Mam nastepny problem z 166 2.4 JTD w czasie jazdy kiedy jade na np 3 biegu 2000 obrotów zaczyna mi się dusić , a kiedy dodam gazu wiecej lub włacze 4 bieg ustepuje
Co to może być z autem ???
Printable View
Mam nastepny problem z 166 2.4 JTD w czasie jazdy kiedy jade na np 3 biegu 2000 obrotów zaczyna mi się dusić , a kiedy dodam gazu wiecej lub włacze 4 bieg ustepuje
Co to może być z autem ???
najłatwiej to będzie podpiąć pod kompa i zrobić logi podczas jazdy i będzie wszystko jasne, inne sposoby to raczej zgadywanki
dzięki ,boję się żeby to nie był dwumas :/
dwu-masa ma zupełnie inne objawy słychać stuki i puki gdy operujesz sprzęgłem, a u ciebie to może być (zgaduję) coś z turbiną, często słyszy się o kierowniczkach zmiennej geometrii turbiny ale to moje przypuszczenia
ale dusić ze traci moc czy zaczyna szarpać ? i wystarczy dodać gazu ?
zaczyna szarpać i wystarczy dodać gazu.Apropo dwu-masu jak wduszam sprzęgło słychać stuk ,przy każdym razie jak właczam jakiś bieg.
---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 15:05 ----------
turbine mam po regeneracji ,a wcześniej z rok temu tak samo miałem w czasie jazdy na starej turbinie
EGR :)
Podczas jednostajnej jazdy otwiera się EGR i mogą być z nim problemy.
Masz zaślepiony EGR? Jak nie to prośba o zrobienie tego i test.
mechanik mówi że mi zaślepił
Spytaj się, w którym dokładnie miejscu zaślepił i przyduś go, czy oby na pewno. Na razie nie będę nic sugerował, żeby potwierdzić moją tezę ;)
Musisz tam nadsłuchać czy nie ma stuków. Twoja alfka od 2000 powinna zaczynać iść a od 2500 to wciskanie w fotel. Sprzęgło ani dwumas nie ma nic wspólnego z przyśpieszeniem ale z osiągami tak.Zawsze po wymianie wraca kilka kucy ale nie że nie chce iść. Może to być przycinająca się dźwignia od zmiennej geometrii. Było dużo postów na ten temat poszukaj kolego.
podczas ruszania ze świateł silnik do 2500 obr/min nie reaguje na
gaz lub bardzo słabo - brak mocy. Nie ma znaczenia czy silnik jest
ciepły czy zimny. Po przekroczeniu tych obrotów wkręca się na obroty
i przyspiesza. Dzieki pozdrawiam
1) EGR - wolno się zamyka - tak mi się jeszcze przypomniało, jeżeli EGR zamyka się prawidłowo, to odłącz wężyk, który wchodzi do "gruszki" EGR'a od góry (znajdziesz go, stojąc przodem do autka, tuż poniżej osłony silnika) i się przejedź - jeżeli będzie wszystko ok, to masz winowajcę, czyli EGR
2) Coś się dzieje nie tak z turbiną
3) Węże są popękane itd.
Co rozumiesz pod pojęciem "dusi" się?
Teraz piszesz, że wkręca się na obroty i przyspiesza.
1) Z tego co piszesz, to brakuje mocy przy niskich obrotach - tutaj problem jest albo z turbiną, albo z wężami
2) Wcześniej napisałeś, że zaczyna Ci szarpać i wystarczy dodać gazu - tutaj stawiam na EGR
3) Jeżeli masz turbinę po regeneracji, i piszesz, że na starej tak samo było, to jest szansa, że wyczyścili Tobie coś z EGRem i było wszystko w porządku do teraz. Jeszcze jest szansa, że po prostu wężyk sterujący gruszką jest popękany i raz zmieni geometrię kierownic turbiny z powodu spadku ciśnienia i za chwilę znowu podpompuje i stąd szarpnięcia
Prośba o rozwinięcie tematu zachowania się autka - możesz nawet spróbować nagrać filmik i wrzucić na youtube'a podczas jazdy.
Poza tym, dobrze by było, żeby ktoś z Poznania Tobie pomógł podłączyć się do autka i żeby porobił logi. Pytaj się na regionalnym forum, na pewno ktoś pomoże.
dzieki serdeczne ,popytam