Na dole zamieszczam logi zrobione z ciekawości.
Czy wszystko na nich porządku ?
Czemu "Oczekiwane ciśnienie doładowania" = 0 ?
Załącznik 85028
Printable View
Na dole zamieszczam logi zrobione z ciekawości.
Czy wszystko na nich porządku ?
Czemu "Oczekiwane ciśnienie doładowania" = 0 ?
Załącznik 85028
Moim zdaniem wszystko jest ok. Oczekiwane ciśnienie doładowania będzie u Ciebie "0" ponieważ masz cf2 i zmienna geometria turbiny jest na podciśnienie.
Dzięki za odp.
A kolego ta masa powietrza czemu tak odbiega od oczekiwanej ?
edit. nie mam zmiennej geo :)
Masz kolego zmienną geo :) Każda AR156 miała zmienną geometrię turbiny. Tylko turbiny IHI w Lybrze i Fiacie Marea nie miały geometrii.
Zawsze są lekkie rozbieżności. Może być lekko przybrudzona. Ale ja bym się tym nie przejmował. A coś się z autem dzieje? Kopci?
- - - Updated - - -
Powiem w inny sposób, po prostu u Ciebie turbo jest sterowane pneumatycznie bez udziału ECU silnika (chodzi o zmienną geometrię), dlatego nie masz docelowego ciśnienia doładowania.
cf2 105km nie ma zmiennej geometreii na 105 % :) z autem nic się nie dzieje, logi zrobione z ciekawości bo niedługo będzie robiony program.
dzięki.
A widzisz, a mnie się coś uwaliło że masz 2.4 jtd. Oczywiście że w 1.9 105 konnej wersji jest stała geometria - jedyny silnik ze stałą geometrią. Uzupełnij profil żeby uniknąć błędów na przyszłość !! :)
jednak z doładowaniem coś jest nie tak, o to nowe logi na nowym przepływomierzu, rail podniesiony o 40, ciśnienie doładowania niskie raz osiągany 1bar i spada...
Czemu? Łopatki na turbo wydają się ok, brak luzów, icek > silnik rura ok, turbo > icek rura ok
Została mi do sprawdzenia szczelność icka i harmonika od turbo. Może ma ktoś jakiś pomysł? Ile pompuje turbo w jtd 8v cf2 (stała geometria)?
Załącznik 90936Załącznik 90937
Czemu max doladowanie jest przy 2300 obr/min a pozniej spada? tak jest w cf2? a katalizator moze byc przytkany?
Nikt nic więcej nie doradzi?
ja ci nie wystarczam :(
dobra to wytniemy kata a jak to nie pomoże to musimy od siebie odpocząć xD
A w normalnej jeździe wyczuwasz że coś jest nie tak?
nie mam porównania do innej 105, wyczuwam że najlepiej idzie od 2k do 3k, potem słabnie, jest w tej chwili podniesione ciśnienie doładowania a podobno serii nie trzyma a co dopiero podniesione.
Pytanie jak ta turbina jest sterowana? Jak upuszcza nadmiar ciśnienia? może jakiś węzyk od podciśnienia przytakny?
Moim zdaniem doładowanie masz w normie w końcu to 105 KM. Jak w każdym dieslu powyżej 2k opada i to jest norma. Turbo masz sterowane ciśnieniem ( wężyk na turbo łączący muszle z gruchą ) po osiągnięciu zadanego ciśnienia otwiera się klapka WG.
a czemu nie chce dmuchać więcej?
Bo w serii więcej nie dmucha :) z tego co pamiętam to 1.1-1.2 jest w wersji 115KM :)
ale na chipsie więcej nie chce dmuchać?
Może miałby ktoś logi zdrowej 105?
Katalizator u mnie był niedawno wymieniony i nie jest przytkany tyle się dzisiaj dowiedziałem.
Póki co to rozumiem to tak, że w cf2 turbina napędza się sama z siebie i jest jakiś zaworek który upuszcza nadmiar ciśnienia tak? U mnie było przestawione na tym zaworku żeby dmuchnęło więcej ale zawsze jest 2020 osiągane jeszcze dość nisko i spada... Gdzie ten zaworek jest? Może on być uszkodzony?
Idę wymienić wężyk podciśnienia- pogoda do tego mnie nastraja..
Sterowanie turbiny u ciebie dział dokładnie tak że nabija aż zawór nie otworzy klapki wg, w tedy spaliny częściowo omijają wirnik, gdyby to było uszkodzone nabiło by ci więcej ciśnienia.
Znalazłem również 105 po sofcie tam doładowanie jest 1.1 bara na 120KM. W jaki sposób masz podniesione ciśnienie ?
wężyk podciśnienia również jest ok.. Nie wiem kolego w jaki sposób, robi mi to znajomy który zna się na rzeczy i robił mi już kilka samochodów.
A właśnie w jaki sposób podnosi się ciśnienie doładowania w tym motorze? Bo rozumiem ze nominalne jest 1,0 ? tak jak u mnie dmucha?
Edit: Dowiedziałem się że turbina nie reaguje na zmiany dawki paliwa, w tej chwili jest podniesiony rail o 40 i dmucha bez zmian.
Edit 2. Probelm chyba rozwiązany- za mało wkręcona sztanga od tego zaworu który upuszcza ciśnienie, jutro się za to biorę.
Powinno być ciut większe to doładowanie. Mam też CF2 po sofcie, po podniesieniu raila podskoczyło ciśnienie (oczywista rzecz). Nie tykał nikt u mnie regulacji sztangą, nie ma po co :) Ale w razie potrzeby się da. Bardziej wkręcona = wyższe ciśnienie. Czyściłeś czujnik cisnienia doładowania?
czysciłem czujnik ciśnienia i kolektor, mysle ze moze u mnie ktoś już coś tam grzebał, bo podobno jest ustawiana seryjnie na 1.2, a u mnie puszcza 1.0 mimo podniesionego raila.
jeśli ktoś ci ruszał sztangę to tu na pewno znajdziesz rozwiązanie, tylko najlepiej sprawdzaj po jednym obrocie.
pytanie następne jak się reguluję tą sztangę bo nie mam pojęcia :/
Nie grzebałem w JTD, ale w Volvo-wskim TD04 ściąga się zawleczkę, zdejmuje się z wihajstra, wkręca/wykręca cięgno. Nie umiem tłumaczyć :P Generalnie chodzi o to, żeby zwiększyć napięcie sprężyny, dzięki czemu osiągane ciśnienie mniej uchyla zawór WG. Albo trzeba kupić mbc :)
Zakupie chyba to mbc tylko boje się o odpowiednie ustawienie żeby nie zniszczyć turbosprężarki. Młody 2788 masz jakieś doświadczenie z tymi zaworkami?
Jeszcze jutro jeden fachowiec ma mi coś podpowiedzieć bo ma przemyśleć temat ale innej póki co innej opcji niż mbc nie widzę, myślałem że regulacja na tej sztandze załatwi mój problem ale niestety zonk nic tam nie ma.
Teraz to widzę to tak że z wieku/przebiegu ta sprężyna się rozluźniła/zmiękczyła i puszcza wcześniej ciśnienie, bo podniesione paliwo nie wpływa na ciśnienie.
zamówiłem takiego:
http://img10.allegroimg.pl/photos/or.../01/3138450170
A jak mamy w JTD mocowany "grzyb" do korpusu turba? Może jakieś podkładeczki by wystarczyły?
Oj nie wiem czy będziesz zadowolony z tego mbc ;)
Spodziewaj się częstych overboostów, ciężki temat podnoszenie doładowania blisko granicy przeładowania...
z tego mbc będę niezadowolony czy ogólnie z mbc? Planuje 1,2bara, tyle dmuchają cf2 po chipie i dopiero upuszcza ciśnienie, u mnie przy 1 bar i na dodatek bardzo wczesnie.
2ga opcja to wyjecie tej "gruszki" i sztangi i skrócenie jej + nagwintowanie + nakręcenie regulacji, znalazłem dziś coś takiego ale chyba wole zobaczyć to mbc..
xakner, nie oglądałem u siebie jak wygląda sposób mocowania gruszki do korpusu. Ale jeżeli jest tak jak w Volvo (czyli na dwie śruby fi6mm), to pomiędzy korpus a gruszkę zastosowałbym po podkładce i przykręcił. Po tym test. Zmiana pewna.
Co do mbc, leży u mnie taki w szufladzie, pozostałość po poprzednim, uturbionym samochodzie. Miałem też do czynienia z drugą "wersją". W przypadku tamtego samochodu, był za wolny, tzn zanim puścił powietrze do gruszki auto przeładowywało, rzecz jasna działo się tak przy gazie w podłogę, przy spokojniejszym traktowaniu fanie utrzymywał zadane ciśnienie. Są w zestawie z tym zamówionym dwie sprężyny?
tak są dwie sprężynki dokładnie to ten:
http://allegro.pl/manual-boost-contr...138450170.html
jutro popatrze jeszcze jak jest tam zamontowana gruszka, bo szczerze po zdjeciach allegrowych nic nie widac. Mimo wszystko dzieki :)
To kolego zamontuj i zdaj relację czy warto. Też mam ten motorek i mam wrażenie że się nie wkręca ochoczo na obroty jest jakiś mułowaty czasami.
to zrób kolego logi :) też miałem wrażenie że jest mułowaty, mimo że koledzy mówią ze na moich logach ok jak na 105, to jednak uciekło 10km przez ten spadek ciśnienia. Teraz mam 110 (taka dobra seria :) )i jest inna jazda, w przyszłym tygodniu może będzie 130+.
Nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się pod istniejący, ale dotyczący CF3. Czy ktoś z Was mógłby rzucić okiem na logi w PDF'ie? Ewentualnie jakie jeszcze pomiary mogę wykonać i wrzucić tutaj? Silnik ogólnie pracuję dość twardo, a jak jest zimny to przy zchodzeniu do obrotów jałowych ma ochotę zgasnąć i chwilę się przydusza.
Załącznik 91562
Załącznik 91563
Załącznik 91564
Matti jakbyś zrobił logi ale na 3 biegu od 1,5tys obrotów z gazem w podłodze do 4,5tys obrotów. I Docelowe ciśnienie doładowania a zmierzone, Docelowa masa powietrza a zmierzona no i ciśnienie doładowania.