Czy plyn hamulcowy Motul o specyfikacji zgodnej z oryginalnym Tutela bedzie dobrym zamiennikiem? z tym ze Motul ma nizsza temp wrzenia o 25st i nie wiem czy to nie bedzie problem?
Printable View
Czy plyn hamulcowy Motul o specyfikacji zgodnej z oryginalnym Tutela bedzie dobrym zamiennikiem? z tym ze Motul ma nizsza temp wrzenia o 25st i nie wiem czy to nie bedzie problem?
A co to ma wspólnego z klubem, forum, czy stroną główną?
A po co zmieniać na gorszy? To może lepiej motula 5.1 zalej.
Pod jakim względem Motul DOT4 jest gorszy od Tutelli TOP4?
piotriix a co ta temperatura wrzenia wnosi?, zalałem jakieś 5 lat temu alfę motulem .4 i nic się nie dzieje, śmiga bez problemu. Jakieś mnie niespodzianki czekają? czy tylko książkowo, broszurowe biadolenie?
Układ hamulcowy podczas hamowania jak wiadomo się nagrzewa, a razem z nim płyn jak go zagotujesz to Ci po prostu pedał wpadnie w podłogę dlatego płyn nalezy wymieniac zgodnie z zaleceniami producenta. Im dłużej nie zmieniamy płynu tym bardziej spada jego temperatura wrzenia ponieważ płyn jest bardzo higroskopijny. Ja moge polecić ATE Typ 200 wysoka temperatura wrzenia w miarę przyzwoita cena mam takiego zalanego u siebie. Zalecana przez ATE wymiana co 3 lata.
Opiszę na sobie.
Trzy dobre dohamowania z 170 prawie do 30 i sprzęgła nie ma./1/4 mili Częstochowa/
Potem za radą Łysego zmieniłem na motula 5.1 i na tarcze frezowane i nie żałowałem .
Teraz też mam 5.1
Wolę zmienić co 2 lata płyn niż się stresować na autostradzie.
Przypadek sasiada - 27 st i bluzga k....a hamulców nie mam.
Poprostu mu zamarzły.
Po wymianie płynu wszystko wróciło do normy.
To samo tyczy się płynu do chłodnicy olejów w skrzyni i itd.
Pewnych spraw się nie da przeskoczyć.
Mus to mus.
a ja mam Mobila i jest ok. i pewnie większość co wymieniało w Irbisie we Wrocku też tak ma:cool:
Brake Fluid Spec Dry Boiling Point Wet Boiling Point
Castrol SRF DOT5.1 590°F 518°F
Neo Super DOT610 610°F 421°F
Motul RBF600 593°F 420°F
AP Super 600* 590°F 410°F
ATE Super Blue 536°F 392°
Motul DOT5.1 509°F 365°F
Valvoline Synpower DOT4 503°F 343°F
ATE Sl 500°F 329°F
Castrol LMA 450°F 311°F
AP 551 DOT3 527°F 302°F
Można dodać jeszcze Elf Frelub 650 DOT4 temperatura wrzenia 280°C