Ja to wiem że czujnika zegarowego do JTD nie potrzeba i nie muszę sobie wpisywać w internety, ale tam wcześniej piszą o czujniku a nikt nie wspomniał że do JTD nie ma. Jeżeli chodzi o blokady to jest do wału fakt ale i tak nie do końca potrzebna tak na prawdę. Tak jak w benzynie TS. W praktyce śmiało można sobie zrobić to na znaki, jak to w latach 80'tych. Na pasku masz po to kreski naniesione żeby ustawić wystarczająco odpowiednio rozrząd w JTD.
Przed zdjęciem starego paska ustawiasz sobie jeden z drugim, rozrząd tak żeby kreska na dolnym kole była mnie więcej na godzinie dziewiątej, znak na kole wałka rozrządu powinien być wtedy na godzinie 2'ej :)
Ustawiasz sobie pasek tak jak na zdjęciu, kreska na pasku ma być tą kreską która jest pomiędzy ząbkami.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154321&stc=1
Zakładasz pasek na koło tak żeby pokrywała się kreska ze znakiem na kole.
Druga kreska na pasku (kreska która jest "na ząbku" paska) musi sie wtedy znajdować na wysokości znaka na kole wałka rozrządu. Jak na foto.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154322&stc=1
Ale jeszcze nie zakładac na koło, najpierw zakładasz na rolkę prowadzącą, poluzowany napinacz, i na koło pompy CR. Następnie naciągasz do góry maksymalnie pasek od strony rolki prowadzacej i zakładasz na koło rozrządu tak żeby kreska pokrywał sie ze znakiem. Później już napinasz napinacz, dwa trzy obroty wałem, sprawdzasz czy zgadza się znak na napinaczu i tyle. Oczywiście pasek jedynej słusznej marki do AR i oczywiście strzałkami w kierunku obrotów wału czyli zawsze silnik kręci się w prawo :P
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154323&stc=1
Tak to mniej więcej wygląda, oczywiście Ci mniej gramotni i mniej doświadczeni mogą a nawet zalecane jest żeby zaznaczyli sobie punktami połozenie wału i wałka rozrządu, tak żeby jeszcze raz sprawdzić po tych kilku obrowach wału po założeniu paska czy wszystko esię na pewno zgadza. Aha, koło pompy CR nie musi byc ustawiane w żaden sposób, ono jest nie istotne bo tylko pompuje ropę, a czasami wtrysku sterują wtryskiwacze.
Tyle ode mnie, w sumie to nie powinienem tego opisywać ale...
Aha, tak przy okazji jak by co :P mam takie kompletne rozrządy powiedzmy po 350zł ;)
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=154325&stc=1
Na pompach Airtexa jeżdżę sam JTD'kiem i montuję innym. Jeszcze się nikomu nie zje&@ła, resztę szpejów znacie :o
PS. Zdjęcia świeże z dzisiaj, tak wiem, jest niedziela aleee... każdy by chciał nowy rozrząd :P to trzeba działąć.
PS 2. I żeby nie było. W TS'ie ustawiam ZAWSZE na zegar i blokady :o