-
Brak mocy AR 156 JTD
Witam. Mam powazny problem z moim autkiem. Wyjechalem jakis czas temu za granice, auto zostalo w garazu w pelni sprawne. Znajomy odpalal je raz na jakis czas podczas mojej nieobecnosci. I teraz jak wrocilem nastąpil taki oto problem:
-odpalam auto, jest zimne, slabo sie wkreca w obroty, ciężko ma przekroczyc 4tys., jak zlapie temperature ok 80stopni zaczyna normalnie pracowac.
Czasami podczas jazdy jak juz jest ok dzieje sie to samo co na zimnym silniku(potrafi stracic moc na chwile,raz na dluzsza).
Auto odstawilem sprawne.Nie bylo jezdzone. Co to moze byc za awaria? Pomozcie
-Druga sprawa to ze przed wyjazdem glupial mi predkosciomierz i ABS, teraz ABS swieci sie caly czas a predkosciomierz nie dziala.
Czy ktos da jakies rady od czego zacząć??
Czujnik sterowania turbiny(taki jak w VW N-75) zauwazylem ze jest pekniety, ale byl taki jeszcze przed wyjazdem.
Prosze o Pomoc.
Pozdrawiam fatum90:)
-
Witam Zacznij może od sprawdzenia przepływomierza tzn rozłącz kostkę z przewodami.W wielu przypadkach uszkodzenie przepływki skutkuje brakiem mocy i problemami z wkręcaniem się na obroty.
-
podlacz tez do kompa zobaczysz co tam sie dzieje i zgadzam sie z kolega sprawdz przeplywke odlacz i zobacz czy sie cos zmienilo z moca
-
No i przede wszystkim nie wkręcaj na obroty jak jest zimny, bo to najkrótsza droga do zajechania turbiny itp.
-
Padł przepływomierz wg. mnie, a i akumulator pewnie już do wymiany...
-
Witam. Sory za brak odpowiedzi przez tyle czasu ale bylo to spowodowane awaria internetu. Wracajac do tematu alfy, komp podlaczony wyszly dwa bledy :
P0101- Air flow meter
P0110- Air temperature sensor.
Przeplywomierz wyjety, a w nim urwany drucik obwodowy, wskazywalo by to po mojemu na przeplywomierz(kody zczytane FES przeze mnie) czy te bledy wskazuja konkretnie na przeplywomierz czy moze na cos jeszcze?
Prosze o jakies wskazowki i sory za cisze przez tyle czasu. Pozdrawiam
-
przejedź się bez przepływki - zobaczysz czy jest różnica - na moje oko to będzie to
-
Ale jezeli jest uszkodzony przeplywomierz to bedzie roznica po odpieciu go?
-
odepnij wtyczkę i zrób kilka kilometrów - na pewno odczujesz różnicę.
-
No ok. Ide zrobic probe. Pozniej napisze co i jak.
---------- Post added at 16:57 ---------- Previous post was at 16:16 ----------
Jestem spowrotem. Wyjechalem z domu z podpięta przepływką, auto słabo sie wkrecalo w obroty, na FESie caly czas jeden bład-P0110. Zatrzymalem sie po paru kilometrach, auto zgasilem, odpiąłem przeplywomierz, polaczylem sie znowu FESem i sa te dwa bledy o ktorych pisalem no ale coz ruszam dalej. Odziwo auto odzylo. Przyspieszalo normalnie, nie mialo klopotow z wkrecaniem sie na obroty, jakby wszystko wrocilo do normy, ale po podpieciu przeplywomierza znow jest zamulone. Czyli waszym zdaniem do wymiany przeplywomierz?
-
Na 1000% przepływomierz,błędy i reakcja po odpięciu jednoznacznie wskazują na to.W 1,9 jtd 8v można jezdzić z odpiętym przepływomierzem.
-
Wielkie dzięki za pomoc. A teraz inne pytanie. przeplywomierz kupic nowy czy uzywke (nr. Bocha mojej przeplywki to 0 281 002 309)?? A moze ktos z forumowiczy mialby do sprzedania taka oto przeplywke?
-
Tak, jak bez przeplywki auto lepiej chodzi, i masz urwane druciki to wymien ja.
---------- Post added at 17:04 ---------- Previous post was at 17:03 ----------
Ja taka sama nowa kupowalem na forum od kolegi amigas, koszt jakies 350zl, ori boscha. Napisz do niego
-
Tzn lepsza bedzie nowa? Czy może być też używana? A może wiecie czy ktoś z okolicy warszawy ma do sprzedania na części JTD bo potrzebowal bym jeszcze parę drobiazgów?
-
Przepływki raczej kupuje się nowe i oryginały Boscha lub Pierburga.
-
A może ktoś pomoże na temat tego predkościomierza i ABSu. Na FESie predkość jest widoczna, na desce nie. Kontrolna ABSu pali się cały czas(ABS nie działa). Od czego zacząć?
-
Jedno pytanie. Gazowałes go tak na zimnym silniku...?
-
Auto nie bylo zimne gdyz wczesniej bylo odpalone i pracowalo ok. 20minut takze zimne nie bylo. A co do tego Absu i predkosciomierza to ktos podsunie jakis pomysl na rozwiazanie tego problemu?
-
ja stawiam na Pompę ABS jest ona w okolicach akumulatora bliżej podszybia i dochodzą do niej 4 metalowe wężyki.