-
Poważny problem-pomocy
Witam posiadam AR 145 1.9 TD 1995r . Przed wczoraj nalałem 5 litrów BIO odczuwalne był spadek mocy. Wczoraj zalałem za 100 zł ON i mam problem podczas przyspieszenia auto ma dziury zwalnia i przyspiesza lecz nie kaszle . Podczas tego zachowania wyrzuca chmurę niebieskiego dymu . do 80 km/h jest to lekko wyczuwalne natomiast bliżej 100 km/h lub powyzej strasznie hamuje i przyspiesza nawet jadąc stałą prędkością trzymając równo gaz . Również dzieje się tak np na 3 lub 4 przyspieszając strasznie hamuje a za chwile przyspiesza idealnie i znów hamuje . Dodam ze na biegu jałowym obroty nie falują nic z tych rzeczy. Próbowałem nawet wlać wczoraj środek na przeczyszczenie wtrysków. ale nic nie pomogło . Proszę o pomoc z góry dzieki
-
-
Po zalaniu Bio nie morzna jezdzic. Nie trzeba bylo dolewac tylko spuscic.
BIO - wedlug nie ktorych ekspertow prawie to samo ale ja juz slyszalem, ze padaly silniki.
-
ekspertem nie jestem, chociaz mam ten sam silnik. Przyczyną tych problemu jest pewnie to BIO ale to juz tez pewnie wiesz. Spusc wszystkie paliwo, najlepiej wymień filt paliwa na nowy i moze jakiś preparat na wyczyszczenie przewodów paliwowych. I przede wszystkim nie tankuj już tego BIO. Napisz potem co wynikło z tego wszystkiego.
pozdrawiam i powodzenia
-
Bio zalałem na stacji Witaj . Ale wyjezdzilem je już do cna a pożniej zalałem normalną ON także niema sensu spuszczania paliwa . Wlałem na przeczyszczenie układu i wtrysków ale dalej nic zrobiłem już ponad 300 km i dalej to samo ;/ . Chyba coś uległo zniszczeniu ????
-
Może wtryski poszły i teraz różnie leje paliwem? Bo co innego mogło paść od marnego paliwa? Filtr by się tak nagle zapchał?
-
O ile dobrze wiem to wtryski są elektronicznie sterowane, podpinałeś pod komputer ?
-
A w tej wersji był komputer??? A pompa ?? może coś z pompą ?
-
Sprawdź wtryski - koszt ok 30 i trochę cierpliwości, tu masz instrukcje
---> http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html<---
-
faktycznie dobrze było by sprawdzić wtryskiwacze. Bardzo ciekawą metodę podałeś, tylko jest jedno ale to jest silnik TD a nie JTD ale moze sprawdza sie podobnie.
-
Zasada jest ta sama, jeśli wszędzie będzie tyle samo paliwa to znaczy że problem jest gdzieś indziej. Jak już kolega wyżej napisał warto też profilaktycznie wymienić filtr paliwa
-
A nie wiecie może ile kosztuje w jakimś serwisie czy gdzieś bo ja nie mam warunków zbytnio aby samemu to sprawdzić i jakie były by koszta . Ale jak by wtryski lały to by kopcił chyba??? bardzo a nie zachowywał by się tak ???
-
co do paliwa BIO to szczerze wątpię bo silnik 1.9TD to wg mnie na jakość paliwa jest bardzo odporny. ostatnio cały bak bio wlewałem i wszystko grało
a ten filtr paliwa kiedy był wymieniany ? jak na luzie jest ok a przy wyższym obciążeniu świruje to może przepływ niewystarczający ? filtr 20 pln ja od tego bym zaczął
z lejącymi wtryskami chyba masz racje że by kopcił non stop...ale pewien nie jestem
-
Filtr paliwa jak i powietrza wymieniane w tamtym roku . Turbina chodzi bo słychać zaglądałem pod maską niby wszystko ok. Tylko przedwczoraj zauważyłem dziwny brak płynu chłodnicy a jeszcze parę dni wstecz był ,a jestem pewny na 100% ze nie ma wycieków pyzatym nie grzał się , dolałem do stanu ,lecz jest to samo . Dolałem również olej bo troszkę bierze ;/. Kurcze nie wiem co może być ale jest to uciążliwe chcąc przyspieszyć nawet
-
panowie bo uśmiać sie idzie ....tyle razy pisze że to TD czyli wtryski mechaniczne bosch razem z zwykłą pompa wtryskową bosch
jakbyś kolego potrzebował jakiekolwiek części do td do wal do mnie na priva mam wtryskiwacze cały silnik turbiny itp,,,,a teraz jedna zasada jeździłeś na zwykłej ON i przechodzisz na bio to odrazu wywalasz filtr paliwa który automatycznie sie zapycha i jezdzisz dalej ,,,,zapamietaj,,,,silniki td połykają przepalony olej po frytkach olej transformatorowy bio paliwo ON kiepskiej jakości olej wyborny z biedronki :) itp,,,,, więc kolego wymień filtr i pomykaj dalej ,,, ps, układ odpowietrza sie sam ,,,