-
Co to za rura?
Witam. Sen z powiek spędza mi pewien gumowy króciec wystający z rurki wędrującej od filtra w kierunku turbiny. Poniżej tego wygięcia w kształcie U jest kolanko za którym rura jest taka żebrowana i dalej wchodzi do turbiny, a z tego kolanka wychodzi taki cienki wężyk i jakiś nieduży króciec. Ma kilka cm a później się kończy, jak się przyłoży tam rękę to czuć ruch powietrza na wolnych obrotach trudno powiedzieć czy dmucha czy ssie, ale na wysokich obrotach ssie jak szesnastka. Wie ktoś może co to za ustrojstwo i czy nie powinno być do czegoś podłączone. Autu brak mocy, przepływka jest wymieniona ale brak poprawy wiec szukam wszelkich nieszczelności. (AR 156 1.9 JTD 115km)
-
Daj lepiej fotke. Może to wezyk podcisnieniowy z gruchy turbiny?
-
2 załącznik(i)
-
-
Jeśli się nie mylę to wydaje mi się ze od turbo po dolnej lini zderzaka biegnei i waz i bodajże łączy się z tym,mamy te same silniki jak wróóce z roboty to zerknę na to
-
-
Wsadziłem w to kawałek rurki z zaslepka zcisnalem opaska i bella bryka jak nowa zero jakichkolwiek dołków. Po redukcji ciągnie nawet ponizej 2 tys obrotów:) tylko nadal zastanawiam sie co to i po co.. hmm
-
Masz przedmuch w ukł turbo z tego miejsca wychodzi cienki waz i idzie na pokrywę klawiatury a ta grubsza idzie gdzieś w zderzaku w stronę chłodnicy intercolera, także auto na kanał cokolwiek tam jest i drugie miejsce bez węża lub wąż gdzieś podwinięty jest
-
Ok dzieki kolego, tak myslalem ze napewno na darmo tamten krociec nie jest wmontowany tylko z czyms musi byc polaczony. Do weekendu pojezdze na tej zaslepce, pozniej sie zrobi tak jak byc powinno :) pozdro
-
to jest układ dość poważny i nie tani w naprawie,żebyś potem nie żałował ze z niechcenia na już ci się problemów co niemiara zrobi
-
I tak dziwne ze do tej pory nic sie nie zchrzanilo. Auto mam od roku i przez caly ten czas ta rura nie byla do niczego podpieta tylko brak mocy doskwieral.. orientujesz sie moze jaki jest koszt tego weza ktory ma isc do intercoolera?
-
nie wiem ale wiem że duży,ta rura co idzie nad akumulatorem kosztuje 200 zł i temu swoją łatałem u wulkanizatora, bo jak dla mnie to nic wiece jak zdzierstwo w biały dzień
-
odma ? :rolleyes:
w uturbionym silniku nie można jej przecież dać w kolektor ssący, bo by ciśnienie z turbiny pakowało powietrze w misę olejową zamiast do cylindrów, więc drogą dedukcji, jeśli jest odma, to powinna iść przed turbinę, by przy okazji ją nieco chłodzić/smarować oparami oleju ;)
Ale to już są jedynie moje domysły, i mogę się mylić :)
-
Odma to chyba ten cienszy wezyk obok widoczny na 1 zdjeciu
---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 08:24 ----------
Teraz pojawil sie taki problem ze zaczela dymic na czarno przez chwile jak rozkreca sie turbina:(
-
Z tego co czytałem to tam jest zbiorniczek na nadmiar oleju z odmy. Sam mam zatkany korkiem i wszystko jest w porządku. Wiadomo że olej ten idzie potem za turbinę, a ta wpycha go do dolotu. Poczytaj tematy na forum o odmie to się uspokoisz :D.
-
-
I tak oo.. juz sam nie wiem co to.. napewno z tamtego miejsca nie powinien isc wezyk do intercolera. W epeerze na rysunku widac cos takiego ale do niczego nie jest to podlaczone wiec moze faktycznie jest to jakis odstojnik na nadmiar oleju. Wazne ze alfa chodzi jak trzeba a ten czarny dymek na poczatku przyspieszania moze jest spowodowany tym ze nie dostaje odpowiedniej ilosci powietrza wiec dam ja na komputer ewentualnie podreguluje sie przepustnice..