Gdzie mogę kupić przegub wewnętrzny lewy do 147 1.9 16v 140km pile proszę o pomoc
Printable View
Gdzie mogę kupić przegub wewnętrzny lewy do 147 1.9 16v 140km pile proszę o pomoc
google nie gryzie :)
pierwszy lepszy link (nie wiem czy lewy oznacza od strony skrzyni biegow czy nie)
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny...758660521.html
Fajnie ale to chyba nie ten nie rozebrałem ale wydaje mi se że to krzyżakowy
http://www.iparts.pl/auto-czesci/prz...61-100071.html
Polecam ten sklep, w linku masz rozne przeguby.
dzieki ale nie maja wewnetrznych
Proszę:http://moto.allegro.pl/przegub-wewne...762024484.html. Więcej wyników:http://moto.allegro.pl/listing.php/s...category=50870. Sprawdzać w opisach czy jest dedykowany dla tego modelu. I jedna uwaga, przeguby mogą się różnić stronami czyli jeden może być homokinetyczny a drugi krzyżakowy. Więc lepiej wcześniej sprawdzić. Pozdrawiam.
Proszę podaj numer nadwozia to sprawdzę jaki masz bo są dwa rodzaje i o którą stronę chodzi
Dzięki za odpowiedź, ale niestety te które są na tych aukcjach nie pasują.
Z tego co udało mi się wczoraj dowiedzieć to są dwa typy tych przegubów. W mojej jest przegub tzw. kielichowy i praktycznie nie ma do niego zamienników. W jednym sklepie powiedzieli mi, że gdybym wiedział jaki dokładnie jest w środku mechanizm to mogli by dobrać taki sam. Pozostaje jednak kwestia kielicha, który najprawdopodobniej też trzeba będzie wymienić.
W dodatku w ASO powiedzieli mi, że przegub występuje tylko w zestawie z półośką za cenę 850 zł. Na allegro jest jedna używana półoś niby pasująca do mojej Alfy, ale mechanik powiedział, że bez bliższego porównania to pewnym być nie można.
W poniedziałek wybiorę się jeszcze do mechanika, który specjalizuje się w Alfach i zobaczę jeszcze co on powie, ale obawiam się, że pozostanie mi tylko nabycie oryginału :/
Nr VIN to ZAR93700003173456, przegub wewnętrzny na lewej półosi (od strony kierowcy)
Lewy da się sam kupić, brak zamienników. Prawy z ośką. Prócz kielicha, należy się krzyżak nowy.
kielich dostępny tylko w oryginale, zamienników nikt nie robi
cena w okolicach 500 zł
jeżeli nic nie znajdziesz zapytaj na autosklep24
Ja postaram się dokładniej wytłumaczyć.
Z obu stron auta patrząc od koła idzie najpierw przegub zewnętrzny, potem pręt i następnie krzyżak który wchodzi w kielich. I w tym momencie zaczyna się coś co nazywają przegubem wewnętrznym.
Po obu stronach jest to krzyżak z kielichem z tym że od lewej strony masz krótszą półoś więc do skrzyni wchodzi tylko krótki kawałek pręta i taki element nazywają kielichem. Kielich + wspomniany krzyżak tworzy przegub wewnętrzny.
Po prawej stronie też jest kielich tylko że półoś jest dłuższa (ta część od skrzyni) i dlatego pręt za kielichem jest dłuższy i na dodatek podparty łożyskiem. Do środka wchodzi taki sam krzyżak jak po lewej stronie.
Teraz tak, lewą stronę mogę Ci zaoferować za 568 komplet kielich + krzyżak a prawą stornę za 718 zł komplet.
Gdybyś był zainteresowany - sklep@autosklep24.pl
Pod auto i szarpac polosiami w poprzek, luźna do wymiany. Luz wzdłużny to norma.
A taniej z nówek i tak nie dostaniesz...z rachunkiem.
Muszę pomacać tam, najgorzej jak się okaże, że 2 do wymiany, to się załamie... Miał ktoś taki przypadek? ( czasami, wydaję mi się, że poprzedni właściciel orał nią pola.. )
- - - Updated - - -
Nie no zdaję sobie sprawę, ogólnie ceny są bardzo wysokie takich części. A do używanych mam opory znaczne. WIęc narazie musze sie przemeczyc na takim stanie co jest i na wiosne wyrzucic grosza.
Unikaj dziur jak ognia do wiosny, w Łodzi wjechalem, we Włocławku już nie dało się normalnie jechać, a do Bydgoszczy 40kph. Miała już jakiś znaczny luz przed dziurą, ta ją dojechala. Wymieniłem dwie w odstępach 6mc.
W lewej ośki nie trzeba wymieniać, mechanikom się nie chce robić to mówią że całość wymienić, najlepiej jeszcze z zewnętrznym przegubem, lenie.
Sam krzyżak niewiele da, przez stary już wyłechtany kielich szybko pójdzie. Przy okazji nowe osłony przegubów zew i wew.
Sprawna wymiana ok 45min na stronę plus ewentualna dolewka oleju do skrzyni.
Jesli chodzi o montaz itd to problemu raczej nie bede mial. Tylko chodzilo mi o to czy sa szanse, ze kielich po prawej strone bedzie jeszcze sprawny. Ale z moim szczesciem calosc trzeba wymienic. Z tego co widzialem to przeważnie prawy ludziom pada? tak jak koncówka drążka, przez nasze dziury.
to już zależy od tego jak długo tak jezdzisz.
im dłużej tym kielich bardziej zniszczony wewnątrz.
Dawno tutaj nie zaglądałem. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Co do objawów to u mnie było mniej więcej tak jak piszesz. Zaczęło się od wibracji w okolicach skrzyni biegów na 5-6 biegu mniej więcej przy obrotach 1600-1900. Potem wibracje były coraz częstsze i było je czuć już od 3 biegu jak przyśpieszałem z niskich obrotów.
Ale teraz jak jeżdżę tylko po mieście bardzo spokojnie, bez gwałtownych przyśpieszeń, nie przekraczam 80km/h i wibracji prawie nie ma.
Mi mechanik powiedział, że może za rozebrać dosyć szybko i sprawdzić czy jest szansa, że wymiana samego krzyżaka pomoże, czy nie. Aczkolwiek już trochę jeżdżę z tymi wibracjami, wiec u mnie pewnie będzie do wymiany wszystko.
Co do cen, które podał kolega gepart to są to ceny bardzo sensowne. Tych konkretnych części raczej nie uda Ci się dostać taniej.
Tylko, że za 850 zł można mieć nowa-regenerowaną półośkę z ASO, więc może jednak opłaca się dołożyć i mieć nową całą półoś.
Za ok 550 zł kupisz odpowiedni nowy krzyzak + nowy kielich do swojego samochodu więc raczej nie warto kupować całej poloski.
- - - Updated - - -
Za ok 550 zł kupisz odpowiedni nowy krzyzak + nowy kielich do swojego samochodu więc raczej nie warto kupować całej poloski.
Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymieniłem sam przegub i teraz wszystko pięknie śmiga.
Przegub kupiony w autosklep24 i pewnie nie będzie to jakieś odkrywcze dla forumowiczów, ale szczerze polecam ten sklep. Szybko, konkretnie i sprawnie.
Także dziękuję wszystkim za pomoc w tym temacie.
Pozdrawiam,
Damian
Panowie ja mam takie dziwne terkotanie przy gwałtownym przyspieszaniu w zakresie 1800-2500 obr/min, też wydaje mi się że to może być przegub wewnętrzny, przy delikatnym przyspieszaniu nic nie słychać ale przy gwałtownym już tak, na postoju jak się gazuje to nic nie terkocze i nie drga więc ewidentnie coś z przeniesieniem napędu
pewnie przegub wewnętrzny.
Ogólnie krzyżak idzie dostać już za ok 100zł.
Kielich lewy lub prawy to ok 400-500zł Zaleznie od tego jakie ma się zniżki w sklepie.
a to nie jest coś takiego
http://moto.allegro.pl/przegub-wewne...863600491.html
lub
http://moto.allegro.pl/przegub-wewne...864805664.html
????
to drugie to cały przegub chyba, a nie sam krzyżak
Kamil, podałeś linki do przegubów homokinetycznych, które występują przynajmniej w 156 przed FL. Nie znam się za dużo na 147, ale sądząc że masz po FL to masz kielich plus krzyżak, które wyglądają inaczej.
Najlepiej będzie jak sprawdzisz w eper po swoim vin co dokładnie tam siedzi.
Krzyżak http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-fi...813291455.html
Kielich prawy http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...821404497.html
Kielich lewy http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...820784586.html
Zamienników brak. Poszukać czy gdzieś taniej.
Pod auto i sprawdzić który ma luzy poprzeczne względem półosi, luzy wzdłużne są i będą.
znalazłem taniej: http://allegro.pl/przegub-krzyzak-al...863774463.html
A czy "slychać" ten wybity przegub? bo u mnie, słychać od jakiegos czasu taki cyklicznie powtarzajacy sie dzwiek, gdzies z przodu. Na pewno nie opony, bo opony maja miesiąc, na letnich też to było ( też nowe). Im szybciej jade to oczywiście dzwiek intensywniejszy ( nie głośniejszy). Kojarzy mi sie to właśnie z jakimś obracającym się wyrobionym wałem na uszkodzonym łożysku. Ciężko mi to opisać jakoś słowami, mam nadzieje, że w miare wytłumaczyłem o co mi chodzi ;)
- - - Updated - - -
Dodam, że mechanik mi powiedział, że od wew może taki dzwięk pochodzić. Ale gdyby się okazało, że po wymianie jest D... to wolalbym wiedzieć, cóż to ;) btw. w pt ide własnie zająć sie tematem
raczej krzyżak zewnetrzny nie wewnetrzny
sorki miało być przegub