Witam,
Chcąc wstawić 5mm dystans trzeba wymienić standardowe szpilki na dłuższe, czy można je zostawić ?
Printable View
Witam,
Chcąc wstawić 5mm dystans trzeba wymienić standardowe szpilki na dłuższe, czy można je zostawić ?
Wymienić. Standard + 5mm.
Dzięki, tak też myślałem ale wolałem się upewnić. Co prawda jak sprawdziłem to różnica z dystansem jest ok dwóch zwojów na gwincie szpilki. Niby nie dużo, ale jest, więc szpilki do wymiany.
witam podepne sie do tematu mam zamiar zalozc dystanse 25mm tyl i przod (159 2,4 jtd), ale mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo i czy nie za szerokie aby?W sumie mierzylem i wszystko ma byc okej ale spytac nie zaszkodzi, ma ktos jakis poglad na ten temat z gory dziekuje i pozdrawiam
Tutaj temat ze zdjeciami :D
http://www.alfa-romeo-portal.de/arco...9-a-20761.html
mam orginalne felgi 17" 235/50/17,nie sadze czy ma to jakis wplyw na gorsze prowadzenie,raczej lepsze ,koleiny powstaja przez ciezarowki i sa szersze niz roztaw kol normalnych samochodow wiec co za roznica i nie sadze ze dystanse zwlaszcza przy standardowej feldze ( a sa jakies niestandardowe, jakie to sa?kazda inna niestandardowa bedzie tak samo sie krecila i skrecala )tu cos pogorsza i zaloze sie ze efekt prowadzenia po koleinach bedzie taki sam jak bez dystansow, czyli nieprzyjemny:) wiec co z tymi dystansami zakladal sobie ktos takie?pozdrawiam
widze ze nie dowiem sie nic rozsadnego, dzieki mimo wszystko
Ale czego rozsądnego?
Pyta kolega o dystanse do oryginalnych felg, więc wątpię aby ktoś zakładał 25mm na stronę jeśli wszystko pasuje.
Dlatego zapytałem w jakim celu? Dla poszerzenia rozstawu?
A mówi Ci coś parametr ET przy feldze? Pogoogluj - bez problemu sobie znajdziesz, co to jest. Zakładanie dystansów zmniejsza ten parametr. Pomijam fakt, że koło może zacząć dotykać rantów błotnika przy mocnym dobiciu zawieszenia. Zasadniczo zwiększa się przede wszystkim siła "kładąca" koło - szybciej możesz się spodziewać zużycia łożyska, koło przy skrętach może obcierać o nadkole (zwiększasz promień obrotu koła względem osi zwrotnicy). Do tego wyraźnie odczuwalnym skutkiem ubocznym założenia dystansów do oryginalnych felg jest zwiększona wrażliwość samochodu na wjechanie którymś z przednich kół w koleiny. Jak założysz duży dystans, to może się okazać, ze naprawdę nie utrzymasz kierownicy w rękach, jak auto będzie wpadać w koleinę.
kolego KuASY oczywiscie ze dla poszerzenia rozstawu, dodalem mocy,posadzilem a teraz chce poszerzyc, a ta alfaka na zdjeciu to Twoja?widze ze zalozone dystanse masz a jakie mozna wiedziec?A co do kolegi Tomka z krk to wiem co to ET i dlatego pisze z wami zeby wlasnie uniknac ocierania przy dociazeniu i przy skrecaniu, lozyskami i zawieszeniem sie nieprzejmuje jak rowniez koleinami.
Ja nie mam dystansów, auto na zdjęciu moje, ale nie mam obniżonego, to tylko zabawa w programie graficznym ;)
Ze względu na moją pracę nie mogę sobie pozwolić na obniżenie i ciągłe uważanie na drogi :(
Ale chętnie zobaczę Twoje zdjęcie jak wygląda po obniżeniu ;)
Et-41
8j
No to liczymy - 8 cali szerokości to 19.6 cm, połowa szerokości to 9.8 cm, minus 41 mm odsadzenia - czyli szerokość felgi mierzona od piasty w kierunku zewnętrznej strony auta - 57 mm.
Dla fabrycznych 17-ek - 7.5 cala szerokości i ET41 - mamy szerokość 18.4 cm w przybliżeniu, połowa szerokości to 8.7 cm, minus odsadzenie 41 mm - zostaje 47 mm. Czyli felga 19" Ti o jeden centymetr wystaje bardziej, niż 17-ka. I to jest dla mnie bezpieczny max, jeżeli chodzi o montowany dystans - 10 mm.
dzieki za szczegolowy poglad na sprawe postaram sie przeslac zdjecia jak zrobie alfke dla zaintersowanych:)a co do zdjecia KuASY-go to niezle wyszlo, pozdrawiam
Panowie, może troche odgrzewny kotlet, ale chciałbym być pewny przed zakupem dystansów. Chciałbym wrzucić:
a) felgi 18", szerokość 8", ET50, otwory 5x112, a rozmiar otworu centrującego większy (nie pamiętam dokładnie jaki, chyba 72mm) niż ten, który jest w Alfie 159 czyli 65,1mm,
b) na oponach 225/45/18 lub 235/45/18.
Teraz pytanie:
a) ponieważ oryginalne ET to 35, to chciałbym założyć dystanse, oczywiście max 15mm na koło (ET50 + dystans 15mm = ET35), czyli łącznie 30mm na oś. Czy to nie za dużo? Jak dla mnie to mogą być i dystanse na koło po 10mm, tj. 20mm na oś, ale pozostaje kwesta opisana poniżej,
b) czy stosował ktoś dystans z kołnierzem centrującym? Wtedy zamiast stosowania i dystansów i pierścieni centrujących można by zastosować tylko dystans z kołnierzem,
c) czy jest jakaś minimalna grubość dystansu z kołnierzem centrującym? Bo np. w przypadku dystansów zmieniących rozstaw śrub (np. z 4x100 na 5x110) taka minimalna grubość to 22mm,
d) i pytanie jakie śruby musiałbym zastosować do nowych dystansów? z tego co kojarze to M12, skok gwintu 1,5; a długość?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
(PS pytania zamieszczam w 2 tematach, ale oby dwa są dość stare, ale z tego co widze na forum to nie tylko ja chciałbym znać opowiedzi na to pytania :) )
Rybakmj stosuje dystans 16mm z kolnierzem,Alces1 chyba tez
po drugie sruby m14
Jesli kupisz dystanse sruby masz w komplecie
I skad wzioles et35,orifelgi 18 maja et 41 ale maja chyba 7,5 cala
16mm. I przy ET felg o których piszesz (50), śmiało możesz taki dystans zastosować. Nie polecam 10mm - problem z montażem koła itp.
Co do otworu centrującego, to możesz zamówić dystanse z kołnierzem centrującym o takiej średnicy jaką ma otwór w feldze, albo z kołnierzem o standardowej średnicy i zastosować pierścienie centrujące (koszt kompletu to chyba 12zł -->allegro). Ja wybrałbym to drugie rozwiązanie z tego względu, że nie wiadomo jakie kiedyś jeszcze felgi przyjdzie Ci montować na tym dystansie ;)
Pozdrawiam.
- Rafał
Ok, w takim razie m14, skok gwintu 1,5
Nie zawsze tak jest, że śruby są w komplecie. Jeżeli by nie było to jak dobrać długość śrub?
Jeżeli ET dla 18" wynosi 41 tak jak pisze misiu to czy założenie dystansu 16mm na koło (32mm na oś) to nie za dużo? Wychodziło by ET50 + dystans 16mm = ET34, wtedy względem ET41 koło wystawało by 7mm poza obrys...
alces1 - słuszna uwaga, i wtedy nie mam konieczności stosowania dystansów z kołnierzem o grubości minimum 16mm.
Macie panowie jakieś zdjęcia poglądowe?
Zamów u jednego producenta wszystko, a on dobierze odpowiednią długość śrub itp. Polecam firmę Dystom.
Misiu dobrze pisze. ET oryginalnych 18" to 41. Jednak dedykowane innych producentów jak np. Rondell to ET35. Ja miałem takie felgi i do tego dystans 6mm na tylnej osi przy oponach 225/45/18 to było max co mieściło się w nadkolu nie ocierając o rant błotnika. Z przodu jest natomiast dużo więcej miejsca.
Pozdrawiam.
- Rafał
Tak 8" i obniżony zawias.
Najlepiej sprawdzić to organoleptycznie ;)
Tzn. Kup dwa dystanse 16mm + śruby, zamontuj z tył i zobacz co i jak. Jeśli za szerokie (chociaż wydaje mi się, że będzie OK), to zostawisz je na przednią oś, bo tam jest dużo więcej miejsca niż z tyłu, a na tył kupisz wówczas węższe.
Pozdrawiam.
- Rafał
Z przodu możesz zastosować wiekszy dystans niż z tyłu.Ogolnie przy szerokości opony 235 oraz przy obnizonym zawiasie i dystansie 16mm z tyłu,będzie obcierało przy większym obciążaniu na tylnej kanapie.Wiem ,bo sam tak miałem.Mozliwe,że bez obniżania było by ok (chyba ,że mocno obciązymy auto).Minimalna szerokość dystansu z kołnierzem centrującym to 16mm.Maxymalna szerokość dystansu bez kołnierza centrującego to 10mm .U siebie na lato zakładam 16 przód i 10 tył.Wizualnie wygląda to w miarę równo (tył z przodem).Być może na oponie 225 nie obcierało by z tyłu przy dystansie 16mm,co sprawdzę na wiosne.
To co napisałem tyczy się seryjnego rozmiaru felg czyli ET41 i 8" szerokości.
Mowa tutaj tylko o modelu 159?
Masz oryginalne felgi czy stosowałeś pierścienie centrujace/dystans z kołnierzem centrującym?
Tak na dobrą sprawę to ET41 i dystans 16mm "zmienia" ET na 25, i tak jak pisałeś przy seryjnym zawieszeniu nie powinno obcierać. Więc w przypadku tak jak u mnie gdzie felga ma ET50 tym bardziej można mieć pewność, że przy zastosowaniu dystansu 16mm na koło (32mm na oś) z tyłu i seryjnym zawieszeniu nic nie powinno obcierać :)
Rybakowi chodzi o to ze jak zalozysz 10mm to felga zalapi jeszcze kolnierza z piasty wiec kolnierz na dystansie zbedny.(tak sadze)
Tak ma ori felgi 19 z TI
Masz racje bo szer felgi ta sama.
Tak.
Felgi oryginalne.Na życzenie,możesz sobie zamówić dystans z grubszym lub cieńszym kołnierzem centrującym.
Dystanse mocno zmieniają wygląd auta,zwłaszcza jeżeli patrzymy pod kątem. Jest jedno ale: nie wiem jak to będzie wyglądało bez obniżenia.Mozliwe,że powstanie efekt " kozy".Także popatrz lepiej na zdjęcia aut z dystansami bez obniżenia.
Tak...tylko gdzie znaleźć takie zdjęcia na 159...
Znalazłem coś takiego, u Ciapola na początku wyglądało to tak. Z opisu wynika, że są to już felgi z założonymi dystansami, bez obniżenia. Prześwity są nieco większe niż w serii przy 16", natomiast z tego co sobie przypominam to Ciapol wrzucał zupełnie niestandardowy rozmiar opon chyba 205/40/18 co też ma wpływ na wielkość "szczeliny"
Załącznik 119432
Załącznik 119431
Może pochwalicie się jakimiś fotkami jak u Was wyglądają 9 na dystansach:D
ja bym też chętnie zobaczył :)
Hej,
Zakupiłem kiedyś używane dystanse 10mm i teraz jak je oglądam to one nie mają kołnierza centrującego. teraz pytanie do tych co zakładali u siebie 10mm, czy koło ma się jeszcze na czym oprzeć, jakiej szerokości jest pierścień centrujący z piasty ?
I czy w takim razie coś takiego jak dystanse 10mm bez kołnierza są w ogóle montowalne ?
Moim zdaniem niesa.
Najmniejsze dystanse z kołnierzami to 16 mm.
A jeśli montować bez kołnierza to z tego co mi wiadomo max 8 mm.wtedy jest jeszcze oparcie felgi na piascie.ale ręki niedam.
Chodzi mi o opinie kogoś kto miał z nimi do czynienia.
To w takim razie przepraszam.tylko kto zakłada koło jeśli niema ono na czym się opierac:)
Spoko, dlatego właśnie pytam jak szeroki jest pierścień na piaście?
A swoją drogą to jak ten pierścień ma rzeczywiście tylko 10mm to nie założę tych dystansów... i okaże się, że się trochę naciąłem bo dystanse kupiłem tu na forum...
Ale trudno...