witka.. mam takie pytanko jak sprawdzić czy turbina nie ma przedmuchów i jakie powinna mieć parametry w fiatecuscan???? silnik to 105km 1,9 jtd..???
Printable View
witka.. mam takie pytanko jak sprawdzić czy turbina nie ma przedmuchów i jakie powinna mieć parametry w fiatecuscan???? silnik to 105km 1,9 jtd..???
Ja się podpinam, ile turbina powinna dmuchac cisnienia w serii?? silnik to 2,4 jtd 136 km :)
To ja poproszę o parametry dla 1.9 JTD 85kW ;)
Nie wie nikt? :(
w silniku 1.9 105KM w serii powinno dmuchać max ok. 2.0 barów. U mnie po lekkim programie dmucha 2.1
U mnie ponoć 2.2bara po wirusie.
Pamiętajmy także że ciśnienie doładowania powinno być 1 bar czyli na odczycie FiatECUScan powinno być około 2 (ciśnienie doładowania + ciśnienie atmosferyczne). Łatwo to sprawdzić na wolnych obrotach powinno być ciśnienie atmosferyczne (zazwyczaj ciut poniżej 1 bara).
dobra dzięki chłopaki zaraz sprawdzę ....
---------- Post added at 19:03 ---------- Previous post was at 18:25 ----------
dobra sprawa ma się tak... mierzone ciśnienie doładowania wynosi 990 mBara na wolnych obrotach a przy 3000 tysiącach obrotów wynosi 1156 mBara a ciśnienie atmosferyczne wynosi 987 mBara.. to chyba nie za dobre wyniki???? czy turbinka jeszcze dobra????
Tekken rury całe pozakładałem nowe zaciski wszystko szczelne..... maniek zrobię jeszcze jak mówisz i napiszę co i jak
Panowie czyli jak liczyc wartości z FES ? :)
Jacko, jak nie dasz silnikowi obciazenia to i cisnienia doładowania nie bedzie, 4big-1500rpm, i rura najlepiej pod lekka górke i bedzie wynik.
pzd.
sprawa się ma tak na trzecim biegu rura od 1500 obrotow do 4000 obrotów to najwięcej było przy 3500 obrotów 1942 mBar jak to widzicie????
Tak jak pisałem wcześniej przy 3200 obrotach miałem coś koło 1960 mBar. Wygląda na to że ok (chyba że ja też mam coś nie tak ;) ).
Pocieszny FES automatycznie "dodaje" ciśnienie atmosferyczne. Jeden powie że ma ciśnienie doładowania 2 bary i będzie miał poniekąd rację aczkolwiek dokładne ciśnienie doładowania to trochę ponad 1 bar + ciśnienie atmosferyczne (które panuje w wężach nawet jeśli turbo nie chodzi ) .
Edit: Kiedyś znalazłem jeszcze taki wątek: http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?p=421940 który bardzo mi pomógł.
zgadza się z Tym programkiem.. u mnie ciśnienie atmosferyczne zawsze jest takie same nie cały 1 bar..no to dobrze jak wszystko z turbiną no chyba że obaj mamy do bani:D
---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:31 ----------
Tekken a takie pytanko mam do Ciebie masz taki sam silniczek ile Ci pala bo u mnie coś dużo 10l w mieście jak na taki silniczek to chyba o wiele za dużo co????
No mnie tez coś za dużo pali bo ponad 8 (nawet bliżej 9 niz 8), ale to tylko po mieście. U Ciebie 10l to faktycznie za dużo. W zeszłym roku jak jechałem do Rumunii to mi spalił 5,4 l na trasie. Jak masz FiatECUScan to sprawdź sobie przepływomierz (mierzona ilość powietrza a docelowa). Wykresy powinny być podobne (u mnie zupełnie różne i musiałem czyścić przepływkę - > zobaczymy na ile czyszczenie starczy ale wiem że trzeba będzie w niedługim czasie kupić nową).
u mnie 8 to w trasie pali.. a przepływka też ma dużą rozbieżność ale z tym że w tamtym roku zakładali mi nową w serwisie fiata
a cisnienie paliwa ??? może wtryski. Musisz szukac bo to na pewno za duze spalanie.
wyczyściłem przepływkę .. samochód odzyskał werwę przynajmniej tak mi się zdaje może to tylko autosugestia ale na prostym odcinku wyciągnąłem 180 km/h wcześniej to było nie do osiągnięcia... a spalanie to zobaczę jak teraz będzie ale też mi się wydaje że to coś z wtryskami.. bo parametry przepływki są teraz bardzo zbliżone.. np..przy2500 obrotów masa mierzona powietrza wynosi 767.8 mg/i a docelowa masa powietrza 618,6 mg/i to chyba dobrze???czy nie
---------- Post added at 19:13 ---------- Previous post was at 19:08 ----------
a co do ciśnienia paliwa to tak to wygląda mierzone ciśnienie gazolu wynosi 897,4 bara a docelowe ciśnienie gazolu 899,1 bara to przy 2000 obrotów i tak cały czas mniej więcej zbliżone do siebie... tylko nie wiem jak powinno być
Witam, podepnę się tutaj. Nadmienię, że spawdzam to ponieważ przy ostrym przyśpieszaniu dymi na czarno dosyć konkretnie.
Wymianiałem już rurę IC - kolektor bo była jak ser szwajcarski... I to trochę polepszyło sytuację z dymieniem.
U mnie przy rozpędzaniu się na 3 biegu wygląda to tak:
Załącznik 54404Załącznik 54405
I tak boost presure jest chyba całkiem niezłe 2,35Bara.
Ale martwi mnie ilość powietrza i jego zapotrzebowanie.
Czy takie wyniki świadczą o nieszczelności w dolocie? Zakładam że nowa rura IC- kolektor jest jeszcze cała...
Jaka jest szansa że problem leży po stronie rury: turbina - IC lub w samym IC?
Z góry dzięki za pomoc.
Hmm... To co da rade ktoś coś wyczytać z tych moich wykresów? Z góry dzięki...
Spróbuj jeszcze raz ten wykres zrobić, ale tym razem tak jak koledzy radzili, czyli:
Wtedy będziesz miał fajnie proporcjonalny wykres, do tego otwórz sobie go w excelu, to już w ogóle będzie czarno na białym. A jeżeli dalej będziesz miał wątpliwości co do sprawności przepływki, to najlepszym sposobem jest pożyczenie od kogoś sprawnej i z nią ten sam test, najlepiej w tym samym miejscu.