Koledzy, czy pasek wielorowkowy alternatora napina się w jakikolwiek sposób, bo nie mogę dostrzec tam żadnej regulacji..??
Printable View
Koledzy, czy pasek wielorowkowy alternatora napina się w jakikolwiek sposób, bo nie mogę dostrzec tam żadnej regulacji..??
Brak jest jakiejkolwiek regulacji.Tam idzie pasek tzw.samonapinajacy
Dzięki.. No tak.. widziałem w opisie, że jest "pasek elastyczny", ale powiem szczerze, że nowy pasek zapiąć to jakaś masakra.. Czy potrzebne do tego jest jakieś narzędzie, bo po poluzowaniu alternatora i pompy wspomagania i tak nie chce wskoczyc..? :(
Musisz poluzowac kompresor od klimy.Innej opcji montazu brak
---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 22:46 ----------
Za pierwszym razem auto utknelo mi na 2 dni,wywalily sie dwa serwisy Fiata,tak wiec niema co sie stresowac:cool:
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:48 ----------
Faktem jest ze rozwiazanie to niezbyt ... roztropne:rolleyes:
---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 22:49 ----------
rowniez byly kombinacje z uzyciem specjalnych przyrzadow do zakladania paskow samonapinajacych i dalej lipa
Ehh.. bałem się, że to napiszesz, iż nie ma generalnie patentu na to.. Czyli co.. metoda "na chama" jedynie wchodzi w gre jak rozumiem..
Pasek zapięty.. poranne "ćwierkanie" zniknęło.. :)
Mam pytanie, gdzie mogę kupić taki pasek przez internet bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę.
159 - 2,4 JTDM, 2006r
autosklep24
Witam sory za odkop ale nie chcę zakładać nowego podobnego tematu. Chcę wymienić pasek alternatora w 159 2.4 Jtdm i nie mogę go nigdzie znaleźć:/ Wie ktoś jakie on ma oznaczenia? Gdzie go mogę dostać?
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, że kłamiesz. Po otwarciu pierwszego lepszego katalogu np. contitecha i wybraniu modelu będziesz miał numer paska, a dostać możesz w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym.
Szukałem w katalogu contitech i nie mogę coś znaleźć:/ Daje wyszukiwarkę produktów i wpisuje alfa romeo 159 2.4 i wyskakuje 10 pozycji i w każą klikniętą wyskakuje puste okno...Pomoże ktoś?
Podepnę się pod temat, co wymienić gdy pasek piszczy chwilę po uruchomieniu, ale tylko gdy pada deszcz?
Sprawdź, czy przy prawym przednim kole masz jeszcze osłonę oprócz nadkola.
Dzieje się tak tylko jak samochód dłużej stoi na deszczu, nie od jazdy, np. po pracy, albo po nocy pod chmurką gdy pada.
Od wilgoci pasek się lekko uślizguje i piszczy. Wymienić pasek.
Sam pasek czy jeszcze napinacz paska? Coś jeszcze tam się wymienia przy okazji?
O ile pamiętam w 1.9 jest pasek, rolka, napinacz. Jak już grzebać najlepiej zmienić komplet.
Dzięki za poradę.
Witam.
Tak czytam właśnie, ze jest problem z tym paskiem, a mianowicie jego założeniem.
ma ktoś może jakieś foto jak to założyć ?
Będę coś takiego składał i pytam wcześniej po prostu.
To powinno pomóc
https://www.youtube.com/watch?v=S0bf-vcEtUw
Tego nie założysz w 2.4 jeśli jest w aucie silnik :) Co więcej w 2.4 jest podwójna bieżnia. Nawet na patencie z contitecha pisze, że nie do alfy 2.4 .
Masz rację, chyba wyraziłem się nieprecyzyjnie. Chodziło mi o zadziałanie na wyobraźnie w którym kierunku należy iść i co wykombinować żeby to założyć.
Sam się z tym borykalem. Problemem jest brak miejsca na jakiekolwiek działanie. Niestety najlepiej jest mieć zdjęty zderzak i obowiązkowo pompę od wspomagania. Tu nie ma specjalnych narzędzi bo nawet AR nie przewiduje do tej operacji jakiś pomocy. Poza wyjmowaniem silnika :) popuszczenie klimy bez zdejmownia zderzaka to jakąś masakra o ile w ogóle wykonalna. Trzeba podejść do tematu inaczej. Potrzebujesz odrobinę wyobraźni i masę wolnego czasu i cierpliwości wręcz anielskiej. Bo łatwo nie będz ie. Na początek zdejm osłonę na rolce alternatora i dopasuj klucz by moc nią obracać o ile dobrze pamiętam 10mm potem musisz mieć taka nasadke i ramię by swobodnie wykonać obrót 360 rolka i nie trafić na przeszkodę. Sprawdź: nowy pasek (dokładnie jaki znajdziesz w temacie o wymianie alternatora tam podałem jego nr) powinien wejść bez problemu na zewnętrzną bieznie koła od klimy oraz na rant rolki alternatora. Zaimprowizuj osłonę metalową na klucz, którym będziesz kręcił tak by chroniła pasek przed zsunieciem się z tego rantu. Potem jakiś srubokret, breszka i kręcąc rolka naciagasz pasek na ddruga bieznie klimy a potem na rolke alternatora. Wiem może niezbyyt to czytelne ale jak się znasz trochę na mechanice to powinieneś załapać o co chodzi. A jak sie nie znasz to lepiej oddaj auto do mechanika. Poszukaj tematu o alternatorze w 2.4 w którym się udzielalm jest tam kilka fotek.
- - - Updated - - -
http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._2_4_jtdm.html