Szybkie pytanko:
Po czym poznać, że 156 jest wyposażona w system VDC?
Printable View
Szybkie pytanko:
Po czym poznać, że 156 jest wyposażona w system VDC?
chyba układ kontrolek jest inny. Bez VDC kontrolka od ABS jest na tym "wyświetlaczu" miedzy zegarami. Z VDC obie chyba są na prędkościomierzu
Aha aha.. czy jak nie mamy VDC nie mamy również w pakiecie ASR?
A masz przycisk przy lewarku?
jak masz ASR to niekoniecznie musisz mieć VDC, ale jak masz VDC to na pewno jest tez ASR:) z tego co wiem to pod maska przy zbiorniczku plynu hamulcowego widac roznice
najszybciej po paru zakrętach :)
albo po jednym z ostrym hamowaniem :P
Z tego co sie orientuje, to za akumulatorem pod zbiorniczkiem plynu hamulcowego znajduje sie centralka. Od strony silnika u mnie jest naklejka ESP Bosch. Jesli to masz to masz VDC.
Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.
Na desce rozdzielczej jest jeszcze kontrolka od VDC taki trójkąt w kółku z wykrzyknikiem (pomarańczowa) - znajduje sie w tubie z prędkościomierzem oraz wspomniana już naklejke ESP na sterowniku pompy abs.
P.S. jak to poznac przy hamowaniu. Przy ostrzejszym braniu zakretu to zauważyłem tak jakby przychamowanie jednego koła tylniego (w zależnosci od strony wchodzenia w zakret).
Najłatwiej poznać zimą . Nawet nie trzeba ostrzej brać zakrętów .
Przecież po przekręceniu kluczyka odpala się test wszystkich kontrolek na zegarach.
VDC też ma swoją kontrolkę której zdjęcie znajdziesz w instrukcji obsługi które są podwieszone w tym dziale.
Jak przekręcisz kluczyk i na zegarze widzisz kontrolkę VCD no to masz ten system.
No i oczywiście VDC było opcją w 156 od liftingu wnętrza czyli od 2002r.
Taki mam opis w swojej.
Dariusz156 - własnie o ta kontrolke tego systemu mi chodziło. Mignie przy odpalaniu samochodu i jak wszystko ok. to gaśnie jak wszystkie inne.
Jak to najłatwiej poznac zimą? Udzielcie odpowiedzi, ponieważ wczesniej miałem 156 bez tego ustrojstwa, a aktualna 156 to posiada. Podszkolcie mnie:)
Jak załączy Ci się VDC w trakcie jazdy to miga kontrolka i elektronika ratuje Cię z opresji...
Wybrałem sie dzis w ramach testów na takie zadupie gdzie auta mało kiedy jeżdzą i udało mi sie zmusic esp do interwencji. 40km/h na godzina, drugi bieg, nagle ostre zawrócenie autem o 180st. i kontrolka zaczyna mrugac oraz czuc tak jakby hamowanie poszczególnych kół:) tylko, czy to ratuje z opresji, gdy to było zamierzone? Raczej mi to przeszkodziło w zrobieniu tego jak chciałem:) hihih
No bo TO ONO czyli VDC ma cię wyprowadzić na "prostą" lub utrzymać w torze zakrętu.
Stąd uczucie przeszkadzania.
Jak chcesz pojeździć bokiem lub pokręcić bączki to trzeba to ustrojstwo wyłączyć.
A powiedz mi jak VDC chcesz wyłączyć?
Majster to nie ESP udało Ci się uaktywnić tylko VDC. ESP jest odpowiedzialne za hamowanie kół przednich podczas utraty przyczepności przy dodawaniu gazu. I tą funkcję masz wyłaczalną. Możesz ją wyłączyć w przeciwieństwie do kontroli trakcji.
ESP = VDC
A system który opisujesz w poście powyżej to ASR
Myślę że to trochę rozjaśni problem.A jak nie to ożywi dyskusje.