Jak w temacie. Z jakimi samochodami wymienne są sprężyny/amortyzatory w naszych alfach?
Printable View
Jak w temacie. Z jakimi samochodami wymienne są sprężyny/amortyzatory w naszych alfach?
145/146/155,Tipo/Tempra,Delta/Dedra,Bravo/Brava/Marea,FC.
Do wszystkich wersji czyli przed 95 i po 95?
Musisz szukać, na pewno są różne sprężyny np. pomiędzy V6 a TS czy dieslem. Posiedź trochę przed Eperem i wszystkiego się dokopiesz.
Amory przód 155 i Tempra też chyba są inne.
Fiaty mają amorki olejowe (Tipo, Tempra itd.), które są miększe. Do tego dochodzi kwestia silnika.
Generalnie zwykle kilka wersji ma wspólne amorki przednie, bo te mocno zależą od obciążenia, a tylne są praktycznie takie same do wszystkich - wybierasz tylko czy olejowe, czy gazowe.
Jakie wersje silnikowe?
Generalnie wszystkie auta oparte o tą płytę - poza Fiatem Coupe Turbo i Lancią Deltą II HF. Naturalnie pasuje fizycznie bo jak ktoś słusznie zauważył zależnie od wersji silnikowej amortyzatory i sprężyny różnią się twardością, np TD, V6 i Q4 mają inne amortyzatory niż słabsze i lżejsze wersje.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
tipo tempra:
wahacze przednie krótsze, sworzeń cieńszy, poduszki amory nie pasuja do 155 (inny kąt pochylenia koła na dłuższym wahaczu.), Dwa typu klocków przednich, jedne pasują do traczy 257. Pasują gumy sprężyn i łożysko mcphersona.
Nie wiem jakie wahacze mają wersje GT i 16v tipo, bo jeżeli dłuższe to cała reszta powinna być taka sama jak w 155.
Do 155 pasują wahacze od marei ale reszta już nie (inne mocowanie drążka staba).
Sprężyny maja inna charakterystykę.
tył jeżeli na tarczach to wszystko takie samo oprócz łożysk i czujników z abs.
Orientuje się ktoś może od którego modelu można założyć poliuretanowe simer bloki bo niestety próbowałem już chyba wszystkich standardowych i są bardzo krótkotrwałe!! Kolega założył poliuretany do BMW E30 i bardzo chwali. problem z tym że nie spotkałem nigdzie poliuretanów typowo do 145. Z góry dzięki:-))
Fiat Coupe
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
W RallyShop mają do 145/146/155.
Kurcze niedrogie to to ...
Jeśli chodzi o te 1 to przebitka cenowa w porównaniu z allagro zdaje mi się że z 100% będzie :D
Panowie czy te sprężyny na tył będą pasować do naszych 155 8V ?
http://allegro.pl/nowa-sprezyna-zawi...143988127.html
W Eperze nie znalazłem zastosowania tych sprężyn w naszych Bellach :confused:
IMO zdecydowanie nie, widziałem ostatnio sprężynki ze 155 i są krótsze i grubsze, przynajmniej 'na oko'.
a tu kolega cos poruszył o pochyleniu koła czy jest patend na zmiane pochylenia koła na wieksze da sie cos takiego zrobic w 145?
Da się. Chodzi Ci o przód czy o tył?
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Można na kilka sposobów, numer 1 rozpiłować mocowanie amortyzatora do zwrotnicy i zrobić fasolkę (ale nie daje gwarancji, że się nie przestawi samo), zastosować śrubę które ma mimośród na łbie (np. bmw) i dofrezować odpowiednie podkładki i dla mnie najrozsądniejsze zrobić od nowa górną poduszkę tak by była możliwa regulacja.
Z tyłu robi się - przy obniżeniu auta oraz przy rozwalonych łożyskach wahacza, ale wtedy pojawia się również luz.
Jakim cudem przy obniżeniu tyłu skoro budowa zawieszenia automatycznie wyklucza taką możliwość?? Z przodu negatyw robi się sam przy obniżeniu ale z tyłu koła cały czas stoją prostopadle do podłoża.
Z wypadku naszego zawieszenia obniżenie nie ma wpływu na geometrię tylnego zawieszenia.
Chcąc zmienić kąt pochylenia tylnego koła trzeba się trochę pobawić ;)
Mimo to jest to wykonalne :)
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Możesz to opisać?? Bo mnie jak do tej pory najbardziej przekonuje swap na belkę z GTV/Spider.
Masz może jakieś zdjęcia tej belki?
Piasta tylnego koła jest montowana na 4 śrubach. Wystarczy zastosować podkładki właściwej grubości.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Nie mam ale wiem jak wygląda, sprytnie pomyślane:)