mam pytanko gdzie jest korek spustu płunu z silnika w 146 1.9td i czy wogule jest i czy jest w chłodnicy prosze o pomoc
pozdrawiam
Printable View
mam pytanko gdzie jest korek spustu płunu z silnika w 146 1.9td i czy wogule jest i czy jest w chłodnicy prosze o pomoc
pozdrawiam
A ja wiem :) o ile sie nie myle i jest tak jak mysle to czegoś takiego jak korek Poprostu nie ma :) trza węża odkręcić i płyn spuścić :)
Wiem, że w BOXER-ach jest taki korek, ba - nawet dwa, jednak nie jestem w stanie powiedzieć, jak sprawa wygląda w 1.9 TD ;//
Nie baw się w samodzielna wymianę - chyba się nie opłaca - pytałem latem o cenę - 25 zł (bez płynu) więc chyba nie warto samemu cudować. Też miałem wymieniać, ale sobie ospuściłem - sprawdziłem jedynie w dwóch warsztatach temperaturę zamarzania - wyszło -34 i -37 stopni :wink:
Jeśli będziesz zlecał wymianę przypilnuj żeby Ci cały wymienili a nie tylko z chłodnicy, bo to żadna filozofia ;//
po to jest forum by pytac jak co zrobic :wink: z wymiana plynu do warsztatu?a spryskiwacz uzupelniasz sam?mysle ze przyjemnie troche przy ALFIE popracowac :D troszke sie odwdzieczyc z przyjemnosc jazdy ktora nam daje 8) pozdrawiamCytat:
Napisał as
Kolego lesio146 masz rację forum jest po to by pytać - ja również bardzo lubię "pogrzebać" przy swojej ALFIE i uwierz mi, że wszystko co jestem w stanie zrobić przed blokiem - to robię! Wk... mnie jednak, gdy połowa bloku patrzy mi z balkonów na ręce a co drugi pyta się czy - coś się popsuło, bo "podobno" ALFY psują się częściej niż inne samochody.Cytat:
Napisał lesio146
Co do tego co można zrobić w warunkach amatorskich - myślę, że należy mierzyć siły na zamiary. Wymiana płynu chłodniczego do filozofii nie należy, jednak aby wymienić 100% płynu, nie poparzyć się przy tym oraz nie spowodować np. pęknięcia głowicy wypadałoby mieć nieco pojęcia i chociaż dostęp do kanału lub podnośnika, bo przed blokiem na parkingu jest to raczej trudne do zrealizowania a spuścić płyn jedynie z chłodnicy to każdy potrafi :wink:
Uważam, że czasami dobrze jest się zastanowić czy za 25 zł warto narobić sobie "obory" pod blokiem i ubrudzić się po same łokcie. Szkoda, że nie udzieliłeś Koledze jakiś cennych wskazówek ;//
ja jednak wole sobie sam wszystko w samochodzie zrobic tylko nie raz pasuje sie zapytać innych bo jak sie ma garaż i jest sie z wykształcenia mechanikiem i się to lubi to nic nie jest straszne
a co do tego korka spustowego to nawet w jednym z podkarpackich serwisów fiata nie wiedzieli i chcieli spuszczać przez weże a korek jest
w 1,9 td za rozrusznikiem a klucz 12 mm i nikt o niej nie wiedział ja dopiero to znalazłem w instrukcji z tipo
i żaden z mechaników u których byłem nie miał o tym pojęcia a po spuszczeniu płynu z węży i chłodnicy po odkreceniu tego korka wypłyneło jakieś 2 l płynu
kolega Janusz 146 ma racje,
korek spustowy jest, za rozrusznikiem. jakieś 30cm pod świecą (prawą patrząc na silnik)
dostęp jako taki ale warto sie pomęczyć bo mi po odkręceniu ze 2-3 litry wypłynęły (a tylko +/- 5 litrów spuszczając dolnym wężem od chłodnicy)
więc jak na książkowe 8,9litra nie tak źle
a jeszcze jest jedna na samym spodzie,taki koreczek i sru cały płyn :P mam na mysli pod blokiem silnika
z mechanikiem wymienialiśmy rozrząd w mojej- on wymieniał a ja patrzyłem bo byłem ciekaw jak to wygląda. wywalił chłodnice, wczołgał się pod auto i tam otworzył jakiś korek by zlać płyn chłodniczy :)