Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: [164] Jaki silnik wybrac?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Łuków
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24 V 1994 ,164 3,0 V6 12v 1996,164 Q4 1994 rok
    Postów
    119

    Domyślnie [164] Jaki silnik wybrac?

    Witam wacham sie z zakupem Alfy Romeo 164. Interesuje mnie czy ktos z Was probowal jakos wzmocnic silnik 2.0 turbo? Jakies modyfikacje elektroniki komputera itp,czy dac sobie spokój i wylbrać 3.0 dzieki i pozdrawiam

  2. #2
    tytus_w
    Gość

    Domyślnie Re: jaki silnik wybrac

    Cytat Napisał malymariusz
    Witam wacham sie z zakupem 164-ki interesuje mnie czy ktos z Was probowal jakos wzmocnic silnik 2.0 turbo .Jakies modyfikacje elektroniki komputera itp,czy dac se siana i wylosowac 3.0 dzieki i pozdrawiam
    hmm... ale przeciez 164 V6 TB ma wiekszą moc 201-205 koni, 3.0 ma ok 180 koni no chyba ze kolega mowi o Q wtedy masz cos ok 230.

    Moja V6 TB tak naprawde zaczyna jechac od 3000 obrotow w gore ale taka to juz praca silnika.

    Moj kolega ma 3.0 na wolnych obrotach jada tak samo

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Łuków
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24 V 1994 ,164 3,0 V6 12v 1996,164 Q4 1994 rok
    Postów
    119

    Domyślnie

    tak ale juz samo wstawienie kolektorow dolotowych od 24v podniesie moc o okolo 20km+ filtr powietrza odpowiedni wydech da nam okolo 30km wiecej.Natomiast w turbo mozna zmodyfikowac oprogramowanie sterujace i uzyskac wieksza moc(zalezy od modyfikacji seria katologowa ma 205 lub 210km),interesuje mnie czy ktos ma doswiadczenia w uzyskiwaniu wiekszych mocy z tego silnika(280 300km)

  4. #4
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał malymariusz
    tak ale juz samo wstawienie kolektorow dolotowych od 24v podniesie moc o okolo 20km+ filtr powietrza odpowiedni wydech da nam okolo 30km wiecej.
    Kolektor ssący w 3.0 V6 i 2.0 V6 TB jest taki sam, wiec nie rozumiem tej modyfikacji.
    A z czego wynika podniesienie mocy przy wymianie filtra powietrza oraz wymiany wydechu?


    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Łuków
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24 V 1994 ,164 3,0 V6 12v 1996,164 Q4 1994 rok
    Postów
    119

    Domyślnie

    chodzilo mi o kolektor z Gtv 3.0 v6 24v ktory ma srednice 45mm bo w zwyklej jest39mm.takie same kolektory ma werjsja QV i GTA.Niewiem byc moze turbo i 3.0v6 12v maja takie same.A Co do dolotu to karbonowy+stozek oczywiscie bez wkladu z zamontowanymi chwytakami zimnego powietrza, poniewaz jak wiadomo w zimnym poietrzu jest wiecej tlenu.Co do wydechu wiadomo przelotowy.

  6. #6
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    W zimnym powietrzu jest wiecej tlenu..... ciekawe rzeczy opowiadasz
    Z Twoich wyliczeń wychodzi że średnica kolektora w GTV jest nieco większa od średnicy miksera gazu ktory mam zamontowany u siebie w 2.5 V6 12V( a on już jest zwężką w fabrycznym dolocie).
    Jestem ciekaw Twoich modyfikacji... Z niecierpliwościa czekam na wydruki z hamowni.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Łuków
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24 V 1994 ,164 3,0 V6 12v 1996,164 Q4 1994 rok
    Postów
    119

    Domyślnie

    MAJKEL poczytaj troche na sympatyzujacym forum w dziale TUNING (te informacje tam znajdziesz) i zdaj sie na fachowcow ktorzy buduja rozne projekty i znaja sie lepiej od nas :shock: Pozdrawiam

  8. #8
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    No to jak fachowiec mówi , że w zimnym powietrzu jest wiecej tlenu, to naprawdę "fachowiec" jest.
    Według mojej wiedzy, to zimne powietrze jest bardziej "ściśnięte" dzięki czemu współczynnik wypełnienia(lambda) cylindra się zwiększa i jest on bliższy jedności.
    Wiecej powietrza do niego wchodzi, przez co mieszanka spalana jest lepiej. Czyż nie??
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  9. #9
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    to zimne powietrze jest bardziej "ściśnięte"
    i dzięki temu w jednostce objętości jest więcej tlenu
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Łuków
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24 V 1994 ,164 3,0 V6 12v 1996,164 Q4 1994 rok
    Postów
    119

    Domyślnie

    Czyli to samo napisane innymi slowami

Podobne wątki

  1. Jaki silnik wybrac do 147?
    Utworzone przez NataliaGda w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 28-12-2012, 15:38
  2. [145] jaki silnik wybrac??????
    Utworzone przez syla w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 22:50
  3. jaki silnik wybrac
    Utworzone przez malymariusz w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 18:06
  4. [166] Szykuje sie do kupna jaki silnik wybrac
    Utworzone przez Strzala_1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 17:39
  5. jaki silnik wybrac??
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory