Witajcie,
chciałbym w aucie zrobić 2 koncówki wydechów w zwiazku ,że w zderzaku jest taka opcja,nie chodzi mi o podwójną końcówkę,
nie znalzłem nic przez wyszukiware, ma ktoś pomysł jak to zrobić i nie wybulic 2000pln??
Dzięki za każdy pomysł:o
Printable View
Witajcie,
chciałbym w aucie zrobić 2 koncówki wydechów w zwiazku ,że w zderzaku jest taka opcja,nie chodzi mi o podwójną końcówkę,
nie znalzłem nic przez wyszukiware, ma ktoś pomysł jak to zrobić i nie wybulic 2000pln??
Dzięki za każdy pomysł:o
Pewinien wypowiedziec sie Kuba.... On wie jak zrobic dual i nie wydac 2000zl - wie jak wydac znacznie wiecej :)
A tak na powaznie musialbys sie zglosic do firmy ktora robi tlumiki na zamowienie. Rozmawialem kiedys o takim tlumiku z gosciem z proexa ale na tym forum juz zdazyli podpasc od tego czasu.
Czytałem właśnie o proexie tutaj ,takze dzięki;) a jakiś chałupnik pospawałby to? tyle ,że pytanie ile to wytrzyma zanimnie pordzewieje;/
albo wywalić ostatni tłumik i zrobić przelotowa rurę wtedy sobie możesz zrobić podwójną końcówkę jaka chcesz :)
Dobry wydech kosztuje, jak chcesz wydać mało a swój samochód traktujesz jak "czesiek swojego golfa" to kup 2x puszka po Tyskie czy innym syfie i masz "mega wydech" ;)
Ale jak dbasz o samochód i cenisz sobie święty spokój z tematem to pozostaje ci:
Dedykowany tlumik do twojego modelu silnika Novitec, Remus, Sebring i Ragazzon znajdz sobie dystrybutorów na Polskę i poproś o ceny.
PS.Ragazzon powinien wyjść najtaniej.
Witam
Niekoniecznie trzeba kupować układ wydechowy renomowanej firmy aby był dobry efekt.
Wystarczy odpowiedni sprzęt trochę wyobraźni i zdolności i koledze chyba o to chodziło czy po prostu ktoś samodzielnie zrobił coś co wygląda efektownie a kupić gotowy układ to każdy potrafi.
A co do puszek od piwa to wydaje mi się że takie podpowiedzi nie są na odpowiednim poziomie do tego forum.
Pozdrawiam
Zawsze się taki czesiek abo cześka kolega trafi, który będzie te swoje patenty przedstawiał.
Taki dodatkowy element wydechu powinien wychodzić z tyłu puszki. Jak na foto:
http://sklep-tuningowy.pl/upload/ima..._-_gt_0244.jpg
Albo z boku:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/07/216.jpg
Wspominany wcześniej Ragazzon:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/07/217.jpg
drifter- o to mi chodzilo mniej więcej jeśli to nie bedzie jakoś buczeć to chyba by MITO pasowało:cool:,
thomson-dokładnie:beer:,
alfaowner- no coment z tmi puszkami, nie rozumiem co oznacza czesiek golfa i o ktorej generacji ewentualnie mowa;),obczaje ragazona ale maciey słusznie zauważył ,że cena i tak nie bardzo.Jeśli ktoś mi coś takiego zrobi i nie będzie to buczeć jak Mugen to widze najlepsza i chyba jedyną opcje;] nie chce wsadzać zbytnio kasy w silnik 1.6 i robić jakiegoś bolidu ale jako dodatek smaczek czemu nie( nie mam zaślepek w dolnej części zderzaka dlatego myśle o czymś takim).:big_boss:
Tak czy siak trzeba poszukać firmę robiącą tłumiki i zagadać żeby to wyjście wstawili w odpowiednim miejscu a później to już tylko kilka rurek kolanek i końcówki dobrać takie same i gotowe.
adriano1987 - po to są robione tłumiki dedykowane w poważnych firmach do danego rodzaju silnika i marki aby tłumik był efektywny a nie tylko efektowny :rolleyes:
Oczywiście mówimy o takich tłumikach gdzie normy produkcji są surowo zachowane i kolega jak się przejedzie do sąsiadów z za naszej granicy to nie dostanie mandatu za "ustrojstwo pierdząco -buczące"
Dodatkowo jadąc gdzieś dalej niż do sklepu nie będzie czuł się jakby ktoś uderzył go tępym narzędziem w głowę, a tak się można czuć po przejechaniu np. 300km z jakąś rynną spawaną przy zderzaku. :)
Czesiek i puszki + golf to syndrom polskiej zgrozy wiejskiego tunningu w mojej definicji widzianej na codzień na drogach.
PS. A co wy chcecie od Mugena ? toż to nadworny tuner Hondy który ma ciekawe zabawki, szkoda że dla Alfy nie robią :(
Wiem o co chodzi z Cześkiem ,ale chciałem zobaczyć twoja interpretacje tlumaczenia;) co do mugena to chodzi mi o to ,że spotkałem sie z mugenem kilka razy i jak dla mnie dzwiek jest zbyt intensywny i donośny.
Na "zachodzie" bardzo popularny temat co do tłumików DUAL czy DUPLEX w 147 itp.
http://img707.imageshack.us/img707/5...4ernp2rntd.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/1...back002cg1.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/4081/duplex2tu8.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/3128/duplex3pd6.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/149/file2f.jpg
Oczywiście nawet tam na 100% nie wszyscy zakładają Noviteca, Ragazzona itp. Sądzę że jest to mniejszość a większość jest "wydłubana" przez kogoś od wydechów. Oczywiście nikt się nie musi z tym zgadzać :)
Poza tym nie wszyscy (szczególnie w JTD) potrzebują coś MEGA efektywnego a jedynie polują na smaczki efektownie wyglądające. Ile ludzi tyle opinii.
W każdym bądź razie nie powinno się kogoś "skreślać" dlatego że woli zrobić wydech dual/duplex np. w firmie zajmującej się wydechami a nie kupuje wydech renomowanej marki za grubą kasę..
Całkiem niedawno rozpocząłem niemal identyczny temat tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/gt/7...wydech_gt.html
Nie zamierzam wydawać kupy kasy na Ragazzona, tylko podjechać do kilku tłumikarzy oblatanych w temacie i przedyskutuję własnoręczną przeróbkę, tj. wpinkę do puszki. Zobaczymy czy to możliwe. Na razie problem mam tylko z doborem takiej samej końcówki.
Amadi – ciężko rozpoznać firmę tłumika patrząc w tak małej rozdzielczości na zdjęcie z ozdobną końcówką wydechu.
Tłumiki dedykowane np. Supersprinta mają kilka różnych wariantów do jednego silnika.
Maciey – każdy robi co uważa za stosowne. Tłumik to nie tylko ozdobna końcówka to odpowiednie parametry osiągane tylko w warunkach produkcyjnych a to się wiąże z badaniami i testami. Często taki tłumik potrafi również przeżyć samochód bez konieczności wymiany.
puszki nie zmieścicie tam.
Musicie puścić rurę z końcówką z tłumika i tyle.
Omen możesz dokładniej?:D czy ktoś coś takiego ma juz w swojej 147??
tutaj masz przykłady z zdjęciami jak pociągnąć na druga stronę http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=68081
http://images48.fotosik.pl/338/d53e093241038583med.jpg
http://images45.fotosik.pl/1482/c0a76674fdd2cfffmed.jpg
http://images39.fotosik.pl/1687/06b61a011a2bf937med.jpg
jakieś 800zł max + 150 - 200zł robota
W dieslu o tyle mniejsze ryzyko ,że "pierdziec" nie będzie tak jak ma to miejsce w benie...Ja też kombinuje w swojej 156 przerobić wydech na duplex:D...Co do wypowiedzi kolegów odnośnie markowych tłumiorów to zgadzam się ,że markowe są cośtam przeliczone itd. ale różnice na tylnym przelocie robionym przez superextra markową firme a np. KM za 200pln ( bo tyle dałem za nierdzewkę w polerze która po 3 latach nawet nalotu niema i łądnie brzęczy ) można odczuć na torze w aucie które ma cały wydech przebudowany itd. a nie w serii . Przecież przelot tylny tylko odelży silnik troszkę bo ma jeszcze kata i srodkowy nie??? Jedyny problem by nie zrobić jak wspomniałem z beny pierdziawki....Co do Mugen-ów to kupiłem żonie na debiut Bravo z takim ustrojstwem i o ile u kumpla w Hondzie nawet to brzęczy tak we fiacie porażka ( może własnie problem leży w prędkości obrotowej silnika a co za tym idzie wylotowej spalin )...Wracając do tematu to obczaj kilka rozwiązań budowy tłumików dostępnych na alledrogo ( gdzie co wspawane ) bo przelot to przelot - puszka z wygłuszeniem co by nie brzęczała i tyle..
- - - Updated - - -
A jak chcesz by było cicho to moim zdaniem najlepiej przerobić ori tłumik...Na mój rozum jak wyprowadzisz z tylnej częsci ( chodzi mi o najbliższą wylotowi spalin ) rurę na końcówkę 2 to nie pominiesz wtedy tłumika ( jako bebechów tłumiących ) i powinno być cicho...Załącznik 64300
Panowie i Panie z tego co widzę, to zderzak w 147fl jest przystosowany do dwustronnego wydechu. Jak się ma sprawa z 147 przed fl? Czy trzeba wycinać kawałek zderzaka?
Witam
W wersji przed liftem nie ma miejsca na drugi wydech byś musiał wycinać a to chyba będzie trochę już lipnie.:cool:
Pozdrawiam
Nie będzie lipnie bo wcinasz kawałek zderzaka i tyle. A dla upartego można na allegro trafić zderzak do 147 przed FL z wyciętą drugą dziurą jak ktoś nie ma zdolności manualnych albo kupić zderzak od wersji po FL. Dla chcącego nic trudnego ;)
Wszystko zależy od zdolności manualnych zatem. Skoro zderzak od fl pasuje to przed fl to kwestia zakupu zderzaka koło 300 zł i malowanie drugie 300 zł :)
Zderzak po fl nie do konca pasuje do wersji przed fl. Tu mozna poczytac, jak zrobic hybryde zderzaka ;)
http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.php?t=21297&start=0
Temat dotyczący tego auta i przeróbki zderzaka jest u nas na forum również.
Taki problem zamówić zderzak odlany z żywicy epoksydowej nazamówienie ? toż to grosze kosztuje potem się maluje i jest jak należy
Ja myślę że co niektórzy to chyba się pomylili przy zakupie auta… ciąć dziury chcecie w alfie, spawać wiadra jakieś do wydechu ??
Ludzie kupcie sobie Ople Calibry i róbcie wiochę na tych autach bo to standard w PL, a alfę zostawcie w spokoju….
A jednak wątek cześka jest kontynuowany. Nie wiem czemu uparłeś się na jakieś na cięcie dziur w alfie, robienie końcówek z puszek, spawania rynny do zderzaka czy spawanie wiader do wydechu bo tylko Ty o tym piszesz.
Jaki ciekawy temat znalazłem :P nawet o mnie w Nim mowa.. ;) jak coś to mogę odpowiedzieć na pytania wkońcu i zderzak i wydech mam zrobiony i to w przed FL ;)
jak na moje oko to z ori tlumika sie nic nie zrobi bo jest za bardzo wysunięty żeby zrobić 2 wyjście z pierwszej końcówki chyba ze bez pośrednio z puszki?? wkurza mnie ta duża puszka i się zastanawiam czy warto go przerabiać czy z nowym tłumikiem nie pokombinować i mam obawy co do dźwięku wtedy takiego perpetum...
Zdjęcia średnie ale co konieczne to jest widoczne..
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/08/247.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/08/248.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/08/249.jpg
A to fotka jak byłem w trakcie prac, tak wygląda blacha którą trzeba wyciąć żeby mieć podwójny wydech, jest to cienka zwykła blacha która ma na dole 3 mocowanie zderzaka przed FL, zderzak po FL już ma dwa mocowania bo tej blachy nie ma (albo też trzeba wycinać, w sumie nie jestem pewien)..
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/08/250.jpg
Zderzak połączona góra od przed FL i dół od po FL..
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...012/08/251.jpg
Porównanie cały zderzak po FL "wciśnięty" do przed FL a po prawej moja która połączone dwie połówki zderzaków żeby lepiej dopasować mocowania: (Ja uważam że było warto i zrobiłbym to ponownie)
http://www.forum.alfaholicy.org/
Jeśli będę malował całe auto a pewnie niedługo będę to zdejmę formę z tylnego zderzaka żeby zrobić go z laminatu, to dla kilku chętnych będę mógł sprzedać laminatowe.. (o ile będą chętni)
wheelerwasp02 fajnie zrobione- gratulacje profesjonalnej roboty w obu wypadkach . Tylko napisz mi jak ma się zrobienie 2 koncówki przed koncowym tłumikiem ( pomijając go ) w benzynie??? Nie ma nadmiernego "larma"??? bo na dodatkowej koncówce masz w sumie efekt jakbyć tylnego tłumika nie zakładał.... Pytam teoretycznie bo ja jak z mojego 2,4jtd wyciągnąłem wszystko oprócz kata to chodził jak benzyna na sporcie ( wcale nie głośno ) i jutro własnie mam zamiar modzić wydech ( na strumienicy bez kata albo na przelocie ) ale w benzynie jest inaczej więc odpisz jak możesz...
Nie bardzo wiem co masz na myśli przez "larm".. ale ogółem sprawa wygląda tak że prawa końcówka na zimnym silniku i w zimie daję więcej "dymku" bo nie idzie przez tłumik tylko gładką rurę więc spaliny szybciej się wydobywają.. a jeśli chodzi o dźwięk to prawa końcówka daję efekt 3D.. dźwięk nieco przypomina wydobywanie się z dobrze zrobionego wydechu w V6 gdzie wydech jest podzielony na dwie strony silnika.. Zapewne dzieję się tak bo lewa rurka jest nieco przytłumiona i wolniej i ciszej wychodzą z niej spaliny a z prawej szybciej i bez wytłumienia z rykiem kwasówki..
Ale stąd ja jestem zachwycony.. miałem nadzieję budując ten wydech że tak właśnie będzie gadał ;)
I nie oszukujmy się to że w Ragazzonie, Novitec'u, Supersprint'cie prawa końcówka wychodzi z tłumika nie znaczy że jakoś jest tam tłumiona.. z tego co widziałem w kilku filmach podczas produkcji takich wydechów prawa końcówka wychodzi na bok zaraz po wejściu w tłumik więc wychodzi to na to samo co w mojej konstrukcji..
Jakby co to służę odpowiedziami jakby jeszcze coś trzeba było..
@Wheelerwaps02 jakiej rury uzyles? Dorwales jakas wydechowa o takiej samej srednicy?
Rozumiem ze wieszak prawej strony musiales dospawac?
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
Wieszak z prawej strony to długa śruba z dospawanym wieszakiem.. i zamontowana na tym "uchu" w podwoziu poprzez dwie kwadratowe blaszki zacisniętę tą długą śrubą z obu stron "ucha"..
A rury do całego wydechu kupiłem w firmie Heco pod Wawą.. zwykła kwasówka, z Heco bierze też El-tec.. na wydech od silnika po tylny tłumik 54mm o ile pamiętam.. a na rurę do prawej końcówki wydechu 48mm.. i dwie końcówki podwójne od Buzzera wejście 54mm a wyjście 2x70mm jak pamiętam..
W Heco kupiłem wszystko co potrzebne.. proste rury, kolanka, przejściówki z 48mm na 54mm..
Wheler- super odpowiedź-nie spodziewałbym sie- jestem w miłym szoku!!:))
pytania:
- koncowy tlumik nie jest ori?
- za otworem w zderzaku po prostu wycięta ta blacha została?
Dziękuję serdecznie praktycznie moj problem został już rozwiązany:))
jeszcze sie zastanawiam czy 2 tlumików jakiś nie wsadzić na tej zasadzie,ale jak mowisz że zbytnio nie warczy takie coś, bo 105km nie powinno za bardzo hałasować w moim mniemaniu;p
Pozdrawiam
@ Wheelerwasp02
Wymieniałeś całą długość rur od silnika aż po końcowy na kwasówkę wiec nie było problemu że tak odchodząca rura do prawej końcówki też jest z kwasówki. A w serii gdybym chciał się wspawać do ori rury to nie wiem jak by się to miało ze sobą. Ori rura chyba nie jest z kwasówki więc nie wiem czy nie byłoby problemu żeby te metale połączyć dobrze.
2 tłumików fizycznie nie ma gdzie.. więc możesz przestać się zastanawiać.. ;)
Końcowy tłumik u mnie to tłumik firmy CSC tyle że ze zmienioną końcówką..
Na fabrycznym tłumiku to gra nie warta świeczki.. proponuje jeśli nie chcemy wydawać na CSC, Ragazzon, Supersprint to kupić dedykowanego Ultera.. i dokupić w Ulterze identyczną końcówkę jak na dedykowanym tłumiku tak żeby przyspawać na rurze.. to będzie chyba najłatwiej dostępne rozwiązanie..
Przykładowo:
Dedykowany Ulter z końcówką 120x80 ze skośną ścianką (taka końcówką idealnie pasuje pod zderzak przed FL bo właśnie taką miał mój CSC zanim zmieniłem na podwójną) http://new.ulter.com.pl/offer/dedica...eo_147/36#2210
Końcówka 120x80 ze skośną ścianką do wspawania na drugą stronę (Jest ich kilka ale ta wygląda na taką samą co w tłumiku, lecz warto się upewnić przed zakupem).. http://new.ulter.com.pl/offer/endings/weld/141
I w ten sposób mamy doskonale dopasowany zestaw tak żeby lewa strona grała z prawą.. ;)
Co do prawego otworu.. to tak jak widzisz na foto, założyłem zderzak z prawym otworem.. i widziałem gdzie mi blacha przeszkadza.. więc markerem odrysowałem i wyciąłem minimalnie głębiej tak żeby nie było tego widać jak się spojrzy w otwór.. jest to zwykła cienka blacha więc normalnym diaxem 2 minuty i po sprawie, potem troszke szlifowania na gładko i lakier żeby nierdzewiało.. Ten fragment wycinanej blachy nie pełni żadnej funkcji poza tym że jest tam ostatnia śruba mocująca zderzak przed FL.. ale jeśli masz dwie końcówki wydechu to i tak tej śruby nie ma jak tam wkręcić więc i blacha staję się niepotrzebna..
A jak super odpowiedź to zawsze adriano możesz kliknąć "podziękowanie za post" ;D
Amadi.. co do łączenia kwasówki ze stalową węglową to nie ma z tym żadnego problemu.. jedynie potem pomalować to sprayem żaroodpornym bo kwasówki w tym miejscu przestanie być kwasówką po takim połączeniu i będzie bardziej podatna na korozję wiec lakier się przyda.. ;) albo zawsze możesz kupić rury z czarnej stali i przyspawać czarną stal rury do czarnej stali tłumika.. ;)
Wheelerwasp02 a co do połączenia gdzie możesz rozłączyć rurę idącą do prawej końcówki od rury idącej do tłumika końcowego to skąd wziąłeś to "skręcane połączenie" ? Też w Heco kupiłeś i dospawane do rury po prostu?
Flansze zrobiłem w autocadzie.. i wycięta laserowo jest z kwasówki.. wszystkie partie wydechu mam mocowane takimi, tak sobie wydech zaprojektowałem.. gdzie będzie rozłączany flanszami itp.. także tego już w Heco nie ma..
No a ich montaż to odpowiednio dospawane do rur..