Witam moja alfa 145 ma problem z bardzo gorącym silnikiem temperatura jest ok na liczniku lecz silnik jest nie naturalnie goroący jest to silnik 1.6 16v TS 120km z 1998r
Printable View
Witam moja alfa 145 ma problem z bardzo gorącym silnikiem temperatura jest ok na liczniku lecz silnik jest nie naturalnie goroący jest to silnik 1.6 16v TS 120km z 1998r
po pierwsze nie ten dział, swoje samochody przedstawiamy w ''Nasze belle'' ale pewnie moderator przeniesie.
po drugie i co wazniejsze nie baw sie w jakieś mody wariatora, są zestawy naprawcze, na forum tez ktoś sprzedaje już zregenerowane, a jesli nie to kup po prostu nowy.
post już przeniosłem a ten poświęcę na problem z bardzo gorącym silnikiem nie wiem moze ten motor tak ma źe jest bardzo gorący bo nigdy mi wody nie wywaliło ale gość co mi zmieniał olej mówił ze tak gorącego bagneta jeszcze nie miał i sie poparzył
trochę dziwne, bo skoro mówisz ze temperatura na wskaźniku jest OK, to albo jest uszkodzony czujnik i dodatkowo zepsuty termostat bo nie otwiera duzego obiegu, ale wtedy to raczej silnik mniałbys na 100 % juz przegrzany.
znaczy na liczniku jest ok wacha się od 80-90 tylko mechanik stwierdził że silnik jest bardzo gorący i że olej w silniku też za bardzo i że jak wyjoł bagnet to sie sparzył po przejechaniu 10km w ostatnium dniu temperatura powietrza ok 23 stopnie na liczniku było 70 stopni natomiast silnik był bardzo gorący jak maskę otwarłem to aż buchło i bagnet był tak gorący że się mechanik sparzył i dlatego do was pytanie czy te silniki 1.6 ts są takl gorące z zewnątrz i takie objawy macie ?
dziwne zeby temp 80 -90 stopni sie nie oparzyć. Wiadomo ze taka temp parzy. Najlepiej zmierzyć temperature płynu chłodzącego i raczej zmienić mechanika.
aha dziękuje macie racje z silnikiem sie nic nie dzieje jak by termostat był zepsuty to po tylu km by szlak trafił silnik a on chodzi zawsze tak samo a mechanik nie zna sie na alfach chciał mi nalać olej mineralny 10w40 od renaulta :D macie racje zmienię mechanika bo ja bym ani sie nie przejmował no silnik musi być ciepły machanik mit ak nagadał i się zdenerwowałem :D a temperatura po dłuższej jeździ 14 km trzyma 90 stopni i ani drgnie :D czyli mam nadziejeze jest ok a mechanik to widze robi tylko 1.9tdi to może na alfie sie nie znać a zalałem alfe olejem full syntetyk elf 10w40 chyba może być
W tym silniku przy 83 Stopniach zaczyna się dopiero termostat otwierać, a przy 92 włącza się wentylator chłodnicy.Więc wygląda wszystko ok.
Poza tym jesli długo lub ostro jeździsz to i olej osiągnie taką temperaturę.
akurat jak jechałem na wymianę oleju to trochę przycisnąłem na prostej bo chciałem aby olej był ciepły żeby ładnie do wysysareczką odessać i może dlatego mechanik był zdziwiony że taki gorący bo dość cisnołem a na polu cipło ale wskazówka zawsze jest na ok 90 stopniach
O kurde! Ale kolego masz przemyślenia! Mechanika zostaw, zmień dealer'a. Myślisz nad tym co piszesz? Bo chyba strasznie szybko piszesz skoro "zjadasz" literki notorycznie.Cytat:
aha dziękuje macie racje z silnikiem sie nic nie dzieje jak by termostat był zepsuty to po tylu km by szlak trafił silnik a on chodzi zawsze tak samo a mechanik nie zna sie na alfach chciał mi nalać olej mineralny 10w40 od renaulta :D macie racje zmienię mechanika bo ja bym ani sie nie przejmował no silnik musi być ciepły machanik mit ak nagadał i się zdenerwowałem :D a temperatura po dłuższej jeździ 14 km trzyma 90 stopni i ani drgnie :D czyli mam nadziejeze jest ok a mechanik to widze robi tylko 1.9tdi to może na alfie sie nie znać a zalałem alfe olejem full syntetyk elf 10w40 chyba może być
Ja to bym raczej oleju od reno nie polecał! Zresztą tak samo jak wycieraczek od tojoty i opon od stara! :D:D:D
- - - Updated - - -
Cytat:
jak maskę otwarłem to aż buchło
nono trochę szybko piszę ;) ale postaram się nie robić literówek a olej to półsyntetyk macie racje moja gafa a nalałem go bo oryginalnie alfa ma być zalana olejem 10w40 a ja walałem ELF COMPETITION STI 10W40 więc podobny jak na razie zrobione ma nim jest 3 tyś km i nic się złego nie dzieje długo ten olej nie będzie i tak bo zmieniam wariator czyli i tka wymiana oleju musi być.
@Konio
Zamiast się Go czepiać i nic nie wnosić do tematu, napisałbyś coś mądrego. Fakt, przecinki i kropki mógłby stawiać, bo jak czytałem jedną z wypowiedzi, to dojść do ładu zbytnio nie mogłem.
Teraz do rzeczy... Olej najlepiej lać jakiejś dobrej firmy. Do Twojej alfy polecałbym firmy Liqui Moly bądź Motul, rzecz jasna 10w40.
Co do temperatury, to skoro na wskaźniku temperatura jest w granicach 90 stopni, czujnik temp. jest sprawny, a termostat otwiera się prawidłowo (o działaniu wentylatora nie będę wspominał) to raczej nie martwiłbym się na zapas. Moja V6-tka po trasie, gdy otworzę maskę to też "bucha" ciepłem, ale skoro czujnik temperatury mam sprawny, termostat tak samo to się nie przejmuje.
Pozdrawiam