-
Obrócona panewka V6 TB
Witam. Mam taki problem, iż obróciła mi się panewka w mojej Alfie:(. Czy mógłby mi ktoś doradzić co z tym fantem zrobić? Szlif wału, dorobic panewki, dotrzeć i śmigać;) czy raczej szukać drugiego wału?:confused: Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny, tym bardziej że nie oddam mojej niuni do naprawy w obce ręce i zamierzam sam uporać się z tym kłopotem. Serdecznie pozdrawiam.
-
Zobacz najpierw jak wygląda wał. A także trzeba go dobrze pomierzyć, gdyz zwykle jak obraca sie panewka to wał też się trochę krzywi. W tym leży główny problem tego, że po naprawie problem często bardzo szybko powraca.
-
Wału w silnikach V6 się nie szlifuje!
Tylko wymiana.
-
To nie o to chodzi, że się nie szlifuje. Znam mechanika, akurat od motocykli, który wozi wały motocyklowe do szlifu i azotowania. I 9 na 10 tak zrobionych wałów chodzi dalej przed długi czas. Problem w tym, żeby zrobić to z odpowiednią technologią, a o to jest bardzo ciężko akurat.
-
według mnie tylko drugi silnik, ale sam wał nominalny w stanie IDEALNYM mogę załatwić także jakby co to dzwon 667799753
-
Jeżeli chodzi o wał to już go mierzyłem i jest sporo zjedzony, wygląda na to że zmieścił by się w drugim szlifie. Teraz tylko pytanie czy to szlifować i dorobić panewke czy szukać drugiego wału? Czy robił już ktoś szlif i jak to wszystko się sprawuje?
-
-
witam ponownie. podjąłem się ryzyka szlifu wału, ktoś musi przetestować czy wały w naszych v-kach nadają się do szlifu. Teraz tylko poszukuję korbowodu. do tematu podepnę jeszcze jedno małe pytanko na jakich olejach jezdzicie? syntetycznych czy półsyntetycznych?
-
Ja latam jak przykazała fabryka. Półsyntetyk 10W-40.
-
Olej syntetyk 5W50.
Osobiście nie bawiłbym się w szlify wału tylko szukał nowego, ew. używanego w dobrym stanie.
-
Tylko do 2.0 V6 TB nie tak łatwo o wał :)
-
Silnik dość rzadko spotykany, dlatego szukałem wolnossącego V6 dla siebie :)
-
Rozmawiałem co prawda dość dawno temu, z szefem Lancia Alfa Team-u w Łodzi, niewątpliwie dobrym fachowcem i znawcą włoskich silników i powiedział mi że przy tych uturbionych jednostkach 2.0 v6t. 2.0 16vt 2.0 20vt zaleca się profilaktyczną wymianę panewek po ok. 100-150 tyś.km.i wtedy zmniejsza się znacząco ryzyko obrócenia panew!
-
Jakaś wada konstrukcyjna, słabsze smarowanie?
-
Dziekuję koledzy za podpowiedzi. Dogaduję z kolegą z forum zakup korbowodu i bede wszystko składał w całość. Zobaczymy jak to wszystko wyjdzie. jak narazie koszty nie są straszne jak robi sie samemu. szlif 240zł panewki 148zł korby i 137główne do tego korbowód i bedzie cacy. no nie licze już uszczelek pod głowicami ale to już lepiej zeby było zrobione. Serdecznie pozdrawiam. Niedługo zobaczymy czy warto szukać wałów czy możemy śmiało szlifować nasze V-ki
-