Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [155] sprzeglo - jak odpowietrzyć?

  1. #1
    cobra82_82
    Gość

    Domyślnie [155] sprzeglo - jak odpowietrzyć?

    jak odpowietrzyc sprzeglo
    moze ktos opisac

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar dencior
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska
    Auto
    159 jtdm 8v; DL1000
    Postów
    95

    Domyślnie

    Witam.
    Odpowietrzanie sprzęgła przebiega podobnie jak odpowietrzanie hamulców.
    Musisz dobrać się do odpowietrznika przy wysprzęgliku, który z kolei jest przy skrzyni biegów tuż pod akumulatorem. Ja to robiłem z kanału, a przebiegało to tak że po założeniu na odpowietrznik wężyka ( po uprzednim poluzowaniu) wcisnąłem kilka razy pedał sprzęgła (pedał nie odbija sam), po czym pedał został w podłodze a ja dokręciłem odpowietrznik.
    I to by bylo na tyle. Pozdrawiam, mam nadzieje że pomogłem.

  3. #3
    cobra82_82
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dencior
    Witam.
    Odpowietrzanie sprzęgła przebiega podobnie jak odpowietrzanie hamulców.
    Musisz dobrać się do odpowietrznika przy wysprzęgliku, który z kolei jest przy skrzyni biegów tuż pod akumulatorem. Ja to robiłem z kanału, a przebiegało to tak że po założeniu na odpowietrznik wężyka ( po uprzednim poluzowaniu) wcisnąłem kilka razy pedał sprzęgła (pedał nie odbija sam), po czym pedał został w podłodze a ja dokręciłem odpowietrznik.
    I to by bylo na tyle. Pozdrawiam, mam nadzieje że pomogłem.
    ok ale czy to jest jakas srubka osobna
    czy cos innego

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar dencior
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska
    Auto
    159 jtdm 8v; DL1000
    Postów
    95

    Domyślnie

    Tak. To jest osobny odpowietrznik (śrubka). Znajduje się on między skrzynią biegów a akumulatorem. Skierowana jest główką w stronę chłodnicy, i pasuje tam klucz 7mm, lub 8mm już dokładnie nie pamiętam. Dostęp jest dość ciężki, ale nie niemożliwy.

    http://www.alfaholicy.org/index.php?...&id=9&Itemid=9

  5. #5
    cobra82_82
    Gość

    Domyślnie

    dzis odpowietrzalem i pedal jak sie wcisnie to nie wraca wcale nie dziala
    wydaje mi sie ze zepsuty jest silownikk sprzegla

  6. #6
    czupus82
    Gość

    Domyślnie

    Odpowietrzanie polega na :
    W pierwszej kolejności musisz mieć drugą osobę ,która bedzie siedzieć za kierownicą i naciskać pedał sprzęgła jak bedzie trzeba.
    Najlepiej gdybyś mial również węzyk , ok 5mm średnicy o długości ok 0.5m oraz jakis mały kubeczek ,jeden koniec wężyka zakładasz na "tą śrubkę " czyli odpowietrznik na skrzyni a drugi do tego kubeczka( żeby nie wylewać na zewnątrz płynu ).
    Dobra to tyle wstępu

    Osoba siedząca za kierownicą wciska sprzęgło i je trzyma cały czas do końca , natomiast Ty kluczykiem (7 mm) odkręcasz odpowietrznik i patrzysz jak wężykiem płynie płyn do kubeczka ( będzie on z pęcherzykami powietrza ) , gdy już wszystko spłynie zakręcasz go mocno .Kolega za kierownicą puszcza sprzęgło (będzie musiał odciągnąć pedał ręką bo sam nie odbije prawdopodobnie).I znowu , kolega naciska i trzyma , Ty odkręcasz , czekasz aż wypłynie i zakręcasz , a on odciąga i tak kilka razy dopóki do kubeczka nie będzie płynął sam płyn , bez pęcherzyków powietrza .
    Należy przy tym pamiętać żeby w zbiorniczku nie braklo plynu , można go przelać z tego kubeczka , jeśli o tym zapomnimy bedziemy musieli proces powtórzyć .

    Mam nadzieje ze jasno przedstawiłem zasady

    Pozdrawiam

  7. #7
    cobra82_82
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał czupus82
    Odpowietrzanie polega na :
    W pierwszej kolejności musisz mieć drugą osobę ,która bedzie siedzieć za kierownicą i naciskać pedał sprzęgła jak bedzie trzeba.
    Najlepiej gdybyś mial również węzyk , ok 5mm średnicy o długości ok 0.5m oraz jakis mały kubeczek ,jeden koniec wężyka zakładasz na "tą śrubkę " czyli odpowietrznik na skrzyni a drugi do tego kubeczka( żeby nie wylewać na zewnątrz płynu ).
    Dobra to tyle wstępu

    Osoba siedząca za kierownicą wciska sprzęgło i je trzyma cały czas do końca , natomiast Ty kluczykiem (7 mm) odkręcasz odpowietrznik i patrzysz jak wężykiem płynie płyn do kubeczka ( będzie on z pęcherzykami powietrza ) , gdy już wszystko spłynie zakręcasz go mocno .Kolega za kierownicą puszcza sprzęgło (będzie musiał odciągnąć pedał ręką bo sam nie odbije prawdopodobnie).I znowu , kolega naciska i trzyma , Ty odkręcasz , czekasz aż wypłynie i zakręcasz , a on odciąga i tak kilka razy dopóki do kubeczka nie będzie płynął sam płyn , bez pęcherzyków powietrza .
    Należy przy tym pamiętać żeby w zbiorniczku nie braklo plynu , można go przelać z tego kubeczka , jeśli o tym zapomnimy bedziemy musieli proces powtórzyć .

    Mam nadzieje ze jasno przedstawiłem zasady

    Pozdrawiam
    i tak robilem
    niestety niema sprzegla
    pedal leci w podloge jednym palcem dotkne i juz

  8. #8
    czupus82
    Gość

    Domyślnie

    Hmmm , jeśli wszędzie jest sucho i plynu nie ubywa to może to być pompa sprzęgła , ta przy pedale.
    Najlepiej jak zrobisz tak (w celu sprawdzenia pompy ) :

    musisz spuścić płyn pod pedałem ,pod kierownicą ,przy pompie jest wężyk , ściąg go , a płyn "złap" do jakiegoś zbiorniczka , następnie ściagasz zabezpieczenie , to przy pedale .
    Natomiast przy pompie jest zabezpieczenie , ściągniesz je takimi kleszczykami specjalnymi i wyciągasz tłoczek razem z tą ćwignią , wizualnie ocenisz stan uszczelek , jeśli są w złym stanie oznaczać będzie to że to wina pompy.

    Jak dasz radę to sprawdź , sam jestem ciekaw

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał czupus82
    Hmmm , jeśli wszędzie jest sucho i plynu nie ubywa to może to być pompa sprzęgła , ta przy pedale.
    Najlepiej jak zrobisz tak (w celu sprawdzenia pompy ) :

    musisz spuścić płyn pod pedałem ,pod kierownicą ,przy pompie jest wężyk , ściąg go , a płyn "złap" do jakiegoś zbiorniczka , następnie ściagasz zabezpieczenie , to przy pedale .
    Natomiast przy pompie jest zabezpieczenie , ściągniesz je takimi kleszczykami specjalnymi i wyciągasz tłoczek razem z tą ćwignią , wizualnie ocenisz stan uszczelek , jeśli są w złym stanie oznaczać będzie to że to wina pompy.

    Jak dasz radę to sprawdź , sam jestem ciekaw
    jesli uszczelki pompy by byly zurzyte to twoim zdaniem nie bylo by ubytku plynu???
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    cobra82_82
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    Cytat Napisał czupus82
    Hmmm , jeśli wszędzie jest sucho i plynu nie ubywa to może to być pompa sprzęgła , ta przy pedale.
    Najlepiej jak zrobisz tak (w celu sprawdzenia pompy ) :

    musisz spuścić płyn pod pedałem ,pod kierownicą ,przy pompie jest wężyk , ściąg go , a płyn "złap" do jakiegoś zbiorniczka , następnie ściagasz zabezpieczenie , to przy pedale .
    Natomiast przy pompie jest zabezpieczenie , ściągniesz je takimi kleszczykami specjalnymi i wyciągasz tłoczek razem z tą ćwignią , wizualnie ocenisz stan uszczelek , jeśli są w złym stanie oznaczać będzie to że to wina pompy.

    Jak dasz radę to sprawdź , sam jestem ciekaw
    jesli uszczelki pompy by byly zurzyte to twoim zdaniem nie bylo by ubytku plynu???
    a niebedzie to silownik sprzegla
    zaznaczam ze plynu jest stan
    i niema zadnego ubytku

Podobne wątki

  1. [159] Jak odpowietrzyć hamulce
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-07-2021, 07:05
  2. Jak odpowietrzyć to sprzęgło?
    Utworzone przez emzet156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-08-2016, 11:28
  3. Jak odpowietrzyć sprzęgło?
    Utworzone przez lokaczbmw w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 20:36
  4. [155] Jak odpowietrzyć hamulce
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 19:02
  5. jak odpowietrzyć 1,9 jtd 115km??
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 11:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory