Witam, wydaje mi się że któryś wtryskiwacz mi przelewa, chciałem sprawdzić który tylko nie mam pojęcia jak, jakieś rady ? z góry dziekuję.
Witam, wydaje mi się że któryś wtryskiwacz mi przelewa, chciałem sprawdzić który tylko nie mam pojęcia jak, jakieś rady ? z góry dziekuję.
FESem sprawdzisz korekty wtrysków lub wykonując test przelewowy. Szukaj na forum
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. W dziale zrób to sam zamieściłem kiedyś procedurę sprawdzenia wtryskiwaczy dla silników JTD .
Korekty + przelew = diagnoza.
Możesz też skorzystać z "metody strzykawek".http://www.youtube.com/watch?v=bljtsN-1VW0
Możesz też wykręcić i sprawdzić na stanowisku do diagnostyki wtryskiwaczy, wszystko zależy od Ciebie jak to zrobisz ;)
Czy leje, to tylko korekty. "Przelewy/strzykawki", to diagnostyka góry wtrysku lub starego typu wtrysków.
u mnie przed wymianą końcówek były duże różnice na teście przelewowym, no i klekotał silnik jak z linku który podał Abidibi1509 powyżej.
Po regeneracji różnice na przelewach są minimalne no i równo silnik klekota :D
http://www.youtube.com/watch?v=QQ0y1DUVFxY
zanim sprawdzisz kompem dowiedz sie jakie powinny być dawki które mieszczą sie w normie. A wiec górna i dolna granica tolerancji
co do tego co napisał v-rod to rzeczywiście sprawdź dawki, ale pamiętaj, że EDC15 pokazuje dawkę jaką chciałby widzieć, a nie rzeczywistą (a te niestety trochę się różnią ) co można sprawdzić na wskazaniach średniego spalania kompa. komputer może zaniżać albo zawyżać bo nie wie tak naprawdę ile dokładnie paliwa poleciało przez "lejące wtryski" (liczy impulsy i przelicza dawkę w zależności od masy powietrza, obrotów "obciążenia")
I tak dochodzimy do sytuacji, w której komputer pokazuje spalanie 7l a z dystrybutora wychodzi 9l
Przed regeneracją dawka paliwa w moim samochodzie wynosiła około 8mg/cykl, spalanie było na poziomie 9l. Po regeneracji dawka jest w granicach 7mg/cykl, a spalanie jest w granicach 6-8l.
Załącznik 93243
Właśnie, to czysty przypadek. Każda nieszczelność też powoduje powrót przelewem. W przypadku lania będzie zła korekta, a dokładnie ujemna. ECU przytnie czas i nadmiar pójdzie przelewem. Więc tak na prawdę nie wiadomo co było powodem ( nieszczelność czy lanie ). A co będzie jeśli wtrysk będzie miał problemy z wydajnością (np. będzie się przycierał). Nie będzie widać na przelewach. Natomiast będzie widać na korekcie, bo będzie wyraźnie na plus.
Jak domniemam sam nie wykonywałeś regeneracji i nie wiesz co tak naprawdę zrobiono. Wiadomo jest na 100%, że wymieniono końcówki, bo tak się robi zawsze. Natomiast nie wiesz jakie pozostałe podzespoły wymieniono. Twoje twierdzenie, że ta diagnoza świadczyła o laniu wtrysku jest na "chybił trafił".
Natomiast korekty powiedzą to w jakim stanie jest nie tylko wtrysk ale i inne podzespoły układu zasilania paliwem, a nawet układ tłok-cylinder-zawory. Tyle tylko, że nie w samochodach ze starszymi układami, gdzie korekty nie są odczytywane. Tam jesteśmy skazani na tą niejednoznaczną metodę.
Więc metoda przelewowa w nowszych CR jest jak stosowanie w obecnych czasach cepa w młynie ;)
- - - Updated - - -
Panowie... kolega ma EDC16.
Podepnę się do tematu, Witam mam pytanie dziś robiłem próbę przelewową i jeden wtrysk strasznie leje? Moje pytanie brzmi mam wtrysk z końcówką numeru 068 czy mogę zastąpić innym? AR 156 2,4 JTD 140 KM
Podłączę się do tematu i uprzejmie poprosiłbym o odpowiedz czy z korektami jest wszystko OK :) Wszelkie odbiorniki powyłączane. EDC16 CF3, 16V 140 KM.
1. Silnik nie odpalany przez dwa dni.
- temp. wody: 48stC
- wtrysk pierwszy: -0,50
- wtrysk drugi: 0,03
- wtrysk trzeci: -0,24
- wtrysk czwarty: 0,64
- oczekiwana masa powietrza: 339
- zmierzona masa powietrza: 475
2. Silnik po trasie ok. 200 km.
- temp. wody: 89,8 stC
- wtrysk pierwszy: -0,44
- wtrysk drugi: 0,20
- wtrysk trzeci: -0,08
- wtrysk czwarty: 0,31
- oczekiwana masa powietrza: 328
- zmierzona masa powietrza: 440
1. Silnik mający 48 C nie nadaje się do analizy korekt.
2. Zakładając, że ten test już robiłeś poprawnie, to lorekty są w normie. A masy powietrza nie. Masz wyłączony/zaślepiony EGR ?
EGR mam zaślepiony blaszką z otworami. Kiedy wyjmowałem EGR popychacz (z elektromagnesu) poruszał się bardzo delikatnie. W te wolne dni miałem rozebrać elektrozawór i sprawdzić czy na milion procent jest OK ale padał deszcz i robota przełożona :( Nie wiem czy jest on wyrzucony z programu, kupiłem autko i nic w oprogramowaniu nie zmieniałem, wątpie tez by poprzedni właściciel w PL też coś robił (młody chłopak, który tylko pucował auto i lał paliwo).
A ile jeśli możesz powiedzieć ma wynosić zmierzona/oczekiwana masa powietrza na gorącym silniku na biegu jałowym? Jeśli jest zła to co może być przyczyną? Zasyfiały przepływomierz (miał też być wyczyszczony, ale pogoda....., trzeba będzie to pod blokiem to zrobić)? Przyznam, że czasami (ciepły czy zimny) auto ma czkawkę, na sekundę traci moc, jakby coś się przydławiało (i zaczął palić o 1-2 litry więcej na 100, termostat OK, styl jazdy niezmienny, paliwo też w porządku).
EGR wygląda na zamknięty. Jesli nie generuje błędu, to pewno jest wycięty w sofcie. Modyfikacje softu możesz sprawdzić w multiecuscan. Jest tam ilośc flashowań ECU.
Masy powietrza mają być równe na wolnych obrotach. Bez względu na temperature silnika. Jeśli masa z pomiaru jest większa o jakieś 100-150 niż żądana, to często oznacza, że EGR jest zamknięty. Nie mam twojego logu, więc taka diagnozę podałem ci na podstawie jednej wartości jaka ty tutaj zamieściłeś. Licząc, że 338 i 440 to wartości w miarę stałe. Jeśli nie, to znaczy, że jest zasyfiony.
Ale tu nie jest miejsce na rozmowy o przepływomierzu ;)