witam, Panowie i Panie, mam problem ze swoja bella:( postała jakies 3 tygodnie i jak wyjechałem na trase okazalo sie ze 5 i 6 bieg nie wchodzi, co to moze byc? pomozcie
Printable View
witam, Panowie i Panie, mam problem ze swoja bella:( postała jakies 3 tygodnie i jak wyjechałem na trase okazalo sie ze 5 i 6 bieg nie wchodzi, co to moze byc? pomozcie
Od samego stania???
Dziwne. Sprawdź na początek:
- olej
- połączenia cięgieł przy drążku i skrzyni
no wlasnie tez wydaje mi sie to dziwne i to bardzo...
- - - Updated - - -
jak powinny prawidlowo wygladac połączenia ciegieł?
Mam automat :P
Ale sprawdź czy się po prostu nie wypięły. Nic innego mi do głowy nie przychodzi. Chyba że jakaś poważna usterka skrzyni (np synchronizator). Jednak nadal powstaje pytanie dlaczego ot tak samo :) sprawdź jeszcze olej. To może wiele tłumaczyć.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ow_na_luz.html polecam ten zabieg. pomimo, że dotyczy sie głównie tego, żeby leawrek gładziiutko chodził na boki to z doświadczenia powiem, że ma wiele wspólnego z niewchodzącymi biegami
Jeżeli cięgna są na miejscu (te o których wspominał marek) to sprawdź jeszcze śruby pod mieszkiem. Jeżeli tam się poluzowały to możesz mieć taki objaw. Będziesz czuł opór na lewarku, a pomimo tego linka nie wykona odpowiedniej pracy. Ciężko chodzący lewarek, to tylko nie przesmarowana tulejka, która ma raczej mały wpływ na to czy bieg wchodzi.
tulejka o której piszesz ma ogromny wpływ na to czy biegi wchodzą. u mnie praktycznie nie było piątki i winny był zatarty plastik na wspomnianej tulejce. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu biegi wchodzą a lewarek odbija i chodzi leciutko także poelcam zacząć od tego. Naprawa banalna a może pomóc i to bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. :)
ciężko chodził, ale jak dotad wszystko bylo ok, pobawie sie tym jutro i zobaczymy czy beda jakies efekty
tylko zrób to porządnie i pamiętaj o tych plastikach na tulejce-muszą chodzić luźno i dochodzić do końca. Jak porozbierasz co trzeba będziesz widział o czym mówie.
Witam!!! Pytanie troche z innej beczki... Jak poszeregowane są synchronizatory( w skrzyni 6 biegowej, alfa 166 TS) do konkretnych biegów i jakie są koszty takich synchronizatorów, pozdrawiam!!!
robie wszystko wg indtrukcji zawartej w linku dawida, do tego sworznia jest podpiete ciegno lewarka z tylu, jak to wypiac zeby nic nie zerwac? niechce na sile tego wyciagac zeby nic nie uszkodzic
dzieki za info, bede grzebal w poniedzialek i dam znac jakie sa efekty
pol godziny i jeden browar i zrobione, winowajca był element zaznaczony w linku dawida, dzieki wielkie za pomoc
Cieszę się, zę to pomogło. ja za pierwszym razem nie przyłożyłem się do tego plastiku o którym pisałem i myślałem, że problem tkwi gdzie indziej ale na szczęście poprawiłem i też działa wszystko gładziutko :)
A konkretnie o który plastik chodzi, do którego trzeba się przyłożyć?
Witam ja ostatnio miałem podobny problem ze swoją Bellą ,mianowicie jadę sobie a tu nagle trójki nie mogę wrzucić.Dojechałem bez tego biegu do domu zdemontowałem ten plastik z przełącznikami co w nim się znajduje lewarej i pod tym jest taka jakby gąbka która okropnie się kruszy przynajmniej w moim przypadku.Wszystkie te wiórki wpadały w ten plastik ,odpaliłem odkurzacz i porządne ssanie przez 15 minut...Rezultat taki że wszystko gra na cacy :)...ale podkreślam że to w moim przypadku pozdrawiam
Hmm, a możesz podrzucić rysunek z EPERa? Rozumiem, że chodzi o tuleje na wybieraku przy skrzyni? wymieniłem dziś cały plastikowy korpus który jest w samochodzie, ale lewarek mam w zasadzie taki sam luz na boki :(