Witam wacham sie z zakupem Alfy Romeo 164. Interesuje mnie czy ktos z Was probowal jakos wzmocnic silnik 2.0 turbo? Jakies modyfikacje elektroniki komputera itp,czy dac sobie spokój i wylbrać 3.0 dzieki i pozdrawiam
Printable View
Witam wacham sie z zakupem Alfy Romeo 164. Interesuje mnie czy ktos z Was probowal jakos wzmocnic silnik 2.0 turbo? Jakies modyfikacje elektroniki komputera itp,czy dac sobie spokój i wylbrać 3.0 dzieki i pozdrawiam
hmm... ale przeciez 164 V6 TB ma wiekszą moc 201-205 koni, 3.0 ma ok 180 koni no chyba ze kolega mowi o Q wtedy masz cos ok 230.Cytat:
Napisał malymariusz
Moja V6 TB tak naprawde zaczyna jechac od 3000 obrotow w gore ale taka to juz praca silnika.
Moj kolega ma 3.0 na wolnych obrotach jada tak samo :)
tak ale juz samo wstawienie kolektorow dolotowych od 24v podniesie moc o okolo 20km+ filtr powietrza odpowiedni wydech da nam okolo 30km wiecej.Natomiast w turbo mozna zmodyfikowac oprogramowanie sterujace i uzyskac wieksza moc(zalezy od modyfikacji seria katologowa ma 205 lub 210km),interesuje mnie czy ktos ma doswiadczenia w uzyskiwaniu wiekszych mocy z tego silnika(280 300km)
Kolektor ssący w 3.0 V6 i 2.0 V6 TB jest taki sam, wiec nie rozumiem tej modyfikacji.Cytat:
Napisał malymariusz
A z czego wynika podniesienie mocy przy wymianie filtra powietrza oraz wymiany wydechu?
http://img187.imageshack.us/img187/5528/mocrr3.th.jpg
chodzilo mi o kolektor z Gtv 3.0 v6 24v ktory ma srednice 45mm bo w zwyklej jest39mm.takie same kolektory ma werjsja QV i GTA.Niewiem byc moze turbo i 3.0v6 12v maja takie same.A Co do dolotu to karbonowy+stozek oczywiscie bez wkladu z zamontowanymi chwytakami zimnego powietrza, poniewaz jak wiadomo w zimnym poietrzu jest wiecej tlenu.Co do wydechu wiadomo przelotowy.
W zimnym powietrzu jest wiecej tlenu..... ciekawe rzeczy opowiadasz :lol:
Z Twoich wyliczeń wychodzi że średnica kolektora w GTV jest nieco większa od średnicy miksera gazu ktory mam zamontowany u siebie w 2.5 V6 12V( a on już jest zwężką w fabrycznym dolocie).
Jestem ciekaw Twoich modyfikacji... Z niecierpliwościa czekam na wydruki z hamowni.
MAJKEL poczytaj troche na sympatyzujacym forum w dziale TUNING (te informacje tam znajdziesz) :lol: i zdaj sie na fachowcow ktorzy buduja rozne projekty i znaja sie lepiej od nas :shock: Pozdrawiam
No to jak fachowiec mówi , że w zimnym powietrzu jest wiecej tlenu, to naprawdę "fachowiec" jest.
Według mojej wiedzy, to zimne powietrze jest bardziej "ściśnięte" dzięki czemu współczynnik wypełnienia(lambda) cylindra się zwiększa i jest on bliższy jedności.
Wiecej powietrza do niego wchodzi, przez co mieszanka spalana jest lepiej. Czyż nie??
i dzięki temu w jednostce objętości jest więcej tlenu ;)Cytat:
Napisał Majkel
Czyli to samo napisane innymi slowami
To nie to samo....
Skład powietrza jest nastepujący:
78,09% azot
20,91% tlen
1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne
Czy jeśli masz zimne powietrze, to czy zawartość tlenu wzrasta do np. 30% ??
Zawartosc tlenu nie wzrasta ale w tej samej jednostce czasu silnik jest wstanie pobrac wagowo wiecej zimnego powietrza niż ciepłego a co za tym idzie silnik dostaje wiecej tlenu
zeby nie było ..Cytat:
Napisał Majkel
w obliczeniach nie bierzemy pod uwage zmiennej gęstości gazów zawartych w powietrzu ale to i tak niewiele by zmienilo ;)
wezmy pod uwage 1 m^3 powietrza o temperaturze 25 st C ważącego 1.168 kg
0,7809 m^3 - azot o wadze - 0,9120912 kg
0,2091 m^3 - tlen o wadze - 0,2442288 kg
0,01 m^3 - reszta o wadze - 0,01168 kg
gdy schłodzimy powietrze do powiedzmy 0 st C zwiekszy się jego gęstość i tym samym 1 m^3 będzie ważył 1.293 kg czyli:
0,7809 m^3 - azot o wadze - 1,0097037 kg
0,2091 m^3 - tlen o wadze - 0,2703663 kg
0,01 m^3 - reszta o wadze - 0,01293 kg
przy redukcji temperatury z 25 stopni do 0 w 1 m^3 powietrza tlenu jest o 0,0261375 kg więcej
można by się bawić w masy molowe, liczby Avogadra ale - masa w kg mówi sama za siebie ..
a więc - w zimniejszym powietrzu jest WIĘCEJ TLENU :P i malymariusz ma racje ;)
To z tą mocą sie przyda, jak bym miał taką fizyke w szkole to bym bynajmniej na niej nie spał.
Reasumując... Jednostka objętości (w niskiej temperaturze) mieści w sobie wiecej powietrza z racji zmieniejszenia gęstości. Jeśli powietrza w danej jednostce objętości jest więcej to automatycznie każdego składnika w tej jednostce objętości też jest więcej(oczywiście masowo).
Z bardzo dokładnych wyliczeń ( dzięki fr33 - matematyka dużo wyjaśnia) wynika, że przy różnicy temperatur rzędu 25 stopni , w jednostce objętości, zyskujemy 30mg tlenu więcej.
http://img401.imageshack.us/img401/6450/moc2sw0.th.jpg
Z dodatkowych obliczeń wynika, że przy obniżeniu temperatury powietrza o 25 stopni(nie wiem jak to zrobić) zyskamy maksymalnie, na wyrost, 5KM.
Przy tej samej różnicy temperatur zwiększy się współczynnik napełnienia cylindra o ok. 0.03.
Średnie ciśnienie użyteczne(przy paliwie 100 oktanowym) wzrośnie o maks. 3 kG/cm2
Zyskamy więc na tym od 3-5KM... - przy założeniu optymalnych warunków.
Rozmowa jest dość ciekawa, wiec po drodze, może wyrzucę zbędne posty.
Jednostka objętości (w niskiej temperaturze) mieści w sobie wiecej powietrza z racji zwiększenia gęstości.Cytat:
Napisał Majkel
Zależność miedzy temperaturą, cisnieniem i objętością opisuje równanie Clapeyrona mówiące o gazie doskonałym ale spokojnie możemy przyjąc, że opisuje gaz rzeczywisty :) (jest dość dokładnym odwzorowaniem)
p*V = n*R*T
p - ciśnienie
V - objętość
n - liczba moli gazu, czyli miara liczby cząsteczek naszego gazu
T - temperatura bezwzględna, T [K] = t [°C] + 273,15
R - uniwersalna stała gazowa; R=8,314 J/(mol*K)
R=Na*k
Na - stała Avogadra (liczba atomów, cząsteczek lub innych cząstek materii w jednym molu substancji złożonej z tychże atomów lub cząsteczek); Na =~ 6,02214179 * 10^23 mol^-1
k - stała Boltzmanna.
wszystko w tym temacie chyba :)
ps. naj-fizyczno-matematyczny temat na tym forum :D
...Zwiększenia gęstości...... Pomyślałem dobrze, napisałem źle :P
malymariusz, wachasz się miedzy 2.0 TB a 3.0 V6, Mam rozumieć, że chcesz go tuningowac? .. jeśli tak to więcej mocy uzyskasz z 3.0 V6 :) 2.0 TB jest juz dość wyśrubowaną jednostką .. do 3.0 mozesz wrzucic kompresor i miec sporo wiecej mocy :)
Tlumikami przelotowymi, stożkami, chwytakami powietrza nie uzyskasz wielkich różnic.
Zastosowanie kompresora da jakieś wymierne korzyści...
No tak, możesz np włożyć bi-turbo do 3.0 V6. Nie wiem ile mocy zyskasz ale zapewne wiele. Ciekawy jestem czy skrzynia poradzi sobie z taką mocą nie mówiąc już o półosiach....
Ok. z tego co sie interesowalem silniki Alfy po zastosowaniu dodatkowego doladowania strasznie sie grzeja. potrafia nawet pekac tloki.Wiec trzeba by bylo taki motor zakluc a to juz sa ogromne jak dla mnie koszta. natomiast motor 2.0tb juz jest doladowany wystarczyloby wymienic oprogramowanie, wtryski, moze pompe paliwa tylko niewiem jak z zywotnoscia.
Chłopaki z AlfaClubu juz wkładali kompresor do V6
Zerknij jakie były efekty
jezdzilem 3 turbo do 3500 obr jada jak polonez i nie maja alfoskiego dzwieku v6 . 24 zaworowka jest najlepsza ale tylko minimalnie lepsza od 12 zaworowki ktora daje najwiecej radosci za normalne koszty eksploatacji .Jezdzilem turbo i sa wyraznie zmulolone ,i brak im agresji :!:
moim skromnym zdaniem wolalbym silnik 3.0 ale wersje qv ewentualnie q4
zadatkowalem QV a co dalej zobaczymy