Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Crosswagon a Q4

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie Crosswagon a Q4

    Bratowa od tygodnia pożycza mojej 156 i jest zakochana w alfie. Problem w tym, że mieszkają na wsi i z domu do utwardzonej drogi mają ok 150 m po szutrze pod dosyć stromą górę. Zimą więc auto z jednym napędem będzie do bani.
    Brat się napalił na crosswagona, ale szczerze mówiąc są one drogie. Były jednak sportwagony Q4, które - z tego co się orientuję - mechanicznie są tym samym, tylko mają trochę bardziej spartańskie wyposażenie i standardowy "body kit". Czy czymś jeszcze się różnią? Napęd jest taki sam, czyli Torsen?
    W Polsce znaleźliśmy jedną taką na sprzedaż, ale na mobilach jakieś są i mają ceny bardziej zbliżone do standardowych crosswagonów, czyli o jakieś 1m5-2 tys. € mniej niż crosswagony a szczerze mówiąc to sporo kasy za zderzaki, relingi i listwy progowe.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    To jest to samo auto poza wyglądem, z innego materiału jest wykonana deska w środku no i niektóre crossy miały kompas w lusterku wstecznym. Mechanicznie jest to samo, Torsen C. Jak szukacie to trzeba dokładnie sprawdzić napędy czy nie ma nigdzie luzów i wycieków. Z dostępnością części do napędu jest w PL problem.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Dzięki. To i tak na tę chwilę najciekawsze auto z napędem na cztery w tej cenie. No może jeszcze X-type wchodzi w grę, ale te mają niskie zawieszenie, podczas gdy Q4 nie powiesi się na śniegu tak łatwo.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Mieliśmy w pracy X-Type 2.5v6 w automacie z napędem na 4 koła ... masakra. W baku wir a auto mulaste jak cholera. Ten napęd w porównaniu ze skrzynią automatyczną i tym silnikiem to tragedia. X-type tak jak piszesz jest niski i na pewno droższy w eksploatacji niż AR bo to przecież jaguar (a tak naprawdę to mdo mk3 ze znaczkiem jaguara).

    Jeździłem Kayrola crosswagonem i naprawdę zajebiste auto. W zimie pokazuje pazury, tylko trzeba uważać bo szybko się rozpędza ale hamuje tak jak normalne auto Jest to strasznie złudne. Wiadomo napęd typowo terenowy nie jest (Keyrol coś o tym wie jak testował możliwości crossa ) ale dla zwykłego śmiertelnika w zupełności wystarczy. Za tą kasę z tego rocznika nic lepszego się nie znajdzie.
    Ostatnio edytowane przez PRE2ES ; 10-10-2012 o 08:03

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Wysokość zawieszenia nie jest kluczowa w normalnych dniach, bo moja standardowa 156 tam dojeżdża. Brat daje też radę e36(tfu) z niskim zawiasem, ale w ubiegłej zimy tylko scenic rx4 wydostawał się o własnych siłach po opadach, przy czym miałby dużo trudniej gdyby nie to, że nie płużył zderzakiem.
    prawdą tez jest, ze Q4 będzie przy tych samych pieniądzach sporo nowsza niż Xtype, czyli teoretycznie powinna być w lepszym stanie. Poza tym jest jeszcze mój chrześniak, który póki co potrzebuje wózka i ten pewnie łatwiej załadować sportwagonowi niż xtypowi
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Crosswagon od Q4 różni się przede wszystkim zderzakami (wzmocnienia metalowe) oraz wysokością prześwitu. I tylko diesle 150 KM.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    AlusiaQ4
    Gość

    Domyślnie

    Pewnie już pozamiatane a auto stoi w garażu ale dodam, że od 2 zim testuję Crossa w podobnym terenie i daje radę nawet w wysokim świeżym śniegu dzięki dużemu prześwitowi (65cm). Poza tym ma wypasiaste wyposażenie. Warunek, znaleźć niezajeżdżoną.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    65cm to wersja na szczudłach jakaś?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Pozamiatane. Auta stoi w garażu, ale kolegi z forum. Niemniej kilka sztuk się w europie przewija i jest to moim zdaniem ciekawa alternatywa dla sporo droższego crosswagona.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Zależy też jaka wersja. Jednak jest jeden podstawowy problem w SW Q4... mniejszych opon jak 205/50 r17 tam nie włożysz, a jak wiadomo śnieg nie lubi szerokich i nisko profilowych opon. Do crosa włożysz jeszcze większą "bańkę" ale w SW błotniki nie za bardzo puszczą. Warto też szukać wersji z ASR, który przy tych oponach w 100% spełnia swoją rolę przy podjazdach w zimę. Przy zakupie Q4 zwracać uwagę na stuki w okolicach tyłu. Lubi siadać wspornik wału napędowego, a w tych autach samego łożyska nie wymienisz. Reszta napędu jeżeli nie była katowana to powinna wytrzymać całe życie auta. Ja ze swojej SW Q4 jestem zadowolony, wysoka, w miarę sztywna, niezły silnik (w SW też tylko 1.9 JTD 150KM), dobre wyposażenie, super wygląd i to prowadzenie.... Jak tylko zobaczyłem to auto na necie od razu się zakochałem

Podobne wątki

  1. Crosswagon lsd tył.
    Utworzone przez heliogabal w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-08-2015, 23:54
  2. crosswagon
    Utworzone przez zawigrze w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 09:28
  3. 156 Crosswagon
    Utworzone przez walendi w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-08-2009, 09:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory