Napisał
Myszkin
Tzw. "podwórkowi mechanicy" nie mają tu nic do rzeczy...kłania się fizyka, Kolego Cubus00.
W przypadku silnika 1.9 JTDm 150 KM, programowe podniesienie mocy najczęściej przybiera schemat: 150 > 188 KM oraz 320 > 400 Nm.
O ile rzeczywiście podniesienie mocy silnika o 38 KM nie przynosi negatywnych skutków dla samego silnika, to zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego o 25% ma wpływ choćby na pewien wrażliwy element w naszych samochodach - dwumas. Ten i tak nie grzeszy w obecnych turbodieslach trwałością, a tu musi przenieść w dodatku moc i naprężenia zwiększone o 1/4. Oczywiście, największym zagrożeniem dla dwumasu pozostaje nieumiejętny użytkownik, ale nie piszcie że taki przyrost mocy i Nm nie ma na niego negatywnego wpływu - a o to chyba pytał kolega mdymel.