witam
jak w temacie , zimne przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy od strony silnika, stan płynu ok. ,temperatura 90(idealnie) nawet podczas ostrej jazdy ,ciśnienie na przewodach także jest , układ niezapowietrzony, co może być
witam
jak w temacie , zimne przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy od strony silnika, stan płynu ok. ,temperatura 90(idealnie) nawet podczas ostrej jazdy ,ciśnienie na przewodach także jest , układ niezapowietrzony, co może być
Nie wiem jak w naszych Alfach jest, ale może przed nagrzewnicą jest jakiś zawór, którym steruje komputer żeby grzać kabinę... a który się zepsuł i się z Ciebie śmieje sromotnie?
nie mam pojęcia, wszystko wygląda ok. też się zastanawiam moze jakiś zawór, no bo gdyby pompa wody to by się zagrzał silnik , chyba ze obieg jest słabszy i nie daje rady pchnąć płynu w nagrzewnice, a tak wogóle czy sa w nim grzałki nurkowe i gdzie?
Zawor nie otwiera (sam zawor lub czujnik/i)
Sprawdzales czy sa jakies bledy?
Popatrz moze do elern...lub eper
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
czy wie ktoś gdzie jest zawór od nagrzewnicy (jeżeli taki istnieje) nie mogie znaleść schematów układu chłodzenia , czy może ktoś podrzucić coś takiego , bo nie mogie ściągnąć elearn
Ściagnij cienki wąż z zbiornika wyrownawczego, zapal silnik i popatrz czy wypływa z niego płyn-najlepiej w dwie osoby. Strumien płynu powinien być dość obfity, jezeli nie wypływa to padła Ci pompa.
Bez ściągania czegokolwiek: jeśli przewody do nagrzewnicy są zimne lub nie są gorące po nagrzaniu silnika to znaczy, że pompa wody stoi. Przerabiałem to.
Może ktoś mi wytłumaczy dlaczego z przednich nawiewów leci ciepłe powietrze, a z tyło miedzy fotelami zimne i w schowku też zimnie można to jakoś dodatkowo ustawić? (klima 2-strefowa)
Nie moze byc pompa bo by woda zaraz sie zagotowala.
Zawór do nagrzewnicy sie nie otwiera i tyle.
Kolega wyraźnie napisał, że wskaźnik wskazuje 90 stopni, czyli normalną temperaturę eksploatacyjną, a więc zarówno pompę jak i termostat można wyeliminować z przyczyn. Sprawdzenie termostatu jest banalnie proste, ale to szukanie "dziury w całym". Nie wiem gdzie umiejscowiony jest zawór nagrzewnicy, jeśli ktoś wie, niech podpowie, wówczas będzie można na podstawie sprawdzenia temperatury przed nim i za nim, określić czy to jego wina.
Witam. Przerabialem ten temat razem z bratem w jego A8 99% zawor. U brata padly dwa. Woda krazy wszedzie tam gdzie powinna procz nagrzewnicy bo zawory sie nie otwieraja. Chwilowe rozwiazanie obejscie tych zaworow ale wtedy bedzie tylko grzanie zero chlodzenia.
pompa wody była przyczyną braku ogrzewania, niska temp. i dobra grawitacja sprawiały że się nie grzała .
Dzięki wszystkim za pomoc !!!
A to ciekawostka... w życiu bym nie powiedział.
Masz szczęście, że Ci się latem to nie stało bo byś ugotował Bellę :)
Dziwne ....
Witam czyli co dokladnie sie stalo z ta pompa?
Gratuluje diagnozy.
Pozdrawiam
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
dla mnie też to było dziwne , a dokładnie to rolka pompy nie przenosiła napędu na wirnik .
Tak jak kolega wcześniej napisał gdyby to było lato, to by się od razu grzała i diagnoza by była łatwiejsza.
przecież to tak samo jak w kotłach CO w tym przypadku silnik jest paleniskiem a nagrzewnica grzejnikiem
witam mam podobny problem tylko u mnie powietrze z nawiewu leci ciepłe tzn. takie letnie moze 17stopni lecz nie zmienia temperatury mimo ze ustawie na najwyzsza wartosc grzania....i kilka razy podczas jazdy zdazy sie ze klima sama sie wlaczy ( na przycisku na czerwono zacznie sie swiecic ) a nie czuc zimna a czasami nawet jak temp. mam ustawaiona na 26stopni potrafi dmuchac zimnym powietrzem...w lecie nie zauwazylem tego poniewaz klima dzialala prawidlowo i reagowala na zmiane wartosci chlodzenia natomiast w teraz w okresie zimowym no to wiecie masakra...mial ktos podobny problem? czy ja jestem lewy i nie potrafie ogarnac ustawien na panelu...aha i od czasu do czasu jak zacznie mieszac samemu srtonami nawiewu tzn dol gora srodek to po chwili leci zimne powietrze...dzieje sie tak czasami gdy sa wlaczone wszystkie strefy nawiewu po obu stronach...w serwisie jeszcze nie bylem bledow nie ma plyn nie zmienialem od kupna auta czyli 6 mies. sprawdzalem temp krzepniecia -25stopni wyszlo poziom pod max. podchodzi...rozzad zmienilem odrazu wraz z pompa wody...musze jeszcze dodac ze jest jakis czujnik na szybie zeby nie parowala szyba...
Witam, ja mam chyba również problem z moim ogrzewaniem. Mimo nastawiania różnych wartości temperatury mam wrażenie, że ciągle leci ciepłe powietrze. Przy ustawieniu 16 stopni leci ciepłe, zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury ale za to zimne powietrze leci tylko gdy ustawię wartości na LO. Miał ktoś podobną sytuacje ? Może podpowie mi ktoś jakieś rozwiązanie tego problemu ?
Dogrzewa do 16, czyli dziala.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ja miałem tego pecha,że nowa pompa ( 2 mies.od założenia) wysiadła akurat latem( ośka się kręciła a wirnik stał...) i na zimnym silniku wystarczyło przejechać kilka kilometrów by przekroczyć temp. 90 stopni.Oczywiście ogrzewanie nie działało,węże były zimne.
Wychodzi więc na to,że zimą niepracująca pompa jest mniej zauważalna zaś co się tyczy grawitacji to cytat powyżej wydaje mi się być dość ryzykowną tezą...
Witam.
Kupiłem wczoraj właśnie taką 159 i mam problem z ogrzewaniem.Temp silnika jest ok ale zimny powiew wiatru z nawiewów.Zdjąłem wąż z termostatu od nagrzewnicy i po dmuchnięciu w wąż płyn wrócił do zbiorniczka,a gdy zdjąłem oba węże przejścia nie było.Czy jest gdzieś przed nagrzewnicą jakiś zawór jednokierunkowy ?
Czasem też tak mam, muszę ustawić wysoką temperaturę. Wtedy zaczyna grzać i zjeżdżam na niższą. Gdy ustawiam od razu niższą (ok 20 st) to leci cały czas chłodne. W lecie nie przeszkadzało :)
Mam pytanie, czy w małym obiegu płynu chłodzącego jest jakikolwiek zawór, który steruje dopływem płynu chłodzącego do nagrzewnicy?
Pytanie jest o tyle ważne, że zainstalowałem dogrzewanie płynu chłodzącego na wężu do nagrzewnicy i czytając ten temat wystraszyłem się, że tak zainstalowana grzałka będzie musiał być jednak wyłączana w okresie wyższych temperatur na zewnątrz.
Instalując tą grzałkę doszedłem do wniosku, że nagrzewnica jest włączona w małym obiegu płynu cały czas. I dopiero klapy w sterowaniu climatronica ustawiają się tak, że przepływ powietrza jest kierowany na nagrzewnice w momencie gdy zadana temperatura we wnętrzu jest niższa od żądanej.
Czy może jakiś fachowiec oświecić mnie w tym temacie.
Z góry dziękuję.
U mnie problem rozwiązany.Okazało się że jakiś "mechanik" ułamał złączkę od węża nagrzewnicy przy termostacie i założył tam kolanko ze zwykłego węża z króćcem i połączył z resztą przewodu.W króćcu była kólka która działała jak jednokierunkowy zawór i dlatego płyn nie przepływał przez nagrzewnice.Teraz poozostało tylko odpowietrzyć dokładnie układ.
Pozdrawiam.
witam. Jestem od paru dni posiadaczem alfy 159. Dziś rano pojawił się problem z ogrzewaniem niema ciepłego powietrza i zgasło podświetlanie regulacji temp. dla pasażerów, węże do nagrzewnicy gorące. macie jakieś pomysły?
odłączenie aku na ok 4min. niestety nic nie zmienło
Zacząłbym od podłączenia się do komputera klimatyzacji i sprawdzenia błędów. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale panel klimatyzacji jest martwy? Nic nie działa?
podpinam się do tematu u mnie nie leci zimne powietrze z przodu u pasażera a ciepłe u kierowcy tryb mono nic nie zmienia co się popsuło kod błędu to B1801 i B1960
Witam.Problem rozwiązany,przyczyną była kostka nad nogami pasażera,przy okazji pozdrawiam i polecam chłopaków z serwisu auto bravo Wrocław
jaka jest przyczyna ze nie działa ogrzewanie w alfie147 tylko zimne powietrze leci
witam troche póżno ale napiszę dla potomnych:) okazało się po kilku latach ( masakra poprostu ) że przyczyną małego lub całkowicie braku ogrzewania była nieszczelność zbiorniczka wyrównawczego:) otóż kupiłem auto z uszkodzoną już uszczelką głowicy i gość żeby auto nie gotowało obiżył ciśnienie w układzie wodnym poprzez nawiercenie bardzo małego praktycznie nie widocznego otworka w dolnej cześci gwinyu od korka wlewu płynu w zbiorniku wyrównawczym...efekt był taki że auto nie grzało sie nie wyrzucało też płynu ale nie było ciśnienia w obiegu które było potrzebne do wpompowania płynu do nagrzewnicy...jakies tam cisnienie było minimalne i czasem dmuchło ciepłym powietrzem...w zimie natomiast była masakra...szron od srodka na szybach...wymieniłem uszczelkę pod głowica...silnik zaczął gotowac i wyrzucać ową dziurką płyn:) mechanik kupił nowy zbiorniczek i alfa grzeje w srodku mega super:) ogrzewanie w każdym zakresie temperatur mogę ustawiać...przestał silnik gotować:) wszystko działa jak należy...strach pomyśleć ze jeżdziłem z uszkodzona uszczelka ( uszkodzona była on w miejscu dwoch kanałów chłodzenia zasilania i powrotu ) tak że przed kupnem alfy sprawdzajcie czy działa ogrzewanie w kabinie!!! może to i głupi pomysł ale jeśli bedzie marne to w najgorszym wypadku prócz termostatu pompy wody lub amej nagrzewnicy czy uszkodzonych tzw.klap na nagrzewnicy mozna sie spodziewać najgorszego...uszkodzonej uszczelki pod głowica...pozdrawiam.