jak odpowietrzyc sprzeglo
moze ktos opisac
Printable View
jak odpowietrzyc sprzeglo
moze ktos opisac
Witam.
Odpowietrzanie sprzęgła przebiega podobnie jak odpowietrzanie hamulców.
Musisz dobrać się do odpowietrznika przy wysprzęgliku, który z kolei jest przy skrzyni biegów tuż pod akumulatorem. Ja to robiłem z kanału, a przebiegało to tak że po założeniu na odpowietrznik wężyka ( po uprzednim poluzowaniu) wcisnąłem kilka razy pedał sprzęgła (pedał nie odbija sam), po czym pedał został w podłodze a ja dokręciłem odpowietrznik.
I to by bylo na tyle. Pozdrawiam, mam nadzieje że pomogłem.
ok ale czy to jest jakas srubka osobnaCytat:
Napisał dencior
czy cos innego
Tak. To jest osobny odpowietrznik (śrubka). Znajduje się on między skrzynią biegów a akumulatorem. Skierowana jest główką w stronę chłodnicy, i pasuje tam klucz 7mm, lub 8mm już dokładnie nie pamiętam. Dostęp jest dość ciężki, ale nie niemożliwy.
http://www.alfaholicy.org/index.php?...&id=9&Itemid=9
dzis odpowietrzalem i pedal jak sie wcisnie to nie wraca wcale nie dziala
wydaje mi sie ze zepsuty jest silownikk sprzegla
Odpowietrzanie polega na :
W pierwszej kolejności musisz mieć drugą osobę ,która bedzie siedzieć za kierownicą i naciskać pedał sprzęgła jak bedzie trzeba.
Najlepiej gdybyś mial również węzyk , ok 5mm średnicy o długości ok 0.5m oraz jakis mały kubeczek ,jeden koniec wężyka zakładasz na "tą śrubkę " czyli odpowietrznik na skrzyni a drugi do tego kubeczka( żeby nie wylewać na zewnątrz płynu ).
Dobra to tyle wstępu :)
Osoba siedząca za kierownicą wciska sprzęgło i je trzyma cały czas do końca , natomiast Ty kluczykiem (7 mm) odkręcasz odpowietrznik i patrzysz jak wężykiem płynie płyn do kubeczka ( będzie on z pęcherzykami powietrza ) , gdy już wszystko spłynie zakręcasz go mocno .Kolega za kierownicą puszcza sprzęgło (będzie musiał odciągnąć pedał ręką bo sam nie odbije prawdopodobnie).I znowu , kolega naciska i trzyma , Ty odkręcasz , czekasz aż wypłynie i zakręcasz , a on odciąga i tak kilka razy dopóki do kubeczka nie będzie płynął sam płyn , bez pęcherzyków powietrza .
Należy przy tym pamiętać żeby w zbiorniczku nie braklo plynu , można go przelać z tego kubeczka , jeśli o tym zapomnimy bedziemy musieli proces powtórzyć .
Mam nadzieje ze jasno przedstawiłem zasady :)
Pozdrawiam
i tak robilemCytat:
Napisał czupus82
niestety niema sprzegla
pedal leci w podloge jednym palcem dotkne i juz
Hmmm , jeśli wszędzie jest sucho i plynu nie ubywa to może to być pompa sprzęgła , ta przy pedale.
Najlepiej jak zrobisz tak (w celu sprawdzenia pompy ) :
musisz spuścić płyn pod pedałem ,pod kierownicą ,przy pompie jest wężyk , ściąg go , a płyn "złap" do jakiegoś zbiorniczka :) , następnie ściagasz zabezpieczenie , to przy pedale .
Natomiast przy pompie jest zabezpieczenie , ściągniesz je takimi kleszczykami specjalnymi i wyciągasz tłoczek razem z tą ćwignią , wizualnie ocenisz stan uszczelek , jeśli są w złym stanie oznaczać będzie to że to wina pompy.
Jak dasz radę to sprawdź , sam jestem ciekaw :)
jesli uszczelki pompy by byly zurzyte to twoim zdaniem nie bylo by ubytku plynu???Cytat:
Napisał czupus82
a niebedzie to silownik sprzeglaCytat:
Napisał lesio146
zaznaczam ze plynu jest stan
i niema zadnego ubytku
Jeśli nie ubyło by płynu ( a jest to możliwe ) w układzie to znaczy że uszczelki pompy , ponieważ pompa ma dwa uszczelniacze i jeden , ten wewnętrzny może przepuszczać .
Natomiast siłowni - wysprzęglik na skrzyni jeśli jest suchy to znaczy że jest dobry , on ma tylko jeden uszczelniacz i jeśli puszcza to na zewnątrz co było by widoczne :)
Ja mam takie zdanie , ale mogę sie mylić , nikt nie jest nieomylny :)
a gdzie znajduje sie pompa i jak sprawdzic te uszczelniacze i jak wymienic gdzie dostac te uszczelniacze do pompyCytat:
Napisał czupus82
jeszcze co do silownika
przed bylo tak zaczely szwankowac biegi sprzeglo dzialalo ale cisnalem az opieralo sie o podloge
wzialem sie za odpowietrzanie i potym
juz pedal nie dziala tzn palcem dotkne i leci w podloge i trzeba podniesc palcem
pompa znajduje się pod kierownicą przy pedale sprzęgła , sprawdzasz tak jak wyżej napisałem , uszczelniacze dostaniesz w sklepie , jak trafisz do dobrego sklepu sprzedawca co się zna dobierze Ci z innego samochodu , najprawdopodobniej będzie pasowało od PF 125 :)
Dla pewności sprawdziłem w sklepie w inter cars dostaniesz taki zestaw naprawczy pompy sprzegła , za ...... 13 zł ,więc chyba warto zaryzykować , lecz najpierw sprawdź czy to napewnoo to
Zapowietrzyłeś pewnie siłownik, odpowietrznik siłownika nie jest w najwyższym punkcie. Ja bym założył na odpowietrznik rurkę 1-1,5m zalał płynem, umiejscowił tak żeby słup płynu naciskał na odpowietrznik(czytaj pionowo :) ) a drugi koniec rurki w kubeczek. No i trzeba wytworzyć w układzie cisnienie-może pomocny okaże sie pedał hamulca, przy wciśniętym pedale sprzęgła i otwartym lekko odpowietrzniku, może włączyc silnik. W ostateczności zostanie mechanik z odciagarką :). Najważniejszy na przyszłość jest wężyk, pionowo zalany płynem :) tak mi sie zdaje ;)
Weź poluzuj odpowietrznik załóż wężyk ze strzykawką i weź zrób tak by zassała do tąd aż będzie ciągła płyn.Dokręć odpowietrznik i będzie działać sprzęgło,a jak nie pomoże spójrz czy siłownik chodzi.Jak tak to docisk poszedł.