-
Crosswagon a Q4
Bratowa od tygodnia pożycza mojej 156 i jest zakochana w alfie. Problem w tym, że mieszkają na wsi i z domu do utwardzonej drogi mają ok 150 m po szutrze pod dosyć stromą górę. Zimą więc auto z jednym napędem będzie do bani.
Brat się napalił na crosswagona, ale szczerze mówiąc są one drogie. Były jednak sportwagony Q4, które - z tego co się orientuję - mechanicznie są tym samym, tylko mają trochę bardziej spartańskie wyposażenie i standardowy "body kit". Czy czymś jeszcze się różnią? Napęd jest taki sam, czyli Torsen?
W Polsce znaleźliśmy jedną taką na sprzedaż, ale na mobilach jakieś są i mają ceny bardziej zbliżone do standardowych crosswagonów, czyli o jakieś 1m5-2 tys. € mniej niż crosswagony a szczerze mówiąc to sporo kasy za zderzaki, relingi i listwy progowe.
-
To jest to samo auto poza wyglądem, z innego materiału jest wykonana deska w środku no i niektóre crossy miały kompas w lusterku wstecznym. Mechanicznie jest to samo, Torsen C. Jak szukacie to trzeba dokładnie sprawdzić napędy czy nie ma nigdzie luzów i wycieków. Z dostępnością części do napędu jest w PL problem.
-
Dzięki. To i tak na tę chwilę najciekawsze auto z napędem na cztery w tej cenie. No może jeszcze X-type wchodzi w grę, ale te mają niskie zawieszenie, podczas gdy Q4 nie powiesi się na śniegu tak łatwo.
-
Mieliśmy w pracy X-Type 2.5v6 w automacie z napędem na 4 koła ... masakra. W baku wir a auto mulaste jak cholera. Ten napęd w porównaniu ze skrzynią automatyczną i tym silnikiem to tragedia. X-type tak jak piszesz jest niski i na pewno droższy w eksploatacji niż AR bo to przecież jaguar (a tak naprawdę to mdo mk3 ze znaczkiem jaguara).
Jeździłem Kayrola crosswagonem i naprawdę zajebiste auto. W zimie pokazuje pazury, tylko trzeba uważać bo szybko się rozpędza ale hamuje tak jak normalne auto :D Jest to strasznie złudne. Wiadomo napęd typowo terenowy nie jest (Keyrol coś o tym wie jak testował możliwości crossa :D ) ale dla zwykłego śmiertelnika w zupełności wystarczy. Za tą kasę z tego rocznika nic lepszego się nie znajdzie.
-
Wysokość zawieszenia nie jest kluczowa w normalnych dniach, bo moja standardowa 156 tam dojeżdża. Brat daje też radę e36(tfu) z niskim zawiasem, ale w ubiegłej zimy tylko scenic rx4 wydostawał się o własnych siłach po opadach, przy czym miałby dużo trudniej gdyby nie to, że nie płużył zderzakiem.
prawdą tez jest, ze Q4 będzie przy tych samych pieniądzach sporo nowsza niż Xtype, czyli teoretycznie powinna być w lepszym stanie. Poza tym jest jeszcze mój chrześniak, który póki co potrzebuje wózka i ten pewnie łatwiej załadować sportwagonowi niż xtypowi :)
-
Crosswagon od Q4 różni się przede wszystkim zderzakami (wzmocnienia metalowe) oraz wysokością prześwitu. I tylko diesle 150 KM.
-
Pewnie już pozamiatane a auto stoi w garażu ale dodam, że od 2 zim testuję Crossa w podobnym terenie i daje radę nawet w wysokim świeżym śniegu dzięki dużemu prześwitowi (65cm). Poza tym ma wypasiaste wyposażenie. Warunek, znaleźć niezajeżdżoną.:)
-
65cm to wersja na szczudłach jakaś? :D
-
Pozamiatane. Auta stoi w garażu, ale kolegi z forum. Niemniej kilka sztuk się w europie przewija i jest to moim zdaniem ciekawa alternatywa dla sporo droższego crosswagona.
-
Zależy też jaka wersja. Jednak jest jeden podstawowy problem w SW Q4... mniejszych opon jak 205/50 r17 tam nie włożysz, a jak wiadomo śnieg nie lubi szerokich i nisko profilowych opon. Do crosa włożysz jeszcze większą "bańkę" ale w SW błotniki nie za bardzo puszczą. Warto też szukać wersji z ASR, który przy tych oponach w 100% spełnia swoją rolę przy podjazdach w zimę. Przy zakupie Q4 zwracać uwagę na stuki w okolicach tyłu. Lubi siadać wspornik wału napędowego, a w tych autach samego łożyska nie wymienisz. Reszta napędu jeżeli nie była katowana to powinna wytrzymać całe życie auta. Ja ze swojej SW Q4 jestem zadowolony, wysoka, w miarę sztywna, niezły silnik (w SW też tylko 1.9 JTD 150KM), dobre wyposażenie, super wygląd i to prowadzenie.... Jak tylko zobaczyłem to auto na necie od razu się zakochałem ;)
-
A ja mam takie pytanie czy w zwiazku z tym ze te alfy to q4, lub crosswagon, czy mają one wieksze dopuszalne masy przyczep? fajnie byłoby jakby miały tak z 1800 kg DMC przyczepy. Mogłby ktoś rzucić okiem w dowód? bo kiedyś szukałem w necie i są sprzeczne dane.
-
1 załącznik(i)
Z instrukcji obsługi:
Załącznik 80780
- - - Updated - - -
cros ma to samo tylko auto cięższe o 20 kg
-
To trochę średnio to jednak wygląda. Jednak XM w osobówkach póki co dla mnie wymiata pod tym względem.
-
Kawał samochodu z tego Q4, nie wiedziałem, że napęd na cztery łapy w Alfie aż tyle waży :(
-
ma tam co ważyć... tylny most, wał, połośki, torsen, większe tarcze z tyłu, z przodu 4tłoczkowe Brembo i o ile dobrze pamiętam to wzmocnione tylne zawieszenie.