Witam wszystkich,
Od niedawna zostałem szcześliwym posiadaczem alfy 156 (1.9 jtd 16v) rocznik 2002, po lifcie wnętrza.
Może macie jakieś przydatne rady odnośnie tego auta? Na co zwrocić na początku uwagę?
Printable View
Witam wszystkich,
Od niedawna zostałem szcześliwym posiadaczem alfy 156 (1.9 jtd 16v) rocznik 2002, po lifcie wnętrza.
Może macie jakieś przydatne rady odnośnie tego auta? Na co zwrocić na początku uwagę?
wymian wszystkiego na czas filtry oleje itd i dbaj o nia to bedzie sluzyc ci bez awaryjnie
Jestem jeszcze przed wymianą rozrządu, płynów, wszelkich filtrów. Mooże ktoś poleci jakich marek części użyć?? Jaki olej?? Auto ma przelatane 175tyś.
Wszystko jest na forum. Przejrzyj kilka stron w pod forum "156", a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania!!!
http://www.forum.alfaholicy.org/foru...polecacie.html
Ok, dzięki za rady. Przejrze forum i zasięgnę rady dalej.
Pozdrawiam
0. Poszukaj informacji o sprzedawcach - ja oryginały zamawiam przez allegro - użytkownik: tanifiat Jest to ASO, towar zgodny z opisem, faktura vat;
1. Rozrząd - wymień z pompą wody - oryginał nie jest dużo droższy, więc taki polecam - następna wymiana dla pewności po 80tkm, a nie jak podaje instrukcja co 120tkm;
2. Dbaj o podwozie i elementy gumowo-metalowe zawieszenia;
3. Poczytaj tematy o czyszczeniu dolotu, częściowym zaślepieniu EGR;
4. Filtr kabinowy. Jak zaczną parować szyby, albo nie spodoba Ci się zapach - filtr do wymiany.
5. Filtr powietrza UFI i wymiana max co 10tkm. Polecam UFI, czyli pełny od spodu - unikniesz zaciągnięcia syfu jeśli kiedyś pękłaby obudowa, ew. zwiększysz szansę ocalenia silnika jak zaciągniesz wodę;
6. Olej: Selenia WR 5W40 (nie ze Słowacji), ew. coś o podobnych parametrach, ale oryginalne - na allegro tanie oleje raczej nie będą tym co na baniakach.
7. Możesz w prosty sposób wygłuszyć drzwi tanimi matami, aby poprawić dźwięk papierzaków;
8. Jak nie będziesz mógł kiedyś odpalić - nie stresuj się - pewnie poluzowana klema. Tak samo błędy ABS, ESP - mogą wystąpić przy słabym aku;
9. No i uważać na miskę - patrz podpis... Każde otarcie, uderzenie podwoziem lepiej skontrolować, aby nie zatrzeć silnika. Jest czujnik ciśnienia, ale komunikat pojawia dosyć późno;
... takie tam ;)
Pozdr
Dzięki Twardy za rady, napewno skorzystam.
Taka mała jeszcze uwaga:) sprawdź jaki masz silnik po w 2002r. chyba jeszcze nie było w ofercie silnika 1.9jtd 16v (a taki masz w podpisie) lecz 8v.
Fakt, od 2003 roku był 16V
Załącznik 31328
najedźcie kliknijcie 2-3 (dacie sobie radę ) razy to się powiększy taka rozpiska eksploatacyjna dotycząca czynności serwisowej
Drodzy Koledzy,
Moja alfa jest z końca 2002 roku, dokładnie z grudnia. Jej moc to 103 kW. Nie słyszałem jeszcze o takim 8v silniku JTD, który ma 140 KM.
Drodzy Koledzy,
Alfa jest z końca 2002 r, dokładnie z grudnia.
Moc wyczytana na eperze z vinu, to 103 kW,
Wynika z tego, że jednak były kładzione w tych latach takowe silniki.
X1 - 156 M.Y.2002 BZ/DS (2001-2005) 116.586.1.0 - BN 1.9 JTD 16V 140CV 103KW DISTINCTIVE Engine: 3387526 Vehicle: 00529145 Prod. date: 4/12/2002
info z eper'a
---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:10 ----------
Nie ma czego wyjaśniać. Jest to silnik 16v. Koledzy w wcześniejszych postach sugerowali, że za stare auto na ową jednostkę :) Ja jedynie chciałem rozwiać ich wątpliwości.
Jazda belą z tym silnikiem i z silnikiem 8v znacząco się różni.
Weź sie nie wstydz i pokaz silnika (pokrywe silnika). Masz belle przed liftem budy czy po lifcie?
Zgadza się.
Oznaczenie modelu... Rocznik ... Silnik-typ/liczba zaworów... Moc (kW/KM/ obr./min)
1,9 JTD ... 2000-05 ... t.diesel R4/8 ... 85/115/4000
1,9 JTDM ... 2003-06 ... t.diesel R4/16 ... 103/140/4000
Moja bella jest po lifcie wnetrza, natomiast przed liftem budy. Dużo jej nie brakło, z tego co mi wiadomo to chyba od 2003r zmieniono karoserie.
Ale Panowie, szukajac alfy spotkalem kilka egzemplarzy 16v z 2002r :) wiec nie wiem co w tym dziwnego...
jedna nawet bardzo mnie interesowala, byla w Raciborzu, 1.9 JTD 16v, 6biegowa, taka jak my mamy, wnetrze po lifcie, a stara buda:)