Witajcie
Od kilku dni mam problem z pedałem sprzęgła w trakcje jazdy gdy wbiję biega i puszczam pedał to on zostaje w podłodze . Co może być przyczyną ??
Może ktoś z was już miał taki przypadek .
Printable View
Witajcie
Od kilku dni mam problem z pedałem sprzęgła w trakcje jazdy gdy wbiję biega i puszczam pedał to on zostaje w podłodze . Co może być przyczyną ??
Może ktoś z was już miał taki przypadek .
jaki silnik??
pzd.
poza tym nic sie nie dzieje?? biegi wchodza normalnie? podczas ruszania żadnych drgan i szarpania??
sprawdz ilosc płynu hamulcowego w zbiorniku, i ewentualnie wycieki z wysprzeglika, jest pod aku.
pzd.
zapowietrzone sprzęgło? jeśli nie to sprawdziłbym wysprzęglik jak kolega już pisał, później pompę sprzęgła.
przyczyna moze tkwic w pompie sprzegła lub wysprzegliku,
biegi ciezej wchodza bo albo pompa nie ma wydatku, albo przepuszcza wysprzeglik, i brakuje zakresu pracy.
sprawdz wycieki z wysprzeglika, ale raczej to pompa, koszt okolo 150-200zł, zalezy gdzie kupisz plus montaz.
Masz pompę do wymiany - pękła w niej wewnętrzna sprężyna
Dziękuje za info
Pozdrawiam
Tez bym się przyjrzal pompie, jeśli jednak będzie to sprężynya nie wiem czy uda Ci się dostać sama sprezyne. Mi się nie udało i kupiłem całą używana pompę. Jesli też tak zrobisz to kup sobie zestaw naprawczy do pompy sprzęgła. Masz tam 3 gumki. 2 na tloczek w pompie i jedna na górę pompki.
Wysłane z mojego HTC One S
Koledzy a gdzie ta pompa się znajduje ??
Pod pedałem sprzęgła:)
demontuje sie ja od strony komory silnika, jest pod serwem.
pzd.
Podczepię się pod temat.
U mnie problem ze działaniem sprzęgła (?) był/jest taki, że coraz ciężej wchodziły biegi, pedał sprzęgła się obniżał (około połowy) i coraz niżej sprzęgło „brało”.
Pierwszą rzeczą jaką zrobił mechanik, to odpowietrzenie układu i wymiana płynu. Pomogło, sprzęgło działało normalnie, problem powrócił o kilkuset kilometrach. Kolejna wizyta u mechanika i wymiana pompy, też pomogło na kilkaset kilometrów, potem wymiana wyprzęgnika, działanie normalne, powrót problemu jak poprzednio. Cały czas ten sam objaw, czyli z czasem obniżający się pedał sprzęgła i ciężkie wchodzenie biegów (po przejechani kilku kilometrów, biegi wchodzą łatwiej). Wczoraj podniosłem pedał sprzęgła ręką do góry, biegi zaczęły wchodzić normalnie, sprzęgło znów „bierze” wysoko, może podczas jazdy nieznanie opadł pedał (1 cm). Co to może być?
Dodam, że niecałe 20 tys. km wymienione zostało sprzęgło.
Samochód to Alfa Romeo 156 1,9 JTD, rok 2004.
Wygląda to na zapowietrzający się układ. Warto byłoby sprawdzić czy nigdzie nie ma wycieków,ew jakiś poceń się spod których może dostawać się powietrze.
Mechanik ma raz jeszcze sprawdzić cały układ, zdjęcie skrzyni to ostateczność. Może przewód do wysprzęglika, czytałem, że powinno się go wymieniać razem z wysprzęglikiem.
Dodam jeszcze, że pedał sprzęgła przy mocnym dociśnięciu go do podłogi, lekko "przykleja" się do podłogi.
Nie mam pojęcia, gdzie ona powinna być?
Pod pedałem sprzęgła. popatrz czy nie zostały jakieś resztki.
"Niestety" sprężynka jest na miejscu w całości. Przejechałem jakieś 1 tys. km, podnoszę pedał sprzęgła odruchowo nogę do góry, wszystko działa bez zarzutu ...
Czy możliwe jest, że ta sprężyna się wyrobiła i straciła swoje właściwości ...?
A jest na pewno dobrze zamontowana? Z tego co kojarze powinna się opierać o ścianę grodziową. Da się ręką wyczuć takie miejsce gdzie powinna się opierać.