Witam
Czy w silnikad diesla byly zmiany jakies po 2002 roku, a przed?? Tak jak np T.S zmienil sie na JTS i przybylo mu mocy tak czy zmienilo sie cos w silnikach JTD?? Chodzi zarowno o 1.9 i 2.4. Jak sie spisuja te silniki?? Chodzi o kulture pracy
Printable View
Witam
Czy w silnikad diesla byly zmiany jakies po 2002 roku, a przed?? Tak jak np T.S zmienil sie na JTS i przybylo mu mocy tak czy zmienilo sie cos w silnikach JTD?? Chodzi zarowno o 1.9 i 2.4. Jak sie spisuja te silniki?? Chodzi o kulture pracy
Od roku 2000 turbosprężarka (Garrett GT17) zyskała zmienną geometrię łopatek turbiny, czego efektem był wzrost mocy silnika 1.9 do 110 KM/4000 obr./min. i momentu obr. do 269 Nm/2000 obr./min. Jednostka o pojemności 2.4 charakteryzowała się mocą 140KM/4000 obr./min. i mom, obrotowym 304Nm/1800 obr/min. W roku 2002 moc nowej wersji silnika 2.4 wzrosła do 150 KM/4000 obr./min.
Następna modernizacja silników JTD nastąpiła w 2003 roku. Dzięki licznym zmianom moc silnika 1.9 podniesiono do 140KM co jest wartością porównywalną do osiąganych przez najlepsze silniki benzynowe o tej pojemności. Moment obrotowy wzrósł do 305Nm/2000 obr./min. Tak wysokie parametry uzyskano przechodząc na technikę 4-zaworową. Nowy 1.9 JTD 16v Multijet wyposażono w odróżnieniu od poprzednich wersji w 2 wałki rozrządu w głowicy oraz dodatkową chłodnicę oleju. Ciśnienie wtrysku oleju napędowego osiąga wartość 1400 barów i odbywa się on poprzez wprowadzenie paliwa w trzech równomiernych wtryskach, następujących w ciągu 3 milisekund. Technologia produkcji wtryskiwaczy zakłada oddzielne programowanie centralki sterującej w każdym egzemplarzu silnika, co jest konieczne, by zapewnić wszystkim silnikom jednakowe osiągu. Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią przekładniową. Wersja silnikowa 2.4 JTD 20v Multijet z roku 2003 (występuje w modelu po faceliftingu 2003) ma mocą 175 KM (dodano 25KM). Maksymalny moment. obrotowy wynosi 385 Nm z których 90% przypada między 1750 a 3500 tys. obrotów. Prędkość max Alfy 156 z silnikiem 2.4 JTD 20V to 225 km/h, przyspieszenie od 0-100 km/h w 8,3 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,6 litra oleju napędowego. 90% max mom. obrotowego dostępne jest między 1750 a 3500 obr./min..
Mam nadzieję iż wyczerpująco napisałem.
czesto widze ogloszenia z 1.9 co maja 115 km. Przed 2002 rokiem ile mialy?? Wiem ze to wszystko moge w googlach znalezc i przeczytac ale inaczej ejst jak sie rozmowe prowadzi i opiera na swoich doswiadczeniach
Pierwsza generacja JTD - poj. 1.9 miała 77kW (105KM)
Ktory z diesli jest lepszy wg Was?? 19 czy 2.4? Chodzi o wszystko :D komfort,osiagi,spalanie itp itd
Nie wiem który jest lepszy bo mam 1.9 115km ale jedno wiem na pewno, jak się uprę na maksa to mogę zejść ze spalaniem na trasie do 4.5 litra... Np ostatnio z Zakopca do katowic :) A to na pewno duża zaleta, biorąc pod uwagę osiągi. Kultura pracy tego silnika, moim zdaniem znacznie przewyższa TDI z podobnych roczników..
No pewnie 1.9 a 2.4 bedzie mialo podobne spalanie w granicy roznicy 1 litra tak mi sie wydaje. Dobrze czy zle?:) Daniel jak CI sie sprawuje ten klekot? Miales problemy jakies?
Spalanie 2.4JTD waha sie od 5.6l na autostradzie do 8l w miescie, osiągi są bardzo przyzwoite, zwłaszcza przy wiekszy predkosciach nie odczujesz braku koni pod maską jesli chcesz przyspieszyc. Ja bym szukal 2.4, dzwiek tez jest niczego sobie :) Minusem 2.4JTD jest to ze jest ich mniej i trudno znalezc z małym przebiegiem, zreszta przy kazdym dieslu trzeba sie liczyc ze minimum 20tys rocznie taki silnik robi.
Tez za mna przemawia 2.4 jtd. Ale tak jak podkresliles Pawel ciekzo znalezc dobry egzemplarz :)
podpowiem wam tylko tyle ja mam 2,4 jtd z 2004r ma juz ok 200 tys chodzi jak nowka
zero problemow tylko szukam swiec zaroiwych , moc 175 konikow sama mowi za siebie, przy najbardziej dynamicznej jezdzie nigdy nie przekroczylo 9l
pozdro
tylko mi troche fotel skrzypi chyba sie wyrobil musze cos z tym zrobic tylko co? :-)
Nie nie mam żadnych problemów, tylko rozrząd filtry i olej na czas i będzie śmigał w nieskończoność. Mam 210.000 i chodzi jak nowy. Ja nie miałem 2.4 ,ale byłbym raczej za 1.9 do 156, raz że mniej pali, dwa mniej waży przód auta, co się przekłada na lepsze zachowanie w zakrętach, i 1.9 mają podobno trochę twardsze zawieszenie, ale to wyczytałem gdzieś na forum. Polecał bym 1.9 16V 150PS.
Daniel no ale MJ wydaje mi sie ze bedize wiecej palil jak 2.4... A spalanie wg instrukcji rozni sie 1 litrem, a moc w porownaniu zwykly 1.9 do 2.4 duzo wieszka. Pawel podal spalanie swojej Alfy, ile Twoja 1.9 spala?
różnica w spalaniu jest naprawdę mała ale moc silnika-tu jest różnica,chyba lepiej mieć 136 niż 105 kucy.Cytat:
Napisał Daniel156SW
1.9 faktycznie mniej waży i zawiecha mniej dostaje po dupie,ale to mnie nie przekonuje do 1.9Cytat:
Napisał Daniel156SW
Ostatnio miałem okazję posłuchać pracy 2.4 JTD na wolnych obrotach oraz na ostrym depnięciu i powiem jedno-zaje... gra,piękna muza.
po 02 2.4 jtd mialy 150 kucy :DCytat:
różnica w spalaniu jest naprawdę mała ale moc silnika-tu jest różnica,chyba lepiej mieć 136 niż 105 kucy.
Ja na dzwięk 1.9 też nie narzekam, ładnie warczy.
Nie wiem, ja mam 115 :) i nie narzekam..Cytat:
Napisał Garos
A mnie się jednak nie wydaje, MJ pali minimalnie więcej od 1.9 8v wg forumowiczów, gdzieś jest rozwinięty temat o spalaniu..Cytat:
Napisał Konrado
Co do tego co napisał Paweł, wydaje mi się to dość optymistyczne.. Powiem tak, przy maksymalnym oszczędzaniu (do 90 km/h) udało mi się osiągnąć spalanie nieco ponad 4 litry. Przy jeździe na maksa na Autostradzie (180 - 200) spaliła mi dokładnie 7.3, wyliczyłem wg tankowania, komp pokazywał 7.00l/100.. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, uważam że to idealny kompromis pomiędzy spalaniem, mocą i prowadzeniem 156. Ale to tylko moje zdanie, nie chcę nikomu nic narzucać ;)
Liczone zawsze z kalkulatorem w reku :)Cytat:
Napisał Daniel156SW
w styczniu bylem w austrii, ja jechalem swoim, ojciec citroenem c5 2.0HDI, na trasie powrotnej, tankowanie w Wiedniu po przejechaniu 650km, alfa spaliła 5.74l, C5 spaliło 5.6l, predkosci wahaly sie w przedziale 140-170km/h samochody podobnie załadowane, czyli trzy osoby na pokladzie plus narty, torby itd, paliwo BP ultimate i to na pewno ma znaczenie, fakt ze około 100km jechalismy podczas sporego ruchu caly czas w okolicach 110km/h.
Ten silnik jest bardzo ekonomiczny i nie zamieniłbym go na 4cylindrowy.
Przykładów moge podawac wiecej :)
A jaki masz rozmiar(szerokość) opon Pawle ?
Bo ja podawałem wyniki na 185 zimówkach..
Jakie znaczenie ma te paliwo z BP oprócz grubo zawyżonej ceny ?Chyba nie chcesz mi powiedzieć że zrobisz na nim więcej kilometrów... Przecież w tym są tylko dodatki oczyszczające itp..
zimówki 185/65 r15Cytat:
Napisał Daniel156SW
:) ja mam inne zdanie i leje tylko ultimateCytat:
Napisał Daniel156SW
a BP Ultimate w austrii to jeszcze lepsze paliwo, zresztą u nich zwykłe jest lepsze od naszych z dodatkami.
nie tylko na alfie zaobserowalem lepsze osiągi i nizsze spalanie na ultimate, podobno v-power tez jest dobry.
Zapomnialem dodac ze mialem swiezo wymieniony olej i filtry.
W Polsce średnie spalanie jest na poziomie 7l
Skoro tak uważasz to twoja sprawa, ja mam inne doświadczenia z tymi paliwami.. no i w auto świecie robili testy tych paliw, maksymalny wzrost mocy o 1 KM , raczej nieodczuwalne :)
Ja mam takie same opony.
mi sie wydaje ze maly silnik o duzej mocy bedize spalal wiecej paliwa niz wiekszy silnik o tej samej mocy.. :< ale ja sie nie znam :P
Roznica jest spora Moja bella 1.9 ma 116 koni rocznik03 , ojciec ma 2.4 175 kucy , rocznik 04 , alfunie nigdy nie byly w tyle z osiagami , ale to juz potwor . Robilismy porownanie , na pasie AR 156 2,4 JTD (175KM)i BMW 330d (204KM ) , bandyta mial ogromne problemy zeby wyskoczyc przed AR-ke