Witam wszystkich mam pytanie ile powinna wynosic temp. silnika w upalne dni w korku, na trasie, i w normalne nie upalne dni w alfie 166 3.0 v6 24.
Oczywiscie przy normalnej jezdzie bo u mnie wychodzi poza 90 i zastanawiam sie czy to norma pozdrawiam
Printable View
Witam wszystkich mam pytanie ile powinna wynosic temp. silnika w upalne dni w korku, na trasie, i w normalne nie upalne dni w alfie 166 3.0 v6 24.
Oczywiscie przy normalnej jezdzie bo u mnie wychodzi poza 90 i zastanawiam sie czy to norma pozdrawiam
W trasie temp. wody powinna byc ok 90 st. w korku bedzie wrastac ale wentylator bedzie ją schładzał do 90, poza tym możesz miec przklamania na liczniku i bedzie temperatura pokazywac 2 kreski nad 90 st. (110 :) )a tak naprawde bedzie 90 , wyłaczysz silnik i za chwile wlaczysz zaplon i zobaczysz 90st. :)
przeszukaj forum tysiace tematow bylo na ten temat
Dokładnie, tematów jest sporo.
Dorzuce tylko od siebie o temperaturze bo wczoraj troche sie bawiłem....
U mnie też zaczął ostatnio pokazywać ponad 90. Termostat ok, pompa wody ok, chłodnica też.
Wymieniłem czujnik przy termostacie i opornik wentylatora. Po tym zabiegu narazie ok.
czyli (temperatury z fes - nie ze wskaźnika bo tam narazie nie przekracza 90*C):
- otwarcie termostatu: 87-89*C
- I bieg - 98*C i zbija do 95*C (tak w kółko do wiekszych korków)
- II bieg - 102/104*C.
U mnie V6 trzyma temp w granicach 100*C, ale nie przekracza. Jeżdzę na koncentracie 50/50 z wodą i oleju 10w60 V.racing.
przy sprawny termostacie i chłodnicy temperatura po jakiś 5-7 min jazdy powinna osiągnąć 90 nawet podczas mrozów i nie zmieniać się,
ostatnio na trasie poznań wrocław stałem w korkach po 30 min i nawet nie drgnęło więcej niż 90 st, zobacz w jakim stanie masz chłodnicę, lubią się degradować,
w samochodzie nie może być więcej niż 90 st, nigdy
To fakt, skoro w korku auto Ci się przegrzewa to znaczy, że coś jest nie tak. Miałem podobnie w 156 i wymieniłem kolejno termostat, potem rezystory wentów, a na końcu chłodnicę na nową. Stara chłodnica była dosłownie przegnita i sypało się z niej. Po wymianie chłodnicy wszystko ok.
Witam, odgrzeję stary temat...ostatnio zacząłem zauważać dość niepokojącą rzecz w mojej alfie, mianowicie podczas jazdy w mieście zaczyna rosnąc mi temperatura i na wskaźniku podaje ok 97 stopni i wtedy włącza się II bieg wentylatora i ją zbija do 90 stopni. Wszystko wskazuje na to, że nie mam I biegu wentylatora - pytanie co może być przyczyną?...chłodnica wygląda w miarę dobrze, płyn nowy,..opornica wentylatora?...i czy to prawda że podczas pracy klimatyzacji od razu załącza się I bieg wentylatora?...w moim przypadku nigdy w czasie jazdy z klimą temperatura nie przekroczyła 90 stopni...ostatnie pytani....jakie powinny być fabryczne wartości temperatury włączania I i II biegi wentylatora? Dzięki za pomoc :):)
Stawiam na rezystor wentylatora. Tak, pierwszy bieg włącza się po włączeniu klimatyzacji.
Witam ponownie, no i podmieniłem opornik był co prawda z 2,4 JTD ale to chyba nie ma znaczenia?...przeczyściłem wtyczki , spryskałem spray kontaktem...jutro przedmucham jeszcze kompresorem chłodnicę ale wątpię żeby to coś zmieniło...I biegu jak nie było tak nie ma...startuje II około 100 stopni..gdzie dalej szukać?
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia- dotknij chłodnicę z przeciwnej strony niż węże chłodzące, zobacz czy nie jest chłodniejsza. U mnie gdy sprawny jest układ chłodzenia temp. nigdy nie przekracza 90 st., nawet w czasie jazdy z prędkością max.
Zrób test biegów wentylatora z kompa. Sprawdź przekaźniki w lewym błotniku.
Przekaźnik sprawdzony wygląda, że ok . Zrobię test biegów wentylatora.
Witam ponownie, sprawa załatwiona jakiś czas temu, okazało się, że opornik wentylatora był walnięty...wygląda na to, że mój i ten z podmianki od 2,4 JTD też ,chyba, że winowajcą była inna oporność...ostatecznie z serwisie Fiata podmienili mi opornik wentylatora na opornik z Fiata Ducato ( różni się niewiele opornością ) i pierwszy bieg startuje i wszystko jest ok....zastanawia mnie jednak następująca sytuacja...jak temperatura na zegarze wychodzi poza 90 stopni ( na oko 92 stopnie ) startuje I bieg...jednak temperatura dalej rośnie aż do około 100 stopni ( wentylator pracuje cały czas )...dopiero zaczyna spadać do 90 stopni ( oczywiście mówię o sytuacji w mieście )..czy tak ma być?...ciągle dziwi mnie, że ta wskazówka wędruje w górę..w Mitsubishi i BMW od zawsze mam ją idealnie w poziomie...no chyba że tak jak mawiał Clarkson w Top Gear , każdy fan motoryzacji powinien mieć w swoim życiorysie Alfę :)..byłbym wdzięczny za odpowiedź...
Miałem podobnie, winna okazała się chłodnica (mimo, iż z zewnątrz wyglądała bardzo ładnie).
Mam drugą 166 V6 i w obu temp. zatrzymuje się na 90st. Coś jest nie tak - jeżeli w roczniku 2000 masz ori chłodnicę, to tak jak pisze silentosu pewnie jest do wymiany. Jeżeli masz cienki zamiennik (ori grubość to chyba 42mm) to też bym się przyjrzał.
Sprawdzałeś MES czy odczyty na zegarach pokrywają się z ECU?
Miałem podobną sytuację - w moim przypadku była to kwestia opornika, ale chłodnica jest nowa, dorabiana na zamówienie. Więc teraz temperatura stoi dęba na 90st i pod MES'em też nie wychodzi poza zakres, a potrafiła wcześniej skoczyć do 105st. zanim włączył się II bieg, który ją zbijał w okolice 90st.
Podsumowując, pierwszy trop to niesprawna chłodnica.
Hej.
U mnie w V6 kiedyś temp. stała na 90st ale ostatnio dochodzi do kreski wyżej, 95st.
Trochę mnie to niepokoi.
Wentylator działa.
Przede wszystkim sprawdź jaką masz chłodnice. Do V6 powinna mieć 40mm grubości. Zamienniki tyle nie mają. Sam mam zamiennik cieńszy od oryginału. O ile przez lata działał dobrze to ostatni gdy temperatura na zewnątrz przekraczała 35 stopni to wskazówka przekraczała 90stopni i to bardzo ochoczo. Jak jest na dworze 30 to agresywniejsza jazda też podnosi temp. Dlatego wiem że na przyszły rok chłodnica musi wpaść nowa. Albo na zamówienie. Albo coś dopasuje z innego auta. To się jeszcze zobaczy.