co do głośności wydechu to bym się nie przejmował, ale co do barwy dżwięku tak. Te kolektory bez katów mają proste rurki. No chyba, że masz takie
http://www.supersprint.pl/ 147gta kolektory wydechowe. To krzywizna tych rur powoduje piękny dźwięk w Alfach.
no właśnie mam supersprinta, tylko chce po kolei te mody wprowadzać, zeby nie było tak że jeden mod dodaje a drugi zabiera,.
kupiłeś nowy, czy używkę i gdzie ewentualnie ją znalazłeś?
na allegro jakis czas temu wyrwałem uzywke, osobiście nie jestem pewny co do oryginalności, co prawda znaczki ma i kształt oraz jakośc wykonania jest niezła, ale nieco różni się mocowaniami od oryginalu, ale możliwe ze je ktoś pod siebie przerabiał..
Niski, moglbys mi powiedziec dokladniej w jaki sposob wywaliles te katalizatory?? robiles to sam czy gdzies w okolicy jest jakis magik ktory Ci to robil?? jesli efekt jest taki jak piszesz to tez chcialbym cos kombinowac w tym temacie, z gory dzieki:)
jest szansa na fotki jak to wygląda pod maską? Przepustnica kolektor?
Nie jest dostepne bo jest robione na swoje potrzeby... masz GTA to kombinuj z nowa puszka bo standardowa ma tylko 2.5 litra pojemnosci a dla 3.2 to juz trochu malo :)
chodzi Ci o dolot? nie wiem jaka tam byla puszka, odkad mam auto byl tam stozek K&N, planuje to poprawic i kupic jakas rure do tego stozka, GTA line albo Autodelty, z tego co sie dowiedzialem to powinno pomóc;)