Jak pasuje w Alfie GTB1756 na fabryczny kolektor i wydech? Ktoś ma sprawdzone info?
Printable View
Jak pasuje w Alfie GTB1756 na fabryczny kolektor i wydech? Ktoś ma sprawdzone info?
Zamysł turbo jest bardzo dobry.Ze spasowaniem jest gorzej ,sama flansza nie wystarczy.Z jakiego modelu to GTB ? Dp będzie musiało byc zrobione.Najwiekszy problem to zmiana sterowania turbem z elektronicznego na podciśnieniowe i potem zapewnienie odpowiedniej regulacji sztangi.Przerobienie smarowania również będzie problematyczne.
Bardziej miałem na myśli samo spasowanie flansz - kolektora i wydechu. Przeróbka z elektryki na podciśnienie nie będzie problemem(będzie to robić jak już osoba, która kilka GTB na podciśnieniu wysterowała), poza tym zawsze można je sterować elektronicznie :)
Tak czy siak, lepszym pomysłem byłoby GTB2260, bo w okolice 300PS wydoli, no ale w ośce to nie ma sensu...
Zapewne nikt na to pytanie nie odpowie bo i nikt takowej przeróbki nie robił
Szkoda, myślałem, że na przykład Ty będziesz wiedział co i jak. No cóż, wychodzi na to, że jedyną w miare alternatywą będzie turbo z ARLa :P A najprościej chyba zostać przy serii.
PS. Jaka jest granica mocowa dla zdrowego układu wtryskowego w tym silniku? Dla przypomnienia - 1.9 JTD 16V 140PS, auto z 2003r(jeśli ma to znaczenie).
Turbo ARL to ty już masz u siebie :) ( gt1749 to nic innego jak właśnie legendarne ARL).
Jesli masz na mysli przerabianie turba w firmie CTR,to może i zamysł nie najgorszy,ale oni ci JTD-ka na innej mechanice dobrze nie wystroją.Cinek albo Rogal,tylko oni mają o tym największe pojęcie w Polsce.
Granica układu leży tak naprawdę w jego sprawności i kondycji.Na seryjnym układzie i niezmęczonych wtryskach,przy duzym turbo 210-215km zrobisz.Po zmianie szyny 220-230 i to już będzie max maxów wtryskiwaczy,tyle,ze jest wtedy kilka spraw do ogarnięcia w limiterach,tak by to było na ileś bezpieczne,ale to już know how powyższych tunerów i tylko ich.
GTB2260 to jest majstersztyk,ale zrobić dobry dół na nim,cóż nie ma u nas tyle paliwa.1756 to ciekawe turbo,tak samo jak gtb2056v i jesli chcez kombinować ,to tylko z nimi,ewentualnie hybryda,ale to loteria.
Nie jest ARL, VW miało GT1749VB, z większymi wirnikami i praktycznie neregenerowalne. Poza tym skąd wziąłeś CTR? Po co szukać tunera kupe KM od domu jeśli na miejscu mam zaufanego?
Kolego nasze turba (1,9 16v 140/150) to właśnie gt1749vb i uwierz mi ,vw nie ma tam nic większego czy mniejszego.Tyle ,że są inaczej podwieszone na kolektorze.
Napisałem CTR,bo o nich osatnio głośno jesli chodzi o GTB.Zatem któż to zaufany jesli wolno spytać ?
Po to by mieć dobrze zrobioną robotę.Warto zapukać do najlepszych jesli już wchodzimy w takie mody.
Aha, czyli jeśli ktoś na miejscu jest w ostanie ogarnąć przerobienie GTB2260 na podciśnienie i to działa to i tak mam jechać do CTR albo Rogala, tak? Powodzenia w takim razie ;)
Sluchaj ty mozesz jechac do kogo chcesz, Rybak ci tylko pisze kto jest ze tak powiem mocny w temacie Modów i wiedzy odnosnie silników JTD. A jesli chodzi o turbo to tak jak rybak napisal jest 1749vb. A 1749va jest w wersi 8v czyli 115km, mialem taki silnik w poprzedniej alfie. Pozdrawiam i szerokosci.
I bądz tu człowieku życzliwy..
Gdybys co nieco dowiedział się ,to byś wiedział kto w Polsce robi najlepiej JTD-ki i tylko ci dwaj panowie ( Cinsoft, MR motors) zrobią tak,byś był zadowolony.Chcesz to szukaj dalej,pewnie chodzi o kasę,a jesli kasa to główny wyznacznik,no to powodzenia...
W Polsce nie ma projektu JTD na GTB 1756/2260,więc nie pisz ,że ktoś robi i dział,bo działają ,ale TDI,a to zupełnie inny temat.
Na forum tylko Krajcok i ja mamy na chwilę obecną inne turba w swoich 1,9 16v,ale skoro wiesz lepiej to działaj chłopaku.
Powodzenia,chętnie zobaczę 1756 w 1,9 16v ,bo to naprawdę fajne turbo.
Z mojej strony END.
No tak, ale:
1) MR Motors już nie ma, ale to drobny, nieistotny szczegół;
2) Wytłumacz mi sens ekonomiczny jeżdżenia kilkuset kilometrów do tunera jeśli na miejscu masz osobę, która ma pojęcie na temat modyfikowania diesli(i nie tylko) i podejmie się wykonania takiego moda z gwarancją?
3) Nie twierdzę wcale, że chodzi o kasę, tylko bezsensem jest(przy autach popularnych, nie wynalazkach typu kilka aut na kraj) jeżdżenie na mody 400km. Jak coś się zepsuje, to wieź auto na lawecie te 400km w jedną stronę, zostań tam na kilka dni i zlej pracę, szkołę, itd. Ja rozumiem, jesteś zadowolony z usług Rogala, znasz Cinka - ok, bardzo mnie to cieszy, ale nie wpieraj ludziom, że tylko do nich można jeździć, bo każdy inny to spieprzy.
4) No i najważniejsze, co takiego specjalnego jest w Alfach, że nikt nie umie w nich grzebać?
Tak czytam ten temat i się zastanawiam po co go założyłeś...?!
Masz pretensje o to, że ktoś Ci (dobrze) radzi jechać do Cinka a sam nie podajesz gdzie mieszkasz... Skąd my niby mamy wiedzieć, że masz do niego 400 km?! Poza tym skoro masz na miejscu kogoś (owiane tajemnicą mimo, że zadano Ci o tą firmę/osobę pytanie), kto zna się na modach i da Ci gwarancję to po co pytasz na forum?! I w końcu kwestia MR Motors. Twierdzisz, że nie istnieją a kolega z Radomia robił tam niedawno (około 2-3 miesięcy wstecz) chip w Mondeo i jest też umówiony na usunięcie DPF w służbowym Fiacie Stilo.
Bo nie widziałem naocznie flanszy turbo w kolektorze do JTD? Temat założyłem tylko po to, żeby dowiedzieć się jak to turbo pasuje na fabryczny wydech i kolektor wydechowy, a wszyscy zaczęli wysyłać do "lepszych" tunerów. Mniejsza o to kto miałby to robić, jak auto będzie zrobione(a szybko to nie nastąpi) to wszystko zostanie opisane. Z mojej strony EOT.
Ja mam hybrydę zrobioną GT 18/20 od siebie polecam 20/22 auto zaczyna jechać od 1800-1900 obr od 2050 już ciągnie bardzo dobrze, minusem jednak jest to że jest to loteria, u mnie przydało by się jedną rzecz w hybrydzie poprawić ale nie mam już ochoty znowu wszystkie zwalać i wysyłać na poprawki. Turbo jest dobrze poskładane, pompuje również dobrze, nic się nie dzieje żadnych niespodziewanych defektów.
Koszt 2350zł z montażem, strojeniem+ każdy sobie musi liczyć na dojazd w moim przypadku 300zł co daje nam sumę 2650zł.
Ja moze jeszcze kilka słów. Takie mody jak ty planujesz tzn załadowac tam jakies wieksze turbo wiaze sie badz co badz z nie mala kasa. Zaczac trzeba od frontowego coolera, sprzeglo tez pasowalo by jakies mocniejsze albo chociaz nowe orginalne(przeciez te auta maja juz swoj przebieg), nie wiadomo co na to reszta napendu powie. Bo nikt chyba nie robil wiecej niz 220km z tego silnika. Kolejna sprawa to trzeba by tez zmienic rozrzad na mocniejszy. Nie mowie juz ze pasowalo by zrobic hamulce bo seria tez sie wys... i bedzie puchla. To co tu wymienilem to 8-10k zł trzeba liczyc niestety. Sam bede cos robil przy swoim aucie, ale mysle ze narazie zrobie tylko duzy ic, zaslepie egr, i pojade do marcina na strojenie, a jak wiadomo zdrowy silnik 1.9 16v 140 da ok190/380nm. A to juz nie jest zle jak na wage tego auta. Pytasz co maja alfy takiego ze nikt nie umie w nich grzebac?? W zasadzie to maja silnik(mam na mysli diesle) jak kazdy ale jednak malo kto dobrze stroi jtd. Inaczej jest z silnikami TDi, w co drugiej stodole sie chociaz teoretycznie cos znaja. Tyle z mojej strony
1.Mr motor-mechanika/R-performance-soft.Oni działają razem,polecam.
2.Taki sens ekonomiczny,że oni robili JTD i mają doswiadczenie,a ten ktoś raczej na pewno nie robił,a gdy w grę wchodzi rozwalenie, bądz nie, silnika to jednak odległość jest drugolanowa,że nie wspomne o renomie.No chyba ,że odrazu zakładamy późniejszy dojazd lawetą ...
3.Na chwilę obecną tylko 2 podane firmy zrobią ci to dobrze,ale ty wiesz lepiej...
4.Specjalny w JTD jest common reil,czego w tdi nie uraczysz.Jedz do kogokolwiek i niech ci podniesie ciś reil na szynie do wartości 1600 i w zwyż to zobaczysz co będzies zmiał z silnika.Tu się kłania wiedza i doświadczenia.Każdy kto robił tylko TDi nie ma pojęcia praktycznego o commonreilu i nie wie jakie tam są limitery i ich ograniczenia.Tak samo jak nie podpowie ci jaki rozrząd założyc ,by ci nie pekł zaraz po wyjechaniu,lub na hamownii.Nie wspomnę już o duzym turbo,bo mechanicznie ogarnie to ktoś bardziej lub mniej bystry,ale tak ogarnąć by to wstawało ładnie to już nie takie chop.Tu nawet odpowiedni kąt podwieszenia turba ma znaczenie,tymbardziej,że to nie TDI i tu nie załozymy sobie większych pompek i nie podlejemy dołu morzem paliwa,o odpowiedniej regulacji turba nie wspominam.
Widzę facet,że nie za bardzo z rozpoznaniem tematu u ciebie ( bo pytanie zadać to również wymaga jakiejś bladej wiedzy) ,także doczytaj/dopytaj a potem dopiero działaj i uwierz mi ,to przyjacielska rada,bo zrobić coś ,co potem nie bedzie cieszyło,ba co będzie awaryjne to raczej nie twój cel.
Ad gwarancji: chłopie chyba śnisz...
Co najwyżej na dany podzespół ( turbo?) a nie całą jednostke ,przeniesienie itd.
Co do kosztów z duzym turbo (start od serii): 10k to takie minimum,jesli robimy wszystko u kogos i jesli ten ktoś ma renomę.
Kolin,byś się pochwalił jak ci to wyszło.
rybka ja jestem skromny chłopak,jak zmierzę czasy to będę wiedział czy mogę się chwalić :)
kreski pokaż ;) a nie gadaj bo sam jestem ciekaw co Ci wyszło..
ciagle myślę o gtb2056v albo jakiejś hybrydzie i nie wiem co robić..